• Anonym (Belia­ni)
    Tue 9 Jul 2019 10:05
    25128 visningar
    95 svar
    +6
    95
    25128

    "Du verkar inte direkt intresserad"

    Dejt i lördags, vi var hemma hos henne.
    Inget hände, bara en kram när jag skulle gå.
    Jag skrev till henne i söndags men hon svarade först nu.
    "Du verkar inte direkt intresserad" skrev hon. För jag hade inte försökt nåt.

    Jag tyckte hon var sexig, såg att hon fixat upp sig, smink, lite urringat.
    Men sånt gör ju tjejer. Ska man bara slänga sig över henne för det?
    Många tjejer vill att killen tar det lugnt.

    Hon lät helt klart sval nu när hon skrev, så det var väl det, antar jag.

  • Svar på tråden "Du verkar inte direkt intresserad"
  • Anonym (55)
    Tue 9 Jul 2019 10:10
    #1

    Ja, absolut kan man ta det lugnt.

    Men visa intresse om du är intresserad. Annars lär det inte bli nån mer dejt.

  • Anonym (Belia­ni) Trådstartaren
    Tue 9 Jul 2019 10:11
    #2
    Anonym (55) skrev 2019-07-09 10:10:25 följande:

    Ja, absolut kan man ta det lugnt.

    Men visa intresse om du är intresserad. Annars lär det inte bli nån mer dejt.


    Kramen när jag skulle gå var på mitt initiativ. Jag skrev till henne dagen efter.
  • Anonym (???)
    Tue 9 Jul 2019 10:14
    #3
    -3 +1

    Oj så det finns inget mellanting mellan att vara sval och ointresserad och kasta sig över henne och sluta kläderna av henne menar du? Antagligen var du ointresserad och tråkig.

  • Anonym (Belia­ni) Trådstartaren
    Tue 9 Jul 2019 10:15
    #4
    -1

    Jag tyckte att jag gjorde allt rätt, men tydligen inte. Tappade nog själv intresset nu. Jag skrev till henne dagen efter, i söndags, hon svarar först nu. Och nästan anklagar mig för att jag inte försökte nåt. Varför försökte inte hon nåt?

  • Anonym (111)
    Tue 9 Jul 2019 10:15
    #5
    +1

    Man kan ju visa intresse på annat sätt också - ögonkontakt, lyssna aktivt, ge lämpliga komplimanger, intressera sig för personen och dennes åsikter osv.

  • Anonym (Belia­ni) Trådstartaren
    Tue 9 Jul 2019 10:17
    #6
    Anonym (111) skrev 2019-07-09 10:15:18 följande:

    Man kan ju visa intresse på annat sätt också - ögonkontakt, lyssna aktivt, ge lämpliga komplimanger, intressera sig för personen och dennes åsikter osv.


    Precis allt det gjorde jag Skrattande
  • Anonym (Bill)
    Tue 9 Jul 2019 10:20
    #7
    Anonym (Beliani) skrev 2019-07-09 10:05:06 följande:

    Dejt i lördags, vi var hemma hos henne.
    Inget hände, bara en kram när jag skulle gå.
    Jag skrev till henne i söndags men hon svarade först nu.
    "Du verkar inte direkt intresserad" skrev hon. För jag hade inte försökt nåt.

    Jag tyckte hon var sexig, såg att hon fixat upp sig, smink, lite urringat.
    Men sånt gör ju tjejer. Ska man bara slänga sig över henne för det?
    Många tjejer vill att killen tar det lugnt.

    Hon lät helt klart sval nu när hon skrev, så det var väl det, antar jag.


    Hon blev väl besviken. Men hon visar ju samtidigt att hon fortfarande är intresserad, annars hade hon inte svarat så. Du har troligen fortfarande stor möjlighet att komma till bara du kontrar på ett bra sätt. Du måste förstås i nuläget berätta att du är väldigt intresserad men ville gå försiktigt fram. Hon tolkade dig fel - och nu har du chansen att rätta till saken genom ett bra svar. Hon har redan öppnat och gjort sitt drag, nu är det din tur.
  • Anonym (Belia­ni) Trådstartaren
    Tue 9 Jul 2019 10:26
    #8
    Anonym (Bill) skrev 2019-07-09 10:20:51 följande:
    Hon blev väl besviken. Men hon visar ju samtidigt att hon fortfarande är intresserad, annars hade hon inte svarat så. Du har troligen fortfarande stor möjlighet att komma till bara du kontrar på ett bra sätt. Du måste förstås i nuläget berätta att du är väldigt intresserad men ville gå försiktigt fram. Hon tolkade dig fel - och nu har du chansen att rätta till saken genom ett bra svar. Hon har redan öppnat och gjort sitt drag, nu är det din tur.
    Jag blev också besviken. Hon läste det i söndags, men svarar idag.
    Det signalerar att hon är en tjej som ska spela spel. Svårt för sånt. 
    Och så verkar hon vara typen som tycker att allt hänger på killen, om nåt ska hända.
  • Tue 9 Jul 2019 10:34
    #9
    -1 +2

    En kram som farväl ger man en kompis. Nästa gång du träffar henne eller någon ny, så gå för kyssen och ta vad du vill ha. Vänder hon kinden så bara tacka för en trevlig kväll och sedan vänta på att hon hör av sig medans du går vidare i livet med ditt och andra dejter. 

  • Anonym (111)
    Tue 9 Jul 2019 10:50
    #10
    +3
    Godisbuske skrev 2019-07-09 10:34:52 följande:

    En kram som farväl ger man en kompis. Nästa gång du träffar henne eller någon ny, så gå för kyssen och ta vad du vill ha. Vänder hon kinden så bara tacka för en trevlig kväll och sedan vänta på att hon hör av sig medans du går vidare i livet med ditt och andra dejter. 


    Det här går fetbort för mig. Om en dejt skulle försöka kyssa mig utan att känna av (eller fråga) om jag vill det skulle det inte bli en andra dejt.
Svar på tråden "Du verkar inte direkt intresserad"