• eeat

    Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!

    Hej!

    Hoppas på att hitta fler med BF JANUARI/FEBRUARI 2020! Hur går det med era graviditeter? Symptom? Svårigheter?

    Välkomna!

  • Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!
  • Sincere
    Emmissss skrev 2020-01-01 06:38:18 följande:

    Hej tjejer! Går in i V.39 imorgon (v.37+6) och har sedan i lördags (28/12) haft blodblandade flytningar, ibland bruna som vid slutet av mens & ibland rosaröda.

    Någon mer här som haft så??


    Såg att vi är beräknade till samma dag:) Jag hade så i min första graviditet men endast samma dag som förlossningen startade. Blödningar ska alltid kollas upp så om du inte gjort det så gör det, det är troligtvis inget farligt alls men kan komma från moderkakan när det är brunt blod.
  • Sincere

    Jag hänger på här, beräknad till den 16:e januari:)

    BF-listan:

    3/1 mammamu

    6/1 anonym2005

    7/1 89me

    8/1 Tessimon, Sommaren12

    10/1 emphz

    12/1 facebookmammajuni15, Sumshineinmylife, Jossan4barn

    14/1 zebrans

    16/1 Emmissss, HVL, Kandelaber, Sincere

    17/1 liebespuppe

    20/1 LillaEm

    21/1 CorAst, Ina8401

    23/1 JuliaLC, couleours, Rimrifai

    24/1 Ärdetminturnu

    25/1 eeat

    26/1 Millie8401, Maj81, Cassandra92

    28/1 moalinneas

    29/1 Knivskrik

    30/1 mammapolly

    31/1 mela88, Kit83

    3/2 MiaAhlin, Eklund12321

    5/2 Hannaconda

    6/2 solrosbarn

    7/2 seger89

    9/2 eveliiine

    10/2 Carrie123, Irene122

    19/2 Littlestar78

    20/2 Ritzy, emlo86

    22/2 MsBlah

    BEBIS ;

    19/12 emphz - bf 10/1

  • Sincere
    emlo86 skrev 2019-12-31 09:29:58 följande:

    Hej!

    BF 20/2 och har varit inne ngr gånger på förlossningen under graviditeten för kontroll. Tappen var för ca en vecka sedan 24mm och har nu ont i ländrygg, grönaktigflytning (ingen infektion då de tagit prover för detta) och sd var tioende minut. Vad tror ni? Någon annan som känt något så tidigt (32+5 idag)


    Jag hade väldigt mycket sammandragningar runt vecka 28-36 började även blöda så jag blev inlagd och fick kortisonspruta ifall babys skulle komma tidigare i vecka 29 men allt gick jättebra. Nu är jag i vecka 38 och har nästan inga sammandragningar. För mig hjälpte vila och ta det lugnt, slutade bära och lyfta saker.
  • CClady

    Hej! Hoppar in här för har passerat bf men fortfarande ingen unge. Lite underligt, för har inget inbokat med barnmorskan framöver och hon har aldrig ens nämnt igångsättning. Borde jag ringa förlossningen och boka själv med dem?

  • Sincere
    CClady skrev 2020-01-01 10:17:10 följande:

    Hej! Hoppar in här för har passerat bf men fortfarande ingen unge. Lite underligt, för har inget inbokat med barnmorskan framöver och hon har aldrig ens nämnt igångsättning. Borde jag ringa förlossningen och boka själv med dem?


    Jag hade ringt förlossningen och hört med dem och bokat en tid för samtal om igångsättning. Jag har för mig att de nya riktlinjer för i år är att man blir igångsatt vecka 41? Men vet inte om det är samma i alla landsting?
  • Emmissss
    Sincere skrev 2020-01-01 10:13:13 följande:

    Jag hade väldigt mycket sammandragningar runt vecka 28-36 började även blöda så jag blev inlagd och fick kortisonspruta ifall babys skulle komma tidigare i vecka 29 men allt gick jättebra. Nu är jag i vecka 38 och har nästan inga sammandragningar. För mig hjälpte vila och ta det lugnt, slutade bära och lyfta saker.


    Okej! Till mig har de bara sagt att det kan snart vara på gång men nu tycker jag det hållt på så länge.. hade du sånna flytningar flera veckor?? Jag går med lite mensvärk & ont i ljumskarna, annars bra!
  • CClady

    [quote=80133706][quote-nick]Sincere skrev 2020-01-01 10:29:20 följande:[/quote-nick]Jag hade ringt förlossningen och hört med dem och bokat en tid för samtal om igångsättning. Jag har för mig att de nya riktlinjer för i år är att man blir igångsatt vecka 41? Men vet inte om det är samma i alla landsting?[/

    Ja jag får väl göra det, om inte annat så för att bli mindre nervös. Bor tyvärr i Sörmland där förlossningsvården inte ändrat riktlinjerna än... Man kan få gå rätt länge över tiden här.

  • Emmissss
    CClady skrev 2020-01-01 10:52:05 följande:

    [quote=80133706][quote-nick]Sincere skrev 2020-01-01 10:29:20 följande:[/quote-nick]Jag hade ringt förlossningen och hört med dem och bokat en tid för samtal om igångsättning. Jag har för mig att de nya riktlinjer för i år är att man blir igångsatt vecka 41? Men vet inte om det är samma i alla landsting?[/

    Ja jag får väl göra det, om inte annat så för att bli mindre nervös. Bor tyvärr i Sörmland där förlossningsvården inte ändrat riktlinjerna än... Man kan få gå rätt länge över tiden här.


    När hade du BF? :)
  • Sincere
    Emmissss skrev 2020-01-01 10:49:27 följande:

    Okej! Till mig har de bara sagt att det kan snart vara på gång men nu tycker jag det hållt på så länge.. hade du sånna flytningar flera veckor?? Jag går med lite mensvärk & ont i ljumskarna, annars bra!


    Nej, endast samma dag ett par timmar innan värkarna kom igång sen kom det mer och mer efter hand som värkarna gjorde mer ont. Han föddes dagen efter blödningen och värkarna satte igång. Jag hade precis som du säger mensvärk så det är kanske på gång för din del:)
  • Sincere
    CClady skrev 2020-01-01 10:52:05 följande:

    [quote=80133706][quote-nick]Sincere skrev 2020-01-01 10:29:20 följande:[/quote-nick]Jag hade ringt förlossningen och hört med dem och bokat en tid för samtal om igångsättning. Jag har för mig att de nya riktlinjer för i år är att man blir igångsatt vecka 41? Men vet inte om det är samma i alla landsting?[/

    Ja jag får väl göra det, om inte annat så för att bli mindre nervös. Bor tyvärr i Sörmland där förlossningsvården inte ändrat riktlinjerna än... Man kan få gå rätt länge över tiden här.


    Usch då, jobbigt att de håller kvar på gamla riktlinjer men hoppas det startar av sig själv snart då. När var du beräknad?
Svar på tråden Alla med BF JANUARI/FEBRUARI 2020!