• Anonym (Confused)

    Börja röka?! Hjälp!

    Jag har hamnat i ett dilemma och känner att jag måste skriva av mig och få höra era tankar om situationen!

    Har träffat en kille dom senaste 3-4 månaderna som jag verkligen tycker om och jag vet att han även tycker om mig väldigt mycket. Problemet är att han röker vilket ingen av mina tidigare partners gjort och jag har själv aldrig heller varit någon rökare. Men av någon konstig anledning har jag börjat röka så smått nu när jag är med honom. Det började med någon cigg när vi var ute och festade en gång och efter det har jag fortsatt feströka med honom. Sen blev det så att jag började hänga med honom ut för att röka efter att vi haft sex och det har jag också bara fortsatt med. Nu dom senaste veckorna har jag till och med tagit ett par cigg med honom utan anledning en helt vanlig vardagskväll. 
    Jag har alltid varit den där sportiga tjejen som tränat mycket, ätit nyttigt och levt hälsosamt. Är 30 år och har nästan aldrig rökt en enda cigg innan jag träffade honom och trodde aldrig att jag skulle börja röka. Är inte beroende men har gått från att tycka det är ganska äckligt till att verkligen uppskatta ciggen. Det sjukaste av allt är att jag faktiskt trivs ganska bra med det här och gillar känslan av att röka. Fattar ju såklart hur dumt det är att röka men ändå gillar jag det och dras till det på något sätt!? 

    Vad ska jag göra? Är jag superkorkad eller kan jag få unna mig den här lasten? Finns det någon mer som har börjat röka på grund av att er partner röker? Hur lång tid tar det innan man blir beroende på riktigt? Hjälp mig!

  • Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!
  • Anonym (Trodde jag aldrig)

    För första gången sedan jag började röka åkte jag på kryssning för någon vecka sedan. Nice att köpa cigg för typ 530 kr. 

  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2022-07-13 15:20:10 följande:

    För första gången sedan jag började röka åkte jag på kryssning för någon vecka sedan. Nice att köpa cigg för typ 530 kr. 


    Härligt! Varvar du fortfarande cigg och snus?

    visst va det du som även skaffat en partner som också börjat röka på heltid eller har ja drömt det?
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (Motivation) skrev 2022-07-13 23:53:09 följande:
    Härligt! Varvar du fortfarande cigg och snus?

    visst va det du som även skaffat en partner som också börjat röka på heltid eller har ja drömt det?

    Ja, jag kompletterar med snus när det inte passar att röka. 


    Partnern i fråga är numera ett ex.

  • gemig

    Det är säkert försent nu, eftersom det är tre år försent. Men lägg ner med det där genast.. (Gäller nu med även om du har börjat..)

    För ju längre du håller på, desto mer vänjer du dig.. Du vill inte hålla på o normalisera det beteendet. 

  • Anonym (Bolmare)

    Blossa på du! Är väl bara 50 spänn om dagen eller nått. Småpotatis

  • Anonym (Trådföljare)
    Anonym (Confused) skrev 2019-12-16 20:50:10 följande:
    Det har varit blandade reaktioner för mig. Några vänner har varit ganska fördömande men ett par stycken har mer skrattat lite åt det och tyckt jag är lite knäpp men ändå haft förståelse. 

    Tycker att det jobbigaste har varit kollegerna. Att helt plötsligt börja röka på rasterna som 30-åring är tydligen inte helt socialt accepterat. 

    Mina föräldrar har jag inte vågat berätta för än.. hur har ni andra gjort? 

    Hej
    Hur har det gått för dig TS?


    Röker du fortf och uppskattar du i så fall det som tidigare eller ångrar du att du började?
    Hur mycket röker du?

  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2022-07-15 16:20:58 följande:

    Ja, jag kompletterar med snus när det inte passar att röka. 


    Partnern i fråga är numera ett ex.


    Hittade precis tråden och blev lite nyfiken på hur det gick sen.


    Roker inte själv men ärligt talat är det något lite coolt med att en idrottstjej nära elitnivå röker, antagligen för att det är helt oväntat!

  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-02-11 17:09:24 följande:

    Hittade precis tråden och blev lite nyfiken på hur det gick sen.


    Roker inte själv men ärligt talat är det något lite coolt med att en idrottstjej nära elitnivå röker, antagligen för att det är helt oväntat!


    Ja du? som mitt nick är i den här tråden så var det lika oväntat för mig själv 😅 Det ska sägas att när jag började röka hade jag lagt ner min ambitiösa idrottssatsning. Jag är fortfarande aktiv i ett par sporter, men på en lite lägre nivå. Och röker gör jag fortfarande? 🙈 Jag blev verkligen fast nästan direkt trots att det knappt hade funnits någon i min närmaste omgivning som rökt under min uppväxt eller tonårstid. 
  • Anonym (betraktare)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2024-02-12 18:12:12 följande:
    Ja du? som mitt nick är i den här tråden så var det lika oväntat för mig själv 😅 Det ska sägas att när jag började röka hade jag lagt ner min ambitiösa idrottssatsning. Jag är fortfarande aktiv i ett par sporter, men på en lite lägre nivå. Och röker gör jag fortfarande? 🙈 Jag blev verkligen fast nästan direkt trots att det knappt hade funnits någon i min närmaste omgivning som rökt under min uppväxt eller tonårstid. 

    Som sagt, gillar verkligen din historia! Hoppas du känner dig bekväm nu och inte känner alltför mycket ånger över att det blev som det blev.


    Får man fråga vilka sporter det handlar om? Blir ju nyfiken, haha!

  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (betraktare) skrev 2024-02-12 18:52:58 följande:

    Som sagt, gillar verkligen din historia! Hoppas du känner dig bekväm nu och inte känner alltför mycket ånger över att det blev som det blev.


    Får man fråga vilka sporter det handlar om? Blir ju nyfiken, haha!


    Haha? nej, det tänker jag inte outa men det var en individuell idrott (där jag var mest framgångsrik) och en lagsport där jag också var hyfsat bra.

    Klart jag ångrar mig på ett sätt, är ju dyrt och ingen hälsokur. Men jag känner mig bekväm och har rökt så pass länge nu att det är helt naturligt för mig och min omgivning. 
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!