• Anonym (Why)

    Socionomer ljuger och ställer diagnoser

    Vad är det med dessa lågutbildade Socionomer som gör att de tror att de kan sätta sig över allt och alla?, ljuga, fabricera fakta, undanhålla väsentlig information eller förvanska den på ett sådant sätt att den rättsinstans som sedan tar del av handlingarna får en helt annan bild än den verkliga.

    Det är inte konstigt att Socialtjänsten fungerar så dåligt som den gör, när de som är satta att hantera i många fall svåra ärenden rörande barn och familjer i stort saknar utbildning för det många gånger svåra uppdraget som de förväntas åstadkomma resultat i.

    Dagens EKO 2019-03-13 kl 15.00
    sverigesradio.se/sida/avsnitt/1250902

    Detta beteende som beskrivs i nyheterna är inget undantag utan det förekommer över hela Sverige och har pågått under lång tid och det skapar en otrolig rättsosäkerhet.

    Alla är välkomna i konstruktiv diskussion i detta ämne dock med undantaget för Socionomer eller Politiker vars enda syfte är att komma med förnekelse eller att lägga skulden på någon annan vilken tyvärr brukar vara vanligt när det framförs konstruktiv kritik mot Socialtjänsten.

  • Svar på tråden Socionomer ljuger och ställer diagnoser
  • Anonym (Why)
    Anonym (Nästa) skrev 2019-04-30 22:06:44 följande:
    Återigen slingrar du dig och besvarar inte frågan. INGEN har frågat vad som menas med förarbeten.

    Frågan är fortfarande vilket ansvar socialtjänsten har för de fall som inte kommer till deras kännedom? Komplettera med länk till de förarbeten du hänvisar till.
    Anonym (Why) skrev 2019-04-30 20:41:36 följande:

    Nu finns det fler som säger sig vara pålästa så då ger jag dessa personer möjligheten först


    Helt grundläggande: Din hänvisning, du visar.
    Ditt svar ger sken av att du inte är så påläst som du vill ge sken av, kanske till och med är så att du inte vet vad som är förarbetena till SoL.

    Visa att du är påläst så kan vi ha en diskussion rörande detta. 
  • Anonym (Nästa)
    Anonym (Why) skrev 2019-04-30 22:25:45 följande:

    Ditt svar ger sken av att du inte är så påläst som du vill ge sken av, kanske till och med är så att du inte vet vad som är förarbetena till SoL.

    Visa att du är påläst så kan vi ha en diskussion rörande detta. 


    Du ska börja med att svara på frågan du fått ett flertal gånger.

    Återigen, vilket ansvar har socialtjänsten för de fall som INTE kommer till deras kännedom? Du kan komplettera med länk.

    Inga fler slingranden, och inga fler svepande hänvisningar till något annat.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Möter barnen) skrev 2019-05-01 08:24:04 följande:
    Jobbigt att bli genomskåda? Din ilska mot socialsekreterarna är personlig. Var ärlig med det istället för att valda runt i cirklar.
    Ditt agerande strider mot forumreglerna och därför så går jag inte i polemik med dig. Ditt agerande säger mer om dig än om mig
  • Anonym (Möter barnen)
    Anonym (Why) skrev 2019-05-01 08:25:57 följande:

    Ditt agerande strider mot forumreglerna och därför så går jag inte i polemik med dig. Ditt agerande säger mer om dig än om mig


    Jag kan ta hand om minabarn och ger dom en bra barndom. Du kanske skulle ta tips av mig istället för att gnälla på dom som vill skydda dina barn....
  • Anonym (Why)
    Anonym (Möter barnen) skrev 2019-05-01 08:29:36 följande:
    Jag kan ta hand om minabarn och ger dom en bra barndom. Du kanske skulle ta tips av mig istället för att gnälla på dom som vill skydda dina barn....
    Du fortsätter i samma anda, lägg ner.

    Denna tråd handlar inte om vår familjesituation som du verkar ha fått för dig, utan det som är grund är det jag konfronterats med i samband med interaktion med andra föräldrar och familjer.

    Detta är sista gången jag säger till dig, lyssna nu och lägg ner, lämna tråden säg inget mer överhuvudtaget så är det bra med det så får du ägna din tid åt dina barn istället.
  • Anonym (Möter barnen)
    Anonym (Why) skrev 2019-05-01 08:41:47 följande:

    Du fortsätter i samma anda, lägg ner.

    Denna tråd handlar inte om vår familjesituation som du verkar ha fått för dig, utan det som är grund är det jag konfronterats med i samband med interaktion med andra föräldrar och familjer.

    Detta är sista gången jag säger till dig, lyssna nu och lägg ner, lämna tråden säg inget mer överhuvudtaget så är det bra med det så får du ägna din tid åt dina barn istället.


    Jag ägnar tid med mina barn. Just därför så har jag inga problem med soc. :) Men självklart ska jag lämna tråden. Att diskutera med dig är som att spela schack med en duva...
  • Anonym (Why)
    Anonym (Möter barnen) skrev 2019-05-01 08:46:06 följande:
    Jag ägnar tid med mina barn. Just därför så har jag inga problem med soc. :) Men självklart ska jag lämna tråden. Att diskutera med dig är som att spela schack med en duva...
    Du klarade inte av det enkla budskapet att bara lägga ner och lämna utan du var tvungen att fortsätta. 
  • Akidoki
    Anonym (Why) skrev 2019-05-01 09:05:47 följande:

    Du klarade inte av det enkla budskapet att bara lägga ner och lämna utan du var tvungen att fortsätta. 


    Va?! Gör inte andra anonyma personer på nätet som du säger åt dem? Ofattbart.
  • Anonym (Möter barnen)
    Anonym (Why) skrev 2019-05-01 09:05:47 följande:

    Du klarade inte av det enkla budskapet att bara lägga ner och lämna utan du var tvungen att fortsätta. 


    Enkla budskap är inte riktigt din grej.
  • Anonym (Why)
    Akidoki skrev 2019-05-01 09:07:12 följande:
    Va?! Gör inte andra anonyma personer på nätet som du säger åt dem? Ofattbart.
    Nej det är nog naivt att tro, men man kan ha en förhoppning om att det skulle gå att hålla en rimlig ton i diskussionen.

    Vem som helst har rätt till sin egen åsikt och ståndpunkt, men att sänka nivån och gå till angrepp på person är inte ok.
Svar på tråden Socionomer ljuger och ställer diagnoser