• Anonym (Oskuld)

    Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?

    Tror ni det finns fler manliga oskulder än kvinnliga? Jag skulle kunna tänka mig det eftersom det antagligen finns en stor klump män som har väldigt svårt för att få tjejer, och eftersom bördan ofta ligger på mannen att uppvakta kvinnan så är det fler kvinnor som får chansen än män. Det kan också förklara varför det är fler  män som är nördar med nördiga intressen än kvinnor, om männen inte får till det med tjejer får de ju till slut hitta på nåt annat att göra. 

  • Svar på tråden Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 15:43:37 följande:
    När jag var yngre trodde jag att ju snällare en man är desto mer vill kvinnor ha en. Nu vet jag att man får inte vara så snäll så man blir mesig.
    Och när jag var ung, trodde jag att män ville ha naturliga tjejer som inte är överdrivet feminina (läs: våpiga). Det var ju det man hade blivit itutad. Killar ser ner på tjejighet. Alltså borde de se upp till tjejer som inte är så tjejiga..? Barnslig logik som jag höll fast vid alldeles för länge.

    Nu vet jag att man måste spela på sin kvinnlighet i ganska hög utsträckning både vad gäller utseende och beteende. Kvinnor kan inte slappna av och bli så naturliga att vi ses som okvinnliga. Typ struntar kläderna och sminket och blir som en av grabbarna. 

    Den där hopplösa treenigheten mellan att vara sig själv, att vara som man har blivit lärd enligt diverse ideal och att vara attraktiv för det motsatta könet är lika svår för alla. 
  • Anonym (Kom aldrig med tåget...)

    Är omkring 45 år och har bara haft sex ett fåtal tillfällen för länge, längesedan.
    Känns förtvivlat svårt, som om jag är dömd till att ha det såhär.

  • Anonym (anonym)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 16:33:55 följande:
    Och när jag var ung, trodde jag att män ville ha naturliga tjejer som inte är överdrivet feminina (läs: våpiga). Det var ju det man hade blivit itutad. Killar ser ner på tjejighet. Alltså borde de se upp till tjejer som inte är så tjejiga..? Barnslig logik som jag höll fast vid alldeles för länge.

    Nu vet jag att man måste spela på sin kvinnlighet i ganska hög utsträckning både vad gäller utseende och beteende. Kvinnor kan inte slappna av och bli så naturliga att vi ses som okvinnliga. Typ struntar kläderna och sminket och blir som en av grabbarna. 

    Den där hopplösa treenigheten mellan att vara sig själv, att vara som man har blivit lärd enligt diverse ideal och att vara attraktiv för det motsatta könet är lika svår för alla. 
    Har man en bra utgångspunkt så blir man intressant för män även om man inte sminkar sig eller anstränger sig för att framhäva attribut med kläder. dessutom brukar män uppskatta kvinnor som inte anstränger sig och poserar vllket inte är samma sak som uppföra sig illa och klä sig i kläder som sitter riktigt illa
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 15:03:08 följande:
    Jag tror att jag definierar badboy lite "snällare". Jag tänker mig en som främst är "bad" på det sexuella området. En som har många partners, ohämmat förför kvinnor, tar oskulder, dumpar tjejer, är otrogen etc. Men som är helt ok på andra områden, social, bra på jobbet, funkar i samhället etc, etc. Åtminstone upplever jag att de jag har blivit brädad av hör till den kategorin och inte är några halvkriminella outsiders.

    Det kan kanske förklara varför det framkommer olika syn på hur vanliga de är och hur många kvinnor som faller för dem. Det är väl mycket troligare att man attraheras av en man som är spännande sexuellt men som är skötsam och social än av en ren skitstövel eller av en som är skötsam men oerfaren.
    Såna ser jag som players. Inte som badboys. Och själva definitionen av en player är ju att han har framgång bland tjejerna och utnyttjar det. Men framgången beror enligt mig oftare på att han är snygg och socialt charmig, snarare än att han är "bad". 

    Jag hörde begreppet badboy första gången när jag besökte släkt i USA runt 1990. En av mina jämnåriga sysslingar beskrevs som en badboy av resten av familjen, och då handlade det om avhoppad skola, droger och riskbeteenden i största allmänhet. Inget som 95% av kvinnorna lockas av, alltså. 

    Och bland oss tråkiga, vanliga kvinnor har för övrigt även players dåligt rykte. Man kan tycka att någon viss kille verkar intressant, tills man får höra från sina kompisar att han är är en player. Då svalnar intresset väldigt fort. En sån typ är det sista man vill råka ut för. 

    Sedan finns det förstås tjejer som vill ha honom ändå. De kanske själva är players, eller tror att de kan förändra honom. Men de är inte så många. 

    Men oavsett den personliga definitionen av badboy kontra player, så har jag ändå hört från många bittra män i olika diskussioner att kvinnor generellt tycker det är spännande med kriminalitet etc men att de inte vill erkänna det. Sånt jäkla nonsens.
  • Anonym (Eller)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-19 16:43:52 följande:
    Har man en bra utgångspunkt så blir man intressant för män även om man inte sminkar sig eller anstränger sig för att framhäva attribut med kläder. dessutom brukar män uppskatta kvinnor som inte anstränger sig och poserar vllket inte är samma sak som uppföra sig illa och klä sig i kläder som sitter riktigt illa
    Jag tror inte ni män har en aning om hur mycket jobb "naturligt" vackra kvinnor har lagt ner. 

