• Anonym (Why)

    Socionomer ljuger och ställer diagnoser

    Vad är det med dessa lågutbildade Socionomer som gör att de tror att de kan sätta sig över allt och alla?, ljuga, fabricera fakta, undanhålla väsentlig information eller förvanska den på ett sådant sätt att den rättsinstans som sedan tar del av handlingarna får en helt annan bild än den verkliga.

    Det är inte konstigt att Socialtjänsten fungerar så dåligt som den gör, när de som är satta att hantera i många fall svåra ärenden rörande barn och familjer i stort saknar utbildning för det många gånger svåra uppdraget som de förväntas åstadkomma resultat i.

    Dagens EKO 2019-03-13 kl 15.00
    sverigesradio.se/sida/avsnitt/1250902

    Detta beteende som beskrivs i nyheterna är inget undantag utan det förekommer över hela Sverige och har pågått under lång tid och det skapar en otrolig rättsosäkerhet.

    Alla är välkomna i konstruktiv diskussion i detta ämne dock med undantaget för Socionomer eller Politiker vars enda syfte är att komma med förnekelse eller att lägga skulden på någon annan vilken tyvärr brukar vara vanligt när det framförs konstruktiv kritik mot Socialtjänsten.

  • Svar på tråden Socionomer ljuger och ställer diagnoser
  • Tiina87
    Anonym (Why) skrev 2019-05-01 08:23:32 följande:

    Bra, då kan vi träffas på fiket runt hörnet efter jobbet


    Det kan bli väldigt svårt då jag inte fiket på jobbet är stängt idag pga 1 maj. Något fick runt gått ner finns inte.

    Dessutom är jag inte på jobb idag då det är 1 maj och röd dag.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Möter barnen) skrev 2019-05-01 09:14:42 följande:
    Enkla budskap är inte riktigt din grej.
    Det är beklagligt att du inte förstår det enkla budskapet

    "Detta är sista gången jag säger till dig, lyssna nu och lägg ner, lämna tråden säg inget mer överhuvudtaget så är det bra med det så får du ägna din tid åt dina barn istället."


    Akidoki skrev 2019-05-01 09:07:12 följande:
    Va?! Gör inte andra anonyma personer på nätet som du säger åt dem? Ofattbart.
    Nej det är nog naivt att tro, men man kan ha en förhoppning om att det skulle gå att hålla en rimlig ton i diskussionen.

    Vem som helst har rätt till sin egen åsikt och ståndpunkt, men att sänka nivån och gå till angrepp på person är inte ok.
  • Anonym (Möter barnen)
    Anonym (Why) skrev 2019-05-01 09:19:10 följande:

    Det är beklagligt att du inte förstår det enkla budskapet

    "Detta är sista gången jag säger till dig, lyssna nu och lägg ner, lämna tråden säg inget mer överhuvudtaget så är det bra med det så får du ägna din tid åt dina barn istället."

    Nej det är nog naivt att tro, men man kan ha en förhoppning om att det skulle gå att hålla en rimlig ton i diskussionen.

    Vem som helst har rätt till sin egen åsikt och ståndpunkt, men att sänka nivån och gå till angrepp på person är inte ok.


    Du har fått flertalet tydliga och raka frågor som du ignorerar. Du länkar till debattartiklar som om dom vore fakta. Du förstår inte enkla begrepp och du förstår inte enkla resonemang.

    Jag förstår ditt budskap men skiter i det. Du förstår varken budskap eller fakta.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Möter barnen) skrev 2019-05-01 09:52:22 följande:
    Du har fått flertalet tydliga och raka frågor som du ignorerar. Du länkar till debattartiklar som om dom vore fakta. Du förstår inte enkla begrepp och du förstår inte enkla resonemang.

    Jag förstår ditt budskap men skiter i det. Du förstår varken budskap eller fakta.
    Att du som du själv skriver "Jag förstår ditt budskap men skiter i det" har du visat med all tydlighet samt att du vidare inte har någon respekt för forumreglerna.

    Jag har snällt uppmanat dig ett antal gånger, men då detta inte har fått någon effekt så har du blivit anmäld och nu är det upp till FL. hur de ser på ditt agerande i förhållande till forumreglerna.
  • Anonym (Möter barnen)
    Anonym (Why) skrev 2019-05-01 10:05:04 följande:

    Att du som du själv skriver "Jag förstår ditt budskap men skiter i det" har du visat med all tydlighet samt att du vidare inte har någon respekt för forumreglerna.

    Jag har snällt uppmanat dig ett antal gånger, men då detta inte har fått någon effekt så har du blivit anmäld och nu är det upp till FL. hur de ser på ditt agerande i förhållande till forumreglerna.


    Så du menar att det i forumreglerna står att du bestämmer vem som får skriva på forumet? Du tolkar forumregler som du tolkar lagen.
  • Anonym (Nästa)
    Anonym (Why) skrev 2019-05-01 09:19:10 följande:

    Det är beklagligt att du inte förstår det enkla budskapet

    "Detta är sista gången jag säger till dig, lyssna nu och lägg ner, lämna tråden säg inget mer överhuvudtaget så är det bra med det så får du ägna din tid åt dina barn istället."

    Nej det är nog naivt att tro, men man kan ha en förhoppning om att det skulle gå att hålla en rimlig ton i diskussionen.

    Vem som helst har rätt till sin egen åsikt och ståndpunkt, men att sänka nivån och gå till angrepp på person är inte ok.


    Jag håller med dig om personangrepp, men faktum kvarstår: du hävdar att du är kunnig och erfaren.

    Trots detta svarar du inte på frågor, som inte är personangepp. Här kommer frågan igen: Vilket ansvar har socialtjänsten för de fall som INTE kommer till deras kännedom?

    Sluta slingra dig, svara inte med svepande hänvisningar, och till sist lägg inte ansvaret för DINA hänvisningar på någon annan.
  • Anonym (Nästa)
    Anonym (Why) skrev 2019-05-01 09:19:10 följande:

    Det är beklagligt att du inte förstår det enkla budskapet

    "Detta är sista gången jag säger till dig, lyssna nu och lägg ner, lämna tråden säg inget mer överhuvudtaget så är det bra med det så får du ägna din tid åt dina barn istället."

    Nej det är nog naivt att tro, men man kan ha en förhoppning om att det skulle gå att hålla en rimlig ton i diskussionen.

    Vem som helst har rätt till sin egen åsikt och ståndpunkt, men att sänka nivån och gå till angrepp på person är inte ok.


    Jag håller med dig om personangrepp, men faktum kvarstår: du hävdar att du är kunnig och erfaren.

    Trots detta svarar du inte på frågor, som inte är personangepp. Här kommer frågan igen: Vilket ansvar har socialtjänsten för de fall som INTE kommer till deras kännedom?

    Sluta slingra dig, svara inte med svepande hänvisningar, och till sist lägg inte ansvaret för DINA hänvisningar på någon annan.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Möter barnen) skrev 2019-05-01 10:18:57 följande:
    Så du menar att det i forumreglerna står att du bestämmer vem som får skriva på forumet? Du tolkar forumregler som du tolkar lagen.
    Läs på forumreglerna och ta dig sedan en rejäl fundering på ditt agerande.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Nästa) skrev 2019-05-01 11:49:47 följande:
    Jag håller med dig om personangrepp, men faktum kvarstår: du hävdar att du är kunnig och erfaren.

    Trots detta svarar du inte på frågor, som inte är personangepp. Här kommer frågan igen: Vilket ansvar har socialtjänsten för de fall som INTE kommer till deras kännedom?

    Sluta slingra dig, svara inte med svepande hänvisningar, och till sist lägg inte ansvaret för DINA hänvisningar på någon annan.
    Visa att du är påläst så kan vi diskutera annars är risken överhängande att det nivån blir för låg. vill du så skapa en egen tråd med just det ämnet  
  • Aniiee

    Var det någon som visste var man kan läsa förarbetena till lagarna? Jag har flera som jag vill läsa men jag hittar ju fan inte.


    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Socionomer ljuger och ställer diagnoser