• Anonym (Beliani)

    "Du verkar inte direkt intresserad"

    Dejt i lördags, vi var hemma hos henne.
    Inget hände, bara en kram när jag skulle gå.
    Jag skrev till henne i söndags men hon svarade först nu.
    "Du verkar inte direkt intresserad" skrev hon. För jag hade inte försökt nåt.

    Jag tyckte hon var sexig, såg att hon fixat upp sig, smink, lite urringat.
    Men sånt gör ju tjejer. Ska man bara slänga sig över henne för det?
    Många tjejer vill att killen tar det lugnt.

    Hon lät helt klart sval nu när hon skrev, så det var väl det, antar jag.

  • Svar på tråden "Du verkar inte direkt intresserad"
  • Anonym (Puss)
    Godisbuske skrev 2019-07-09 21:10:35 följande:
    Man frågar inte om man får kyssa...  Man bara gör det om man lärt sig se och känna stämmningen. Och blir det ingen andra dejt , vem bryr sig. Man går vidare i livet. 
    Va? Jag har nog kysst säkert 40 karlar och av dem har max en eller två slängt sig på mig utan att fråga. Fråga bör man, även om det känns fantastiskt.
  • Godisbuske
    Anonym (Puss) skrev 2019-07-10 22:57:26 följande:
    Va? Jag har nog kysst säkert 40 karlar och av dem har max en eller två slängt sig på mig utan att fråga. Fråga bör man, även om det känns fantastiskt.
    Man behöver inte fråga , man ser när det är okej. Sedan så frågar man inte som man, man tar det man vill ha. Vänder hon kinden så ingen big deal. Man gör ett nytt försök senare eller nästa träff. Vänder hon kinden vid dejt två så går man vidare i livet.
    Då är hon inget att ha.
  • Anonym (K)
    Liberté skrev 2019-07-10 17:52:50 följande:
    Vadå, bollen ligger väl lika mycket på hennes sida då det faktiskt var hon som tyckte han verkade ointresserad.. då hade hon kunnat söka uppmärksamhet med metod ovan för att se respons.

    Inte direkt svårt. Man kan inte gnälla efteråt om man inte ens bemödar sig själv.
    Nu är ju väldigt många kvinnor jävligt bortskämda och väldigt många sitter som en panelhöna och väntar sig att få allt serverat.
    Så ser verkligheten ut, dessutom har vi män trycket på oss att vi ska vara jämställda och inte utsätta dem för övergrepp, vilket givetvis är helt korrekt.
    MEN då måste kvinnorna ta mig fan visa lite engagemang och initiativförmåga.
    Nu säger jag inte att alla kvinnor är sådana, men väldigt många är det.
    Nu är jag ju gift så det blir inte nå raggande för mig, men om inte jag hade tagit initativ till sex så hade inte jag fått ligga på 19 år.....
    Väldigt många kvinnor är lata som fan när det kommer till den biten.
  • Anonym (Kvinna36)
    Anonym (Beliani) skrev 2019-07-09 10:15:05 följande:

    Jag tyckte att jag gjorde allt rätt, men tydligen inte. Tappade nog själv intresset nu. Jag skrev till henne dagen efter, i söndags, hon svarar först nu. Och nästan anklagar mig för att jag inte försökte nåt. Varför försökte inte hon nåt?


    Jag har inte läst hela tråden men ville ändå svara på det här. Kan vara att någon annan redan sagt samma. Många kvinnor har en byggt upp en fantasi i sitt huvud innan träffen och den baserar sig på deras förväntningar av en man. Vad det är varierar från kvinna till kvinna och från tillfälle till tillfälle. När saker inte sedan går som de tänkt sig blir de besvikna och tycker det var dåligt. 

    Jag är själv kvinna men ibland blir jag trött på att lyssna på mina vänners klagomål om de som de träffar. De har en färdig bild i sitt huvud och istället för att själv bidra sitter de och väntar att mannen magiskt skall förstå vad det är de förväntar sig av honom. 

    Om det tog henne så här länge att svara och det där var hennes svar tycker jag du skall låta det vara. Hon hör till de som har en massa förväntningar på hur en man skall vara och hon klarar inte av att verkligheten kanske inte går enligt henne på förhand skrivna manus.
  • Anonym (Beliani)
    Anonym (Kvinna36) skrev 2019-07-11 12:24:40 följande:
    Jag har inte läst hela tråden men ville ändå svara på det här. Kan vara att någon annan redan sagt samma. Många kvinnor har en byggt upp en fantasi i sitt huvud innan träffen och den baserar sig på deras förväntningar av en man. Vad det är varierar från kvinna till kvinna och från tillfälle till tillfälle. När saker inte sedan går som de tänkt sig blir de besvikna och tycker det var dåligt. 

    Jag är själv kvinna men ibland blir jag trött på att lyssna på mina vänners klagomål om de som de träffar. De har en färdig bild i sitt huvud och istället för att själv bidra sitter de och väntar att mannen magiskt skall förstå vad det är de förväntar sig av honom. 

