• mcs1988

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • klyban

    Ska göra kyckling lårfilé, med sticky apelsinsås och wokad purjo, ingefära och paprika.
    Vattnas redan i munnen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Djurvän03 skrev 2022-11-25 15:31:41 följande:
    Idag blir det hemgjord pizza med tomatsås, ost, skinka, salami, oliver och paprika på :)

    Har du testat göra degen en dag före, och med lite mindre jäst och jäsa i rumstemp?(Eller kanske du redan gör Flört )


     


    Jag har även kommit på en sak som funkar bra till tunna pizzor och få bra färg på botten och ovanpå.
    Det är att sätta långpannan direkt på botten av ugnen på hösta värmen, sen tittar man tills man är nöjd med färgen under, så switchar man över till grillen och längst upp i ugnen.
    Resultatet blir mycket gott för vara  vanlig ugn, har man pizza sten så funkar ju dom bra de med.


     


    Har du testat pizzor utan tomatsås, det finns många intressanta saker där.
    Jag hittade på en egen och körde Hugo´s isterband som topping, med ost, vitlök och lök, och sen strössla över skivad peperoni och då grönsaken.
    Var riktigt gott, sen en annan jag körde var ost, bacon och vitlök.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Djurvän03
    klyban skrev 2022-11-25 15:59:33 följande:

    Har du testat göra degen en dag före, och med lite mindre jäst och jäsa i rumstemp?(Eller kanske du redan gör // Flört )


     


    Jag har även kommit på en sak som funkar bra till tunna pizzor och få bra färg på botten och ovanpå.
    Det är att sätta långpannan direkt på botten av ugnen på hösta värmen, sen tittar man tills man är nöjd med färgen under, så switchar man över till grillen och längst upp i ugnen.
    Resultatet blir mycket gott för vara  vanlig ugn, har man pizza sten så funkar ju dom bra de med.


     


    Har du testat pizzor utan tomatsås, det finns många intressanta saker där.
    Jag hittade på en egen och körde Hugo´s isterband som topping, med ost, vitlök och lök, och sen strössla över skivad peperoni och då grönsaken.
    Var riktigt gott, sen en annan jag körde var ost, bacon och vitlök.


    Nej det har jag faktiskt inte gjort, men ska absolut testa ditt tips. Det lät ju jättegott! :)
Svar på tråden Vad blir det för mat?