• Anonym (TS)

Incels - Män som inte har sex, nytt hot mot kvinnor. Vad anser ni?

Nu har det varit två artiklar. En i Expressen och en i Aftonbladet angående Incels. Dvs män som lever i ofrivillig celibat.

Åsikterna dessa män har om kvinnor är ofta aggressiva. De skyller terrordåd och våldtäkter på att kvinnor inte ger dem sex. En man uttrycker att han inte längre tycker synd om kvinnor som blir våldtagna, för ingen tycker synd om honom.

Flera män menar att anledningen till att fler och fler män blir incels är att könsrollerna i samhället förändras och det blir mer jämställt. En kvinna behöver inte längre en man för att klara sig bl a ekonomiskt. Barnbidrag och underhållsstöd/underhållsbidrag gör att kvinnor inte behöver mannen även när de fått barn. Bidragen gör så hon klarar sig ändå.

Det finns en ilska mot kvinnor som enligt dessa män kan välja och vraka bland män medans männen inte får något.

Samtidigt beskriver en man att han inte kan ha sex med någon utan känslomässig kontakt och en man att han spelar datorspel under flera år vilket gjort att han tappat den sociala förmågan.

Vad anser ni om dessa män?

Själv anser jag; Skyll er själv! Det finns massor av kvinnor som är singlar och söker en partner. Dessa män har förmodligen för höga krav. Saknar man sociala förmågor och inte kan ta kontakt ja då får man också skylla sig själv. Gå i terapi eller något! Det är väl knappast kvinnans fel att dessa män inte får ligga. Att få ligga är väl ingen jävla rättighet för männen! Köp en lösfitta, runka, eller vad som helst. Med den inställningen som dessa män har lär de ju aldrig få ligga heller....

• Svar på tråden Incels - Män som inte har sex, nytt hot mot kvinnor. Vad anser ni?
  • Anonym (same shit)
    klyban skrev 2019-10-07 15:25:27 följande:

gamergame är hur man försökte krossa kvinnliga gamers, och enbart pga de var kvinnor och ifrån incelhållet.
    Att prata om annat ändrar inte detta, utan bara styrker att du inte ens vet.

Nope, de framställs så av rabiata feminister som  främst grundade sitt hat på hur kvinnor framställs i spel och som givetvis fick med sig media pga gammalt groll med gamergate kring yttrandefrihet och korrupt journalism. 

https://humanevents.com/2019/08/21/the-real-history-of-gamergate/

K
    an ju vara en idé att inte bara svälja feministpropaganda rakt av utan bilda sig en egen uppfattning vettu...
  • klyban
    Anonym (same shit) skrev 2019-10-07 16:31:32 följande:
    Rabiatfeminister över hela världen och Sverige som spyr sitt manshat lite överallt?

https://incels.wiki/w/Feminism

Yup, jag ogillar dom med, så där har du inget och komma med!
    Ni är bara varandras spegelbild.

Feminism har inget med saken och göra, då vi inte pratar om det, då detta är extremism och incels.(och de vi pratar om).
    Och varför de inte får kvinnor, det är för de tror det är ägodelar.
    Och det finns bara så många kvinnor som vill vara en ägodel, därför sitter man på wizardchen och gnäller att de är en odräglig person.

Och gamergate är incels attack mot kvinnor.
    Och lyfter du extremfeminister utan verklighetsförankring, så berättar du bara du är medveten om denna extremism i incels, inget annat än det.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (same shit)
    klyban skrev 2019-10-07 16:40:13 följande:

Ni är bara varandras spegelbild.

Och du är deras spegelbild eftersom du bildar din väldsuppfattning efter deras propaganda som de sen sprider.

Vilka ni syftar du på?
    klyban skrev 2019-10-07 16:40:13 följande:

Feminism har inget med saken och göra, då vi inte pratar om det, då detta är extremism och incels.(och de vi pratar om).
    Och varför de inte får kvinnor, det är för de tror det är ägodelar.
    Och det finns bara så många kvinnor som vill vara en ägodel, därför sitter man på wizardchen och gnäller att de är en odräglig person.

Och gamergate är incels attack mot kvinnor.
    Och lyfter du extremfeminister utan verklighetsförankring, så berättar du bara du är medveten om denna extremism i incels, inget annat än det.

Feminismen har i allra högsta grad med saken att göra efterrsom de är främst dem som står för kritiken baserat på deras egen mentalitet. Och som oinformerade personer som du sen sprider.

Det är snarare du som väljer att bortse från verklighetsförankring och enbart rapa ur dig feministisk propaganda utan att bry dig om fakta.
  • klyban
    Anonym (same shit) skrev 2019-10-07 17:28:11 följande:
    Och du är deras spegelbild eftersom du bildar din väldsuppfattning efter deras propaganda som de sen sprider.

Vilka ni syftar du på?

Feminismen har i allra högsta grad med saken att göra efterrsom de är främst dem som står för kritiken baserat på deras egen mentalitet. Och som oinformerade personer som du sen sprider.

