• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Dhalia
    Anonym (Mandelassan) skrev 2020-09-15 22:24:48 följande:

    Hej! Jag är ny här i tråden och har precis gjort mitt första äggplock på 9 ägg som befruktats av de bästa spermierna (icsi). Nu väntar jag spänt på samtal om hur det gått. Av allt jag läst så känns det som att det är majoriteten som fått tillbaka en blastocyst är dom som lyckats bli gravida. Finns det några här som har lyckats med ett två-dagars på första försöket där problemet sitter hos simmarna? (Än lever jag på hoppet om att få ha lite flyt nu när vi får hjälp och äntligen få vårt efterlängtade barn) Annars är jag en ung brud med stora förhoppningar som gärna bollar tankar med er! Finns det fler unga kvinnor i tråden? Hur hanterar ni ruvardagarna? Fasar redan nu inför den ständiga stressen som väntar. :)


    Hej, vi lyckades inte på första IVFen, fick då ett 2 dagars tillbaks. Vi har inget tydligt problem men de två första IVFen fick vi inget till frys och hade dålig utveckling på dem. Nu den tredje bytte vi till Menopur och fick ett jättefint 3 dagars embryo tillbaks så nu blev det plus, är i v7+2, vi gick även privat på Livio nu pga coronan, vi fick också vår första blastocyst till frys :) De första försöken gjordes på Sahlgrenska.

    Men eftersom det kanske var problemet så kan det ju gå jättebra för er ändå och att ni får många blastocyster :) håller tummarna för er!

    Jag är 30, hur gammal är du? Ja det är ganska jobbigt allting även efter ett plus speciellt om man har tidigare haft missfall eller MA :( har inga bra råd alls!!
  • Dhalia

    Ultraljud idag och är såå rädd att det ska gå dåligt. Får gå själv också så känns jobbigt men sambon väntar i bilen... fy den här oron

  • Försökermedivf
    Dhalia skrev 2020-09-16 07:38:17 följande:

    Ultraljud idag och är såå rädd att det ska gå dåligt. Får gå själv också så känns jobbigt men sambon väntar i bilen... fy den här oron


    Tänker på dig och håller tummarna!

    Man blir verkligen spyfärdig av oro. Skönt att din sambo kan följa med och vänta utanför.
  • Alex1992
    Dhalia skrev 2020-09-16 07:38:17 följande:

    Ultraljud idag och är såå rädd att det ska gå dåligt. Får gå själv också så känns jobbigt men sambon väntar i bilen... fy den här oron


    Oj så spännande!! Hoppas allt gick bra:)
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-09-15 17:16:04 följande:

    :) på måndag kl 13.30 blir det återföring för mig. Hoppas nu bara att embryot klarar upptiningen!


    Åh, hoppas det går bra denna gång! :)
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2020-09-16 07:38:17 följande:

    Ultraljud idag och är såå rädd att det ska gå dåligt. Får gå själv också så känns jobbigt men sambon väntar i bilen... fy den här oron


    Hoppas och tror att det kommer att gå bra idag! :)
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2020-09-16 07:38:17 följande:

    Ultraljud idag och är såå rädd att det ska gå dåligt. Får gå själv också så känns jobbigt men sambon väntar i bilen... fy den här oron


    Hoppas och tror att det kommer att gå bra idag! :)
  • Astrid40
    Anonym (Mandelassan) skrev 2020-09-15 22:24:48 följande:

    Hej! Jag är ny här i tråden och har precis gjort mitt första äggplock på 9 ägg som befruktats av de bästa spermierna (icsi). Nu väntar jag spänt på samtal om hur det gått. Av allt jag läst så känns det som att det är majoriteten som fått tillbaka en blastocyst är dom som lyckats bli gravida. Finns det några här som har lyckats med ett två-dagars på första försöket där problemet sitter hos simmarna? (Än lever jag på hoppet om att få ha lite flyt nu när vi får hjälp och äntligen få vårt efterlängtade barn) Annars är jag en ung brud med stora förhoppningar som gärna bollar tankar med er! Finns det fler unga kvinnor i tråden? Hur hanterar ni ruvardagarna? Fasar redan nu inför den ständiga stressen som väntar. :)


    Hej, vi var oförklarligt barnlösa men fick tillbaka ett 2-dagars på första ivf-behandlingen som tog sig och nu är vi i vecka 29. Så det kan gå även med ett 2-dagars :)
  • prickblomma81
    Anonym (Mandelassan) skrev 2020-09-15 22:24:48 följande:

    Hej! Jag är ny här i tråden och har precis gjort mitt första äggplock på 9 ägg som befruktats av de bästa spermierna (icsi). Nu väntar jag spänt på samtal om hur det gått. Av allt jag läst så känns det som att det är majoriteten som fått tillbaka en blastocyst är dom som lyckats bli gravida. Finns det några här som har lyckats med ett två-dagars på första försöket där problemet sitter hos simmarna? (Än lever jag på hoppet om att få ha lite flyt nu när vi får hjälp och äntligen få vårt efterlängtade barn) Annars är jag en ung brud med stora förhoppningar som gärna bollar tankar med er! Finns det fler unga kvinnor i tråden? Hur hanterar ni ruvardagarna? Fasar redan nu inför den ständiga stressen som väntar. :)


    Vi hade problem både med spermier och lågt amh, fick tillbaka ett tvådagars på första försöket och det blev vår dotter som nu är två år :)
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet