• Anonym (Hemmafru)

    Min man kräver att jag arbetar!

    Jag är hemmafru, och har varit i ca 10 år. Min man och jag har varit gifta i ca 11 år, och kommit överens om att jag ska vara hemmafru. Vi har 3 barn ihop i åldrarna 6, 3 år och en liten på 3,5 månad. Allt bra så långt och trots att jag är hemma har vi gott ställt, bor stort och har det bra. Men nu helt plötsligt tycker min man att jag ska börja arbeta efter att minsta skolats in på förskolan vid ca 1,5 års ålder. Jag känner att jag trivs med det livet vi har. Men hans motivering är att han vill ha mer tid med barnen och kunna vara hemma mer. Jag förstår inte varför han tycker det är så viktigt nu. Hur skulle ni gjort i min sits? Är så ledsen att min man vill ändra en så bra livsstil..

  • Svar på tråden Min man kräver att jag arbetar!
  • nihka
    Anonym (Lfldldld) skrev 2019-10-11 17:12:49 följande:
    Ja jag menade att ts man också göra för du säger ju han inte gör det. Men det förstod kanske inte du.
    Jag förstår inte vad du menar med det du skriver här.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Lfldldld) skrev 2019-10-11 17:13:54 följande:
    Haha du får tycka precis vad du vill, har jag sagt tidigare med. Det var hur du skrev jag kallade dig troll för. Du skriver oseriöst.
    Du la inte märke till att mitt inlägg var en nästan kopia, fast tvärtom på ett annat inlägg och skrivet med en god portion ironi?

    Sedan skulle jag undvika att kalla folk för troll. Det är emot forumreglerna med trollanklagelser.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (ångermanlänning)
    Anonym (Rosa) skrev 2019-10-11 19:44:36 följande:
    Men du glömmer att det är inte bara hushållet, det är det SAMTIDIGT som barnen är hemma och röjer till det samt ansvaret över att sysselsätta och underhålla barnen. Tror du att ts kan gå hemma och fritt städa i åtta timmar...?
    Det är inte så mycket jobb med att ha barn hemma. Dom är väl inte galna och klättrar på vägarna. Hon får väl uppfostra dom. Hon får väl isådana fall vara dagmamma och ha 11 ungar till då är det ett jobb.
  • Anonym (ångermanlänning)
    korngryn skrev 2019-10-11 19:47:45 följande:
    Nåväl, har man en bebis finns det normalt sett inte oceaner av tid. Bara amningen kan ju ta 8-9 h effektiv tid (om man har en, har man tvillingar kan man få dubbla det om de inte är synkade). Sen tillkommer alla desperata åtgärder för att få den skrikande ungen att sova en kvart några ggr per dygn.

    Men är barnen större och har börjar förskola/skola är ju situationen en annan.
    Hon har ju varit hemma i massor av år så ungarna är ju rätt stora.
  • nihka
    Anonym (Lfldldld) skrev 2019-10-11 17:15:32 följande:
    Man kan ju se det så, att han latade sig i garaget. Eller kan man ta reda på Varför någon gör så. Men du ser kanske bara ytligt på saker. Drog bara det som exempel. Men sluta sitt här och sura då för att jag tycker ts inte ska klaga för att hennes man vill hon ska jobba igen.
    Ja, precis! Du kan ta reda på vad TS gör om dagarna isf att helt oinsatt kalla henne för lat. Jag håller med dig om att man inte bara ska se ytligt på saker.

    TS man har all rätt i världen att begära att hon ska börja jobba, men inte för att hon skulle vara lat annars.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Lfldldld) skrev 2019-10-11 17:16:06 följande:
    Det är en hemsk situation och det skrattar du åt. Tragiskt....
    Ja, det är en tragisk situation när någon anser att en pappa "hjälper till" med att ta hand om sitt eget hem och sitt eget barn. Som om att han ställer upp och gör någon en tjänst.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (ångermanlänning)
    nihka skrev 2019-10-11 20:45:59 följande:
    Ja, precis! Du kan ta reda på vad TS gör om dagarna isf att helt oinsatt kalla henne för lat. Jag håller med dig om att man inte bara ska se ytligt på saker.

    TS man har all rätt i världen att begära att hon ska börja jobba, men inte för att hon skulle vara lat annars.
    Fast vad gör hon hela dagarna då för hushållsarbetet tar inte hela dagen om hon inte kör på som förr och handtvättar och eldar för att laga mat osv.
  • Anonym (ångermanlänning)
    nihka skrev 2019-10-11 20:45:59 följande:
    Ja, precis! Du kan ta reda på vad TS gör om dagarna isf att helt oinsatt kalla henne för lat. Jag håller med dig om att man inte bara ska se ytligt på saker.

    TS man har all rätt i världen att begära att hon ska börja jobba, men inte för att hon skulle vara lat annars.
    Fast vad gör hon hela dagarna då för hushållsarbetet tar inte hela dagen om hon inte kör på som förr och handtvättar och eldar för att laga mat osv.
  • nihka
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-10-11 20:55:32 följande:
    Fast vad gör hon hela dagarna då för hushållsarbetet tar inte hela dagen om hon inte kör på som förr och handtvättar och eldar för att laga mat osv.
    Du får fråga henne.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (ångermanlänning)
    nihka skrev 2019-10-11 21:12:36 följande:
    Du får fråga henne.
    Jo fast misstänker jag rätt kommer hon säga tar hand om hemmet vilket betyder att hon endera petar naveln större delen av dagen eller så lever dom som amish.
Svar på tråden Min man kräver att jag arbetar!