• Kiiwii90

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

• Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2020-09-16 16:20:05 följande:

Grustradgarden, GlitterLina, ja dem ska kolla en gång till nästa vecka men den mätte 4-5mm bara, tror de motsvara något i v5+ och nu borde den varit runt 1 cm något.

Känner bara kan de inte få gå vägen nu i 4 år kämpar man och så ett till MA :(

Hur stor är chansen att det ska gå vägen med det vi har i frysen? Någon som lyckats få barn med ett FET. Denna såg ju bättre ut än den vi har i frysen om man kollar på fragmentering, den hade betyg 1 ändå på dag 3. Man känner hoppet försvinna...

Förstår att du är nedslagen nu... och vet hur det känns att kämpa i motvind. Hoppas på ett mirakel till nästa ul. Annars får vi sätta tilltro till blasto i frysen. Du KAN bli gravid och då känns det som en tidsfråga innan det går vägen. <3

Har du symptom kvar? Lutinus?
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2020-09-16 16:28:48 följande:

Nej vad ledsamt! :( Det sägs att chansen är nästan bättre att lyckas med fet (åtminstone blastocyst) eftersom embryot då både klarat frysning och tining. Håller tummarna för dig! Styrkekram

Vår är en blastocyst, frystes ner på dag 6. Känns som det också är lite sämre odds. Men visst kan de långsamma bli ett barn också :( hoppas den klarar upptiningen då det är det enda vi har :( tack!
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-09-16 16:56:22 följande:

Förstår att du är nedslagen nu... och vet hur det känns att kämpa i motvind. Hoppas på ett mirakel till nästa ul. Annars får vi sätta tilltro till blasto i frysen. Du KAN bli gravid och då känns det som en tidsfråga innan det går vägen. <3

Har du symptom kvar? Lutinus?

Känns inte som mirakel händer mig..fy vad man tappar allt hopp nu... ja känner ju jag kan bli om vi har ett tillräckligt bra embryo men har sedan en tid nu tvivlat på om mina ägg duger alls.. känner mig nästan färdig med att försöka med mina ägg. Jag vill inte liksom stå där om 5 år ytterligare och då välja äggdonation.

Jag ber till högre makter nu att den i frysen blir vårt barn :( brukar inte va så troende men..

Jag hade idag stickningar sedan har jag haft ont i ländryggen korsryggen innan ja ens plussa. Brösten har ju varit ömmma. Men under två dagar typ förra veckan så försvann det ömma men kom tillbaks å lite svullna är dem fortfarande. Stickningar, ilningar och molvärk har jag haft hela tiden. Lutinus tog jag bara 6 dagar ytterligare från testdagen sedan dess har jag inte tagit dem mer. Har inte heller haft konstiga hugg som gjort jätteont och ingen blödning alls...
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2020-09-16 17:15:05 följande:

Känns inte som mirakel händer mig..fy vad man tappar allt hopp nu... ja känner ju jag kan bli om vi har ett tillräckligt bra embryo men har sedan en tid nu tvivlat på om mina ägg duger alls.. känner mig nästan färdig med att försöka med mina ägg. Jag vill inte liksom stå där om 5 år ytterligare och då välja äggdonation.

Jag ber till högre makter nu att den i frysen blir vårt barn :( brukar inte va så troende men..

Jag hade idag stickningar sedan har jag haft ont i ländryggen korsryggen innan ja ens plussa. Brösten har ju varit ömmma. Men under två dagar typ förra veckan så försvann det ömma men kom tillbaks å lite svullna är dem fortfarande. Stickningar, ilningar och molvärk har jag haft hela tiden. Lutinus tog jag bara 6 dagar ytterligare från testdagen sedan dess har jag inte tagit dem mer. Har inte heller haft konstiga hugg som gjort jätteont och ingen blödning alls...

Jag förstår dig verkligen! Kan ni sätta upp er för donation? Har ni pratat med kurator? Man blir nästan troende i den här situationen.

Så lurigt när du haft alla symptom också! :( Hemskt att kroppen luras att tro att det växer något! Jag skulle sluta med lutinus ?när de tog slut? men jagvhar massor av kartor kvar från förra ivf så jag tänker inte sluta. Sitter kanske bara i huvudet, men då får det vara så.
  • GlitterLina
    Dhalia skrev 2020-09-16 16:20:05 följande:

Grustradgarden, GlitterLina, ja dem ska kolla en gång till nästa vecka men den mätte 4-5mm bara, tror de motsvara något i v5+ och nu borde den varit runt 1 cm något.

Känner bara kan de inte få gå vägen nu i 4 år kämpar man och så ett till MA :(

Hur stor är chansen att det ska gå vägen med det vi har i frysen? Någon som lyckats få barn med ett FET. Denna såg ju bättre ut än den vi har i frysen om man kollar på fragmentering, den hade betyg 1 ändå på dag 3. Man känner hoppet försvinna...

Min va oxå så liten fast den skulle vara nån cm :( känns förjävligt jag vet. Ska göra ett FET nu på måndag, me. Vet ju inte om den klarar upptiningen osv..
  • bellis2
    Dhalia skrev 2020-09-16 17:15:05 följande:

Så ledsen för dig :( Jag förstår att det känns hopplöst men tycker inte du ska ge upp dina ägg ännu utan istället söka hjälp i utlandet när du har mer ork. Olga klinikens kombinationspaket med två försök med egna ägg och två med äggdonation är en bra kombination.
  • Trädet91
    Dhalia skrev 2020-09-16 14:17:15 följande:

Gick inget bra idag den mätte för lite och inget hjärtljud, är så himla ledsen försökte inte hoppas för mycket men ändå så gjorde man ju det :(

Nej vilka tråkiga nyheter, blir så ledsen för er skull. Var stark och tappa inte hoppet, jag hoppas på att det ägget som ni har kvar skall klara sig. Skickar styrkekramar!
  • thymewater
    Dhalia skrev 2020-09-16 07:38:17 följande:

Ultraljud idag och är såå rädd att det ska gå dåligt. Får gå själv också så känns jobbigt men sambon väntar i bilen... fy den här oron

Hoppas det gick bra! <3 Ja så himla tråkigt att ens partner inte får följa med in :/ Man känner sig ensam i det hela ..
  • thymewater
    Dhalia skrev 2020-09-16 14:17:15 följande:

Gick inget bra idag den mätte för lite och inget hjärtljud, är så himla ledsen försökte inte hoppas för mycket men ändå så gjorde man ju det :(

Men nej va hemskt :( läste ej hela tråden innan jag svarade på första där. Blir ledsen för er skull!! Hoppas verkligen den ni har kvar kommer fungera. kramar
  • thymewater
    Dhalia skrev 2020-09-16 07:13:00 följande:
    Skulle nog säga den bästa i Sverige, men har ni möjlighet utomlands så skulle jag valt Olgas också men mest om ägget är problmet och man vill göra äggdonation. Läst många som åkt till Danmark för insemination osv så dem har väl en bra spermabank? Vore ju bäst om någon som gjort kunde svara :)
    Det låter ju bra <3 Enligt min läkare är det ej problem med mina ägg (jag fick ut 11 på första försöket), men hur vet de det egentligen? Läkaren utgår ju bara från att embryona ej klarade sig (bara en av fem till blasto) pga av min sambo har så lite spermaantal. Han hade 2500 första testet men nu när vi gjorde IVF så endast 1000... Det lät ju nästan som han ej tyckte det var värt att testa igen men men jag tänker ej ge upp. Vill ändå testa en gång till på sahlgrenska! Är insemination aktuellt om man är 38 år? 
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet