• Anonym (Ts)

    Träffat man som säger dom ska skiljas?

    Jag har träffat en man som jag föll pladask för en utekväll. Vi hånglade lite den kvällen och han försökte följa med mig hem, vilket jag tackade nej till. Efter det har han skrivit varje dag och tagit initiativ till fler dejter. Vi har varit och fikat och igår tog vi en promenad.

    Under promenaden berättade han att han fortfarande är gift men att dom håller på att skiljas, men att dom kommer bo ihop ett tag till för ekonomin och barnen.

    Borde jag tacka för mig och skita i den här mannen? Känns som uppgjort för att jag ska bli sårad. Eller ska jag våga chansa?

  • Svar på tråden Träffat man som säger dom ska skiljas?
  • Anonym (***)
    Akidoki skrev 2019-05-17 20:53:47 följande:
    Du frågar inte, du påstår.

    Jag tycker att du är respektlös. Jag är inte din fd vän.
    Frågetecken efter varje mening. Nog katten är det frågor...

    Frågor du inte kan/vill svara på.
  • Anonym (lol)
    Anonym (Elma48) skrev 2019-05-18 11:41:03 följande:

    Är man klantig så kommer det fram det gäller att vara diskret och planera noga


    Tror du inre de tänkte exakt likadant?

    Det är bara bara klantar som åker dit. Men jag är minsan smartare och kommer klara mig. Men sen åkte de dit ändå.

    Det är ju det som är poängen, om man öht tror att man är så jäkla smart så är man förmodligen inte det för smarta människor tänker inte så blint utan gör en mer rationell avvägande på risker och inser att vissa saker har de inte kontroll över. Korkade människor skiter i att göra ett rationellt avvägande och går blint efter vad de intalat sig.

    Sen man dessutom fråga sig hur smart det öht är att sätta sitt förhållande och sin familj på spel för några knull. Hur smart är det att öht riskera halva tiden med sina barn och utsätta dem för ett jävla lidande och riskera sin egen relation till sina barn för all framtid för att man blev kåt på någon annan?
  • Akidoki
    molly50 skrev 2019-05-18 14:13:49 följande:

    Jag påstår inget,jag frågar. Och jag ber dig bara att svara på frågan.

    Det är inte respektlöst.


    Om det är allvarligt menade frågor så undrar jag hur du dragit de slutsatserna. Har du läst mina inlägg till dig?

    Jag anser inte att någon som inte är i en relation kan bedra eller medverka till att bedra någon som är i en relation med någon annan. Personen som är i relationen bär det fulla ansvaret för bedrägeriet. Det har ingenting med ansvarsfrågor generellt att göra.

    Att dina känslor säger dig att personer som ligger med upptagna människor är onda är en onyanserad känslobaserad reaktion. Det finns ingen logik i den känslan.

    Däremot är det väl toppen för otrogna män att kvinnor lägger skulden på varandra.
  • Anonym (Elma48)
    molly50 skrev 2019-05-18 14:19:42 följande:

    Men om båda vill samma sak och är på väg att lämna sina relationer så kan man väl åtminstone vänta tills man har lämnat innan man inleder något nytt.


    Det har aldrig varit aktuellt att lämna någon
  • molly50
    Akidoki skrev 2019-05-18 15:49:19 följande:
    Om det är allvarligt menade frågor så undrar jag hur du dragit de slutsatserna. Har du läst mina inlägg till dig?

    Jag anser inte att någon som inte är i en relation kan bedra eller medverka till att bedra någon som är i en relation med någon annan. Personen som är i relationen bär det fulla ansvaret för bedrägeriet. Det har ingenting med ansvarsfrågor generellt att göra.

    Att dina känslor säger dig att personer som ligger med upptagna människor är onda är en onyanserad känslobaserad reaktion. Det finns ingen logik i den känslan.

    Däremot är det väl toppen för otrogna män att kvinnor lägger skulden på varandra.
    Jag har läst dina inlägg. Men jag håller helt enkelt inte med dig.
    Jag har hela tiden skrivit att man har ansvaret för SINA EGNA handlingar. INTE för den andre personens förhållande! 
    Man har ALLTID ansvaret för sina egna handlingar,oavsett vad det gäller.
    Tänk så enkelt det vore om man inte behövde ta ansvar för någonting man gör.
  • molly50
    Anonym (Elma48) skrev 2019-05-18 15:56:00 följande:
    Det har aldrig varit aktuellt att lämna någon
    Jag syftade på TS. Och jag tycker att hon ska vänta med att inleda något med den här mannen tills han bevisat att han ska lämna sin fru. T ex genom påskrivna skilsmässohandlingar.
    Har man inte för avsikt att lämna sin partner så förstår jag inte varför man går bakom ryggen på henne/honom.
    Är förhållandet dåligt så är det bättre och ärligare att göra slut istället.
    Otrohet är aldrig ok.
  • Akidoki
    molly50 skrev 2019-05-19 11:58:52 följande:

    Jag har läst dina inlägg. Men jag håller helt enkelt inte med dig.

    Jag har hela tiden skrivit att man har ansvaret för SINA EGNA handlingar. INTE för den andre personens förhållande! 

    Man har ALLTID ansvaret för sina egna handlingar,oavsett vad det gäller.

    Tänk så enkelt det vore om man inte behövde ta ansvar för någonting man gör.


    Visst serru.
  • Anonym (lol)
    Akidoki skrev 2019-05-18 15:49:19 följande:
    Om det är allvarligt menade frågor så undrar jag hur du dragit de slutsatserna. Har du läst mina inlägg till dig?

    Jag anser inte att någon som inte är i en relation kan bedra eller medverka till att bedra någon som är i en relation med någon annan. Personen som är i relationen bär det fulla ansvaret för bedrägeriet. Det har ingenting med ansvarsfrågor generellt att göra.

    Att dina känslor säger dig att personer som ligger med upptagna människor är onda är en onyanserad känslobaserad reaktion. Det finns ingen logik i den känslan.

    Däremot är det väl toppen för otrogna män att kvinnor lägger skulden på varandra.
    Så om din kompis ligger med din kille så har hon inte medverkar i att svika dig för hon är inte den som är i en relation till dig och det är enbart din kille som bär hela ansvaret för sveket och du och din kompis kan fortsätta vara vänner?

    Om det är toppen för otrogna män att vara otrogna varför väljer en kvinna att ligga med honom när hon vet att det kommer såra en annan kvinna? Är det schysst?
  • Anonym (Exakt)
    Anonym (lol) skrev 2019-05-20 01:47:54 följande:
    Så om din kompis ligger med din kille så har hon inte medverkar i att svika dig för hon är inte den som är i en relation till dig och det är enbart din kille som bär hela ansvaret för sveket och du och din kompis kan fortsätta vara vänner?

    Om det är toppen för otrogna män att vara otrogna varför väljer en kvinna att ligga med honom när hon vet att det kommer såra en annan kvinna? Är det schysst?
    Ja, eller varför inte hennes syster? Eller mamma? Jag tror inte att det skulle vara lika varma känslor mot väninnan/systern/mamman efteråt, om det där skulle hända Akidoki i verkligheten - och andra som håller med henne. 

    Sedan måste jag ändå säga, för att nyansera frågan litet "från andra hållet", att man inte måste vara ond för att man ligger med en upptagen man. Man kan även vara så tokkär att man inte kan låta bli, trots att man föraktar sig själv för det. Men jag tror även att det finns kvinnor som ÄR genuint onda tyvärr, som går in för att förstöra andras äktenskap, eller i alla fall skiter i om det blir så. De skiter i eventuella barn som drabbas också. 
Svar på tråden Träffat man som säger dom ska skiljas?