Det är snarare du som väljer att bortse från verklighetsförankring och enbart rapa ur dig feministisk propaganda utan att bry dig om fakta.

jag berättat vilka jag pratar om, varför låtsas du inte förstå?

Inte den feminismen du tog upp, den är lika illa som de incells jag pratar om och som hatar kvinnor.

OCh verklighetsförankring pratar du om, ändå missar du incels och deras hat.
    Så ingen verklighetsförankring måste det vara, och den okunskapen om incels och det hat de sprider.

Fattar inte varför man skulle vara rädd för kvinnor för, de är ju underbara.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Tecum
    pyssel skrev 2019-10-06 10:33:25 följande:
    Det är inte kvinnor som sitter och kategoriserar, analyserar och specificerar i fullständigt gräsliga termer som "alfa" och "beta", "soja", "Chads", "Staceys" och liknade - Det är män. En grupp män som osar av förakt i största allmänhet, men hat i synnerhet mot kvinnor och invandrare. Detta oavsett om de får ligga eller inte.
    Nja det finns en motsvarande grupp kvinnor inom radikalfeminismen, de är på samma nivå som den avart av incels du hänvisar till.

Men i det stora hela har du rätt, normalt formulerar sig inte kvinnor på samma sätt även om de ser ner på oskulder. De dissar och väljer bort på ett mer subtilt sätt, utan stora ord, men det känns nog lika hårt för den som blir utsatt och inte förstår varför.
    Vill betona att jag inte på något sätt försvarar den grupp som uttrycker hat och hot mot kvinnor. Även om de är bittra och ledsna ursäktar det inte att bära sig åt så. 
  • Anonym (Förnekning av många)
    Tecum skrev 2019-10-07 19:43:43 följande:

Nja det finns en motsvarande grupp kvinnor inom radikalfeminismen, de är på samma nivå som den avart av incels du hänvisar till.

Men i det stora hela har du rätt, normalt formulerar sig inte kvinnor på samma sätt även om de ser ner på oskulder. De dissar och väljer bort på ett mer subtilt sätt, utan stora ord, men det känns nog lika hårt för den som blir utsatt och inte förstår varför.

Vill betona att jag inte på något sätt försvarar den grupp som uttrycker hat och hot mot kvinnor. Även om de är bittra och ledsna ursäktar det inte att bära sig åt så. 

Kvinnor kanske inte gör det för sex och relationer men förekommer i andra fall.
  • Anonym (ångermanlänning)
    Anonym (Ann) skrev 2019-10-07 11:53:10 följande:
    Då är du alltså för att man lär ut genuspedagogik, så att kan få bort gamla könsroller?
    Fast genuspedagogik lär bara ut att män ska släppa fram tjejerna. Den ändrar inte att killar fortfarande ska vara dom som tar initiativ. Blyga killar kommer även i fortsättningen dö som oskulder. Redan när jag gick på högstadiet började lärare försöka lyfta tjejerna fast det var mest genom att säga att tjejer var smartare och mognare. 
  • Anonym (same shit)
    klyban skrev 2019-10-07 19:09:34 följande:

jag berättat vilka jag pratar om, varför låtsas du inte förstå?

Ja du har snacka om incels och feminister, men vad har det med mig att göra eftersom du använder ordet NI?

Jodå även radikafeminismen är en del av feminismen. Och nej de hatar normalt inte kvinnor de hatar män, kvinnor hatar de bara när de inte håller med dem :)

Nejdå jag missar inte incels, jag påpekar att det även finns manshatande incels. Så verklighetsförankringen är det ingen fel på, jag tycker bara man ska vara försiktig med vem man förklarar vara incels, det måste ju finnas bättre bevis än feministisk propaganda. För i så fall är ju alla som ifrågasätter dem incels.

Ingen är rädd för kvinnor, vissa tycker bara att de inte är värda mer än men eller ska specialbehandlas. Allas lika värde du vet...
  • Anonym (J)

Män är för outvecklade känslomässigt. Utveckla er empati och karaktär så kanske ni attraherar någon. Er aggressiva narcissism är motbjudande.

• Anonym (ångermanlänning)
    Anonym (J) skrev 2019-10-07 22:26:24 följande:

Män är för outvecklade känslomässigt. Utveckla er empati och karaktär så kanske ni attraherar någon. Er aggressiva narcissism är motbjudande.

Vilket fog har du för att alla manliga vuxna ofrivilligt singlar skulle sakna empati och vara narcistiska? I mitt fall är det snarare tvärtom jag har alltid försökt vara schysst mot andra och jag har kasst självförtroende. Men det verkar tjejer tycka är oattraktivt. Hade jag varit kaxig och älskat min spegelbild då hade jag däremot inte haft problem för alla killar jag känt som har varit så har haft hur lätt som helst att få tjejer.
Svar på tråden Incels - Män som inte har sex, nytt hot mot kvinnor. Vad anser ni?