• Anonym (Jante)

    Är du lika bra som jag?

    Nu ska vi uppmuntra oss själva!

    Vad är du jäkligt bra på?

    Skryt hej vilt!

    Jag är duktig på mitt jobb som sköterska. Jag är kompetent, professionell och ödmjuk.

    På fritiden är jag en suverän lyssnare och bra på att ge feedback. En trogen partner och vän.

    Din tur! Skit i jantelagen nu. Bara kör!

  • Svar på tråden Är du lika bra som jag?
  • Anonym (welcome)
    Anonym (Ordningsman) skrev 2019-11-09 15:51:33 följande:
    Gör lite då och då. Beställ hem mat eller be maken laga mat så du får tid över. Involvera maken och ungarna. Jag sparar rätt mycket jag med, men har det organiserat i lådor. Det som tar emot mest att skänka är alla mina gamla kläder. Jag gick upp en del på kort tid och har magbråck så nästan inget passar och det svider att göra sig av med kläderna! Vill ju helst gå ner så dom ligger där i lådor. Så även organiserade jag har projekt ogjorda. Tungan ute
    Maken är jag på väg att kasta ut eftersom han inte är ett dugg intresserad av att göra sin del i hushållet så där har jag inget att hämta vad gäller den biten. Han kan dessutom inte laga mat alls, han bränner vid vatten typ... Vi har platsbrist, enkom pga mina saker, så det är mest att kasta, skänka bort som gäller. Hämtmat har vi inte råd med så mycket som det skulle behövas. Det kommer alltså ta månader att gå igenom allt om jag ska ta lite då och då. Hade jag en månad helt ledig, helt i fred så kanske jag skulle kunna. 

    Jag har jämt göra med att försöka bringa ordning i det som syns. Hinner inte med det som EG borde tas, dvs det som ockuperar de två klk som är enda förvaringen här. Jag har börjat, vi har skaffat ett extra förråd dit jag kör sånt som barnen fått efter min mamma som gått bort, som de vill spara tills de flyttar (inte jättelång tid kvar innan de kan det, de har dock inte så stora möjligheter till att göra mer än de gör redan) och sånt som jag vill spara ändå, men inte ha framme just nu. 
  • Anonym (Ordningsman)
    Anonym (welcome) skrev 2019-11-09 16:03:30 följande:
    Maken är jag på väg att kasta ut eftersom han inte är ett dugg intresserad av att göra sin del i hushållet så där har jag inget att hämta vad gäller den biten. Han kan dessutom inte laga mat alls, han bränner vid vatten typ... Vi har platsbrist, enkom pga mina saker, så det är mest att kasta, skänka bort som gäller. Hämtmat har vi inte råd med så mycket som det skulle behövas. Det kommer alltså ta månader att gå igenom allt om jag ska ta lite då och då. Hade jag en månad helt ledig, helt i fred så kanske jag skulle kunna. 

    Jag har jämt göra med att försöka bringa ordning i det som syns. Hinner inte med det som EG borde tas, dvs det som ockuperar de två klk som är enda förvaringen här. Jag har börjat, vi har skaffat ett extra förråd dit jag kör sånt som barnen fått efter min mamma som gått bort, som de vill spara tills de flyttar (inte jättelång tid kvar innan de kan det, de har dock inte så stora möjligheter till att göra mer än de gör redan) och sånt som jag vill spara ändå, men inte ha framme just nu. 
    Problemet är större än bara röran i sig då... Jag är ändå en förespråkare av att göra lite åt gången då och då än inget alls i tron att man ska kunna göra allt vid 1-2 tillfällen. Om det där tillfället aldrig dyker upp hinner röran bli värre och värre nämligen. Kanske barnen kan vara bortresta en helg ( hos släkt eller vänner ) och du gör ett stortag då? Eller om du kan be en vän hjälpa till nån gång?
  • Anonym (Good to bee)

    Jag är riktigt bra på matlagning och även efterrätter vilket min familj får njuta av.

    Är även en bra mamma och hemmafru (FL just nu) som städar, tvättar, tar hand om barn (allt från läxor till roliga saker och bara sitta och lyssna) och trivs med det.

    Jag är även bra på att renovera, kan allt från att tapetsera till att lägga golv och spika staket.

    Riktigt duktig sjuksköterska på arbetet som är omtyckt av kollegor och patienter med många års erfarenhet och kompetens som gagnar mina patienter.

    En bra människokännare med stark intuition.

    Till sist vill jag säga att jag även är en bra älskare och vän till min make.