    Sen handlar det absolut inte bara om utseendet. Det är väldigt lätt som kvinna att uppfattas som framfusig, desperat, manhaftig, pushig osv. Det krävs nästan ingenting, mer än att man tar män på orden när de säger att de gillar tjejer som tar initiativ.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 16:48:08 följande:
    Jag tror inte ni män har en aning om hur mycket jobb "naturligt" vackra kvinnor har lagt ner. 

    Sen handlar det absolut inte bara om utseendet. Det är väldigt lätt som kvinna att uppfattas som framfusig, desperat, manhaftig, pushig osv. Det krävs nästan ingenting, mer än att man tar män på orden när de säger att de gillar tjejer som tar initiativ.
    Nu är ju jag kvinna och lade ned timmar med smink, hår och kläder när jag var tonåring när jag tröttnade på att fixa en massa och nöjde mig med mascara fick jag inte mindre uppmärksamhet dock är det först som vuxen jag fattat att jag tillhör de som anses se bra ut 
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 16:33:55 följande:
    Och när jag var ung, trodde jag att män ville ha naturliga tjejer som inte är överdrivet feminina (läs: våpiga). Det var ju det man hade blivit itutad. Killar ser ner på tjejighet. Alltså borde de se upp till tjejer som inte är så tjejiga..? Barnslig logik som jag höll fast vid alldeles för länge.

    Nu vet jag att man måste spela på sin kvinnlighet i ganska hög utsträckning både vad gäller utseende och beteende. Kvinnor kan inte slappna av och bli så naturliga att vi ses som okvinnliga. Typ struntar kläderna och sminket och blir som en av grabbarna. 

    Den där hopplösa treenigheten mellan att vara sig själv, att vara som man har blivit lärd enligt diverse ideal och att vara attraktiv för det motsatta könet är lika svår för alla. 
    Jo det är så man önskar det vore, och som säkert vuxna försöker lära sina barn och som vi kanske blev upplärda, men som tyvärr sällan stämmer med verkligheten. Det tjejer som verkligen ser bra ut behöver nog inte makeup, men resten av tjejerna måste enligt normen ha det för att annars blir de väl utkonkurrerade. Om alla tjejer struntade i makeup kanske vi kunde bli vana med det naturliga. Men det kräver ju att alla är med på det. Detsamma för män, om alla män drog sig tillbaka en aning och inte körde sitt "game" så skulle vi nog se förändringar, men nu styrs allt ju av att en del män som är på det viset. Nivån på en åtråvärd man sätts där.
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-19 16:51:58 följande:
    Nu är ju jag kvinna och lade ned timmar med smink, hår och kläder när jag var tonåring när jag tröttnade på att fixa en massa och nöjde mig med mascara fick jag inte mindre uppmärksamhet dock är det först som vuxen jag fattat att jag tillhör de som anses se bra ut 
    Ja precis, ser du bra ut så klarar du dig utan smink.
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 16:45:19 följande:
    Såna ser jag som players. Inte som badboys. Och själva definitionen av en player är ju att han har framgång bland tjejerna och utnyttjar det. Men framgången beror enligt mig oftare på att han är snygg och socialt charmig, snarare än att han är "bad". 

    Jag hörde begreppet badboy första gången när jag besökte släkt i USA runt 1990. En av mina jämnåriga sysslingar beskrevs som en badboy av resten av familjen, och då handlade det om avhoppad skola, droger och riskbeteenden i största allmänhet. Inget som 95% av kvinnorna lockas av, alltså. 

    Och bland oss tråkiga, vanliga kvinnor har för övrigt även players dåligt rykte. Man kan tycka att någon viss kille verkar intressant, tills man får höra från sina kompisar att han är är en player. Då svalnar intresset väldigt fort. En sån typ är det sista man vill råka ut för. 

    Sedan finns det förstås tjejer som vill ha honom ändå. De kanske själva är players, eller tror att de kan förändra honom. Men de är inte så många. 

    Men oavsett den personliga definitionen av badboy kontra player, så har jag ändå hört från många bittra män i olika diskussioner att kvinnor generellt tycker det är spännande med kriminalitet etc men att de inte vill erkänna det. Sånt jäkla nonsens.
    Kan en anledning till att många players ändå får ihop det med tjejer, även om tjejerna inte gillar dem, är att de män som inte är players inte tar för sig. Tjejer tar ju heller i regel inte för sig utan förväntas bli uppvaktade enligt de normer vi har, så då är det ju bara typ players som får tjejerna ändå.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 16:56:51 följande:
    Ja precis, ser du bra ut så klarar du dig utan smink.
    När man är ung så inser man ju inte att man ser bra ut utan att fixa till sig eftersom alla andra anstränger sig med inte sällan mängder med smink trots att det knappast behövs eftersom unga människor ofta har fin hud med lyster och klara ögon och sällan behöver dölja och framhäva något med smink.
Svar på tråden Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?