• Tue 5 Nov 2019 16:44
    2632541 visningar
    5758 svar
    5758
    2632541

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Anonym (Inte vegan)
    Tue 12 Nov 2019 18:14
    #41
    -2 +1
    Anonym (Vegan) skrev 2019-11-07 10:26:51 följande:

    Vad i mitt inlägg är det som ogillas? Blev faktisk lite ledsen. :,(


    Idag blir det icke-vegansk lasange.

    Imorgon blir det pizza med riktig ko-ost och kött av gris.

    På torsdag blir det kalops med äkta nötkött.

    På fredag blir det ugnsgrillad kyckling (riktigt kött, inget substitut) och rostad potatis, morot och broccoli.

    Låter rätt löjligt att trycka på att maten är icke-veganskt, att det är kött osv. eller hur? Lika löjligt tycker jag det låter med ?vegansk paj? etc. Särskilt tillsammans med användarnamnet ?vegan?. Det räcker att skriva ?paj?.

    Nej, det är inte jag som ogillat något inlägg.
  • Tue 12 Nov 2019 18:21
    #42
    -1 +3
    Anonym (Inte vegan) skrev 2019-11-12 18:14:10 följande:

    Idag blir det icke-vegansk lasange.

    Imorgon blir det pizza med riktig ko-ost och kött av gris.

    På torsdag blir det kalops med äkta nötkött.

    På fredag blir det ugnsgrillad kyckling (riktigt kött, inget substitut) och rostad potatis, morot och broccoli.

    Låter rätt löjligt att trycka på att maten är icke-veganskt, att det är kött osv. eller hur? Lika löjligt tycker jag det låter med ?vegansk paj? etc. Särskilt tillsammans med användarnamnet ?vegan?. Det räcker att skriva ?paj?.

    Nej, det är inte jag som ogillat något inlägg.


    Konstigt tänk... Grundrecepten innehåller ofta kött vilket innebär att man inte behöver skriva ut köttdelen.

    Exempelvis skriver du "jag äter hamburgare i dag" så antar folk att du kommer äta just kött-hamburgare. Alltså måste man särskilja om man syftar på något annat än nötkött... Sedan om detta då bli vegansk hamburgare, kycklingburgare eller fiskburgare gör det varken mer eller mindre fjantigt.
  • Anonym (Sanna­)
    Wed 13 Nov 2019 13:01
    #43

    Idag blir det köttfärslimpa med kokt potatis och gräddsås

  • Thu 14 Nov 2019 11:29
    #44
    +3
    Anonym (Inte vegan) skrev 2019-11-12 18:14:10 följande:

    Idag blir det icke-vegansk lasange.

    Imorgon blir det pizza med riktig ko-ost och kött av gris.

    På torsdag blir det kalops med äkta nötkött.

    På fredag blir det ugnsgrillad kyckling (riktigt kött, inget substitut) och rostad potatis, morot och broccoli.

    Låter rätt löjligt att trycka på att maten är icke-veganskt, att det är kött osv. eller hur? Lika löjligt tycker jag det låter med ?vegansk paj? etc. Särskilt tillsammans med användarnamnet ?vegan?. Det räcker att skriva ?paj?.

    Nej, det är inte jag som ogillat något inlägg.


    Haha, tönt!
  • Anonym (Foodi­e)
    Thu 14 Nov 2019 19:02
    #45

    Chicken nuggets och milkshake till hela familjen ikväll :)

  • sextio­talist
    Thu 14 Nov 2019 19:19
    #46

    Idag blev det färdiga vårrullar.

    Igår bourgogne-gryta med ris och sallad (från frysen, tillagades i helgen)

  • Fri 15 Nov 2019 07:37
    #47

    Ikväll blir det sushi!! :)

  • Fri 15 Nov 2019 08:57
    #48

    Fredagar är kvällen då släkt och vänner samlas hos oss, dom som vill och kan kommer, 
    En del stannar bara över natten men några brukar bli kvar över hela helgen, hur mysigt som helst. 
    Ikväll blir vi 15 personer.
    Jag tänkte bjuda på stekt lax med matvetesallad, grönsallad och kall ostsås.
    Och eftersom det är fredag ska vi ha efterrätt förstås, päronpaj med grädde eller glass

    Trevlig helg.

  • Fri 15 Nov 2019 08:58
    #49
    Just raw skrev 2019-11-15 08:57:22 följande:

    Fredagar är kvällen då släkt och vänner samlas hos oss, dom som vill och kan kommer, 
    En del stannar bara över natten men några brukar bli kvar över hela helgen, hur mysigt som helst. 
    Ikväll blir vi 15 personer.
    Jag tänkte bjuda på stekt lax med matvetesallad, grönsallad och kall ostsås.
    Och eftersom det är fredag ska vi ha efterrätt förstås, päronpaj med grädde eller glass

    Trevlig helg.


    stannar bara över middagen skulle det vara, inget annat. 
  • gbgumm­an
    Fri 15 Nov 2019 10:03
    #50

    Idag restaurang igår var det mormors pannbiffar med potatismos, marinerade kikärtor, sallad och tomater.

Svar på tråden Vad blir det för mat?