    Om det tog henne så här länge att svara och det där var hennes svar tycker jag du skall låta det vara. Hon hör till de som har en massa förväntningar på hur en man skall vara och hon klarar inte av att verkligheten kanske inte går enligt henne på förhand skrivna manus.
    Jag hade inte läst hela tråden, förrän nu. Roligast svar var från Fjäril kär, det fick mig att skratta Skrattande
    Tjejen jag träffade har inte svarat än, två dagar nu.
  • Anonym (Sam)
    Anonym (Angelika) skrev 2019-07-09 14:24:16 följande:

    Helt ärligt så hade jag förväntat mig liite mer engagemang än bara leende och komplimanger. Att du kommer hem till mig är ju liksom ett kvitto på att du faktiskt är intresserad och då har man redan kommit förbi stadiet av subtil flirt och uppskattning.

    Jag hade sett att du varit fysisk genom att kanske ta min hand över bordet, stryka över min arm i soffan, velat sitta nära osv osv. Då hade jag fattat att du menar något mer.

    Om hon inte förstod att du flirtade var du nog inte så tydlig i ditt intresse som du trodde. Ibland måste man säga vad man vill för att inte missförstå varandras avsikter.

    Att du ville vänta med närmande och sex hade du behövt tala om tydligt.


    Det understrukna låter som mig att ta alldeles för stora friheter med tjejen, att jag som kille skall kunna gå på så fysiskt... :/

    Samtidigt lite roligt med det fetade, varför kunde inte tjejen i detta fall då säga vad hon ville? :)
  • Anonym (Beliani)

    Det här intressant.

    If you're a typical male with his brain between his legs, you're gong to think to yourself, "wow, this girl is going to be easy and she's dressing sexy to turn me on so I can jump her bones".
    Sorry guys, you are wrong, wrong, wrong! Don't fool yourself into thinking that just because a woman dresses sexy on a first date she's doing this to send a signal that she wants to have sex with you. Quite the opposite.
    The reason she is dressing sexy is because all single women want to be admired and like to attract attention from the opposite sex. And they enjoy feeling sexy and attractive. Some single women are very proud of their bodies, and want to show it off.
    Keep in mind that she's not dressing that way lto look like a hooker or a whore, she simply wants to be admired. That's all, guys.
    So, when you see your date dressed like this, just hold your raging hormones in check, and be sure and tell her how lovely she looks.
    Compliment her hair, clothes, and her sexy and sensous lips. Please guys, if she is showing cleavage or showng off her breasts with a tight top, don't say "you have nice tits". And if she's showing off her nice butt with a tight skirt, don't say "you sure have a nice ass". These comments are real turnoffs, coming from someone she doesn't know well.

  • Anonym (Beliani)

    Ni kvinnor som svarat i stil med Fjäril kär: "Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?

    Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?"

    Vad tycker ni om texten jag la upp ovanför?

  • Anonym (en kram är väl lamt)

    Oavsett verkar det som att signalerna inte gått fram och då har ju TS misslyckats i sitt projekt att visa för tjejen att han är intresserad.

    Det finns så många andra uppskattade sätt att visa sitt intresse för en kvinna förutom att hoppa på henne och kladda på hennes kropp. Skulle säga att det istället kan ha en motsatt effekt om det sker för tidigt och okänsligt.

    Man kan ju och bör visa sitt intresse genom att vara intresserad, ställa frågor, smeka lite lätt i förbifarten, ta hennes hand, titta in i hennes ögon och säga att hon är vacker, speciell, kanske förmedla vad man känner, tala om vad som pågår mellan en uppskattande osv. Säga att man vill ses igen, föreslå något osv.

    Det finns tusen sätt, endast en person med väldigt dålig fantasi eller självkänsla an misslyckas.

  • Mandel
    Fjäril kär skrev 2019-07-09 11:30:29 följande:

    Du kunde liksom inte tänka själv där och då och fatta att hon var ute efter sex? Att öppna munnen och prata om förväntningar inför kvällen? Att ta initiativ genom att prata?

    Hon är uppklädd och tillfixad och det ringde inga klockor hos dig då?

    Även om du vill ta det lugnt hade du kunnat kyssa henne ändå, ni har kunnat sitta tätt intill varandra och myst med pussar, kramar, hålla hand etc men stoppat i tid för att du ville vänta.

    Man kan ha intim närhet med kläderna på utan att det leder till sex.


    För min del så blir det helgalet om man ska prata om förväntningar.
    Bjöd hem en kille på middag vår andra dejt och han talade klart och tydligt om att nu skulle vi minsann ha sex för att se om vi passade ihop även där...
    Förklarade att det uttalandet fick det hela att kännas som en affärsuppgörelse.

    Känns det rätt så gör det väl inget att vänta någon/några dejter innan kyssar/hångel/sex även om man ses hemma hos varandra? Går till och med att sova över utan sex!

    Och hennes kommentar/svar var bland det fånigaste jag läst.
    Är man själv intresserad och vill lära känna den andre mer får man väl själv se till att något händer!
    Känns mer som en dålig ursäkt från hennes sida för att slippa nobba vidare kontakt. Hon ger honom allt ansvar. Snällt...
    Personligen anser jag att alla förtjänar minst 2 dejter om man ni inte tabbar sig totalt första gången, innan i alla fall jag bestämmer om jag vill ses mer eller ej.
    Och man tackar för dejten och är artig, trevlig, civiliserad och svarar normalt.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden "Du verkar inte direkt intresserad"