    Puh!!!vilken egoboost :) tack för tråden! Kul att lösa vad alla andra är bra på!

  • Anonym (Ugglan)

    Jag är bra på så mycket :)

    Det är som att jag klarar allt jag bestämt mig för att klara. Jag har cyklat själv genom Sverige med en hängmatta på ryggen och tagit min egen kroppsvikt i bänkpress.

    Jag har också lyckats bli frisk från min psykossjukdom där chansen var 25% Så underbart att jag tragglade mig igenom de hemska åren.

    Jag är en fin medmänniska som får folk att skratta och gärna bjuder på mig själv. Jag är inte rädd för nånting och jag kommer ihåg att borsta katten en kvart om dagen.

    Det och mycket mer :) bra tråd!

  • Anonym (welcome)
    Anonym (Ordningsman) skrev 2019-11-09 16:57:46 följande:
    Problemet är större än bara röran i sig då... Jag är ändå en förespråkare av att göra lite åt gången då och då än inget alls i tron att man ska kunna göra allt vid 1-2 tillfällen. Om det där tillfället aldrig dyker upp hinner röran bli värre och värre nämligen. Kanske barnen kan vara bortresta en helg ( hos släkt eller vänner ) och du gör ett stortag då? Eller om du kan be en vän hjälpa till nån gång?
    Ja, tyvärr. Jag är även utbränd, eller är på väg att bli igen. Men jag vägrar så jag jobbar på att må så bra jag kan och då får ordningen vara som den är. Tror itne jag kan göra allt på få tillfällen, men ganska mycket, när jag väl sätter igång så tänker jag inte så noga utan om det första jag känner är kasta så kastas det osv.  
  • Anonym (Jante)
    Anonym (Good to bee) skrev 2019-11-09 17:41:46 följande:

    Jag är riktigt bra på matlagning och även efterrätter vilket min familj får njuta av.

    Är även en bra mamma och hemmafru (FL just nu) som städar, tvättar, tar hand om barn (allt från läxor till roliga saker och bara sitta och lyssna) och trivs med det.

    Jag är även bra på att renovera, kan allt från att tapetsera till att lägga golv och spika staket.

    Riktigt duktig sjuksköterska på arbetet som är omtyckt av kollegor och patienter med många års erfarenhet och kompetens som gagnar mina patienter.

    En bra människokännare med stark intuition.

    Till sist vill jag säga att jag även är en bra älskare och vän till min make.

    Puh!!!vilken egoboost :) tack för tråden! Kul att lösa vad alla andra är bra på!


    Låter som att du är på precis det stället i livet som du vill vara på! Och trivs med det. Och inte nog med det så får du andra att känna sig uppskattade och värdefulla.

    Många händiga i tråden.

    Har du någon favorit dessert som familjen uppskattar lite extra?
  • Anonym (Jante)
    Anonym (Ugglan) skrev 2019-11-09 17:49:44 följande:

    Jag är bra på så mycket :)

    Det är som att jag klarar allt jag bestämt mig för att klara. Jag har cyklat själv genom Sverige med en hängmatta på ryggen och tagit min egen kroppsvikt i bänkpress.

    Jag har också lyckats bli frisk från min psykossjukdom där chansen var 25% Så underbart att jag tragglade mig igenom de hemska åren.

    Jag är en fin medmänniska som får folk att skratta och gärna bjuder på mig själv. Jag är inte rädd för nånting och jag kommer ihåg att borsta katten en kvart om dagen.

    Det och mycket mer :) bra tråd!


    Oj vad häftigt! Hur lång tid tog det att cykla Sverige runt? Var det fler än du?

    Och WOW! Så starkt av dig att slå dig fri från en psykiskt sjukdom. Du kan säkert hjälpa många genom dina erfarenheter. Helt makalöst modigt.

    Mysigt med kisen :)
  • Anonym (Stark tant!)

    Jag är jättestark! När jag började träna var jag jättesvag. Nu lyfter jag 120kg i marklyft. Jag började och träna med bara stången på 20kg. Jag kan köra chin-ups som den heter, och orkar 8st ordentligt utförda i följd. När jag började orkade jag ingen alls. Armhävningar kan jag göra över 20 utan några som helst problem. Det är en alldeles för lätt övning numera! När jag började tränade jag dem på knäna och orkade inte enda riktig.

  • Anonym (Jante)
    Anonym (welcome) skrev 2019-11-09 19:40:11 följande:

    Ja, tyvärr. Jag är även utbränd, eller är på väg att bli igen. Men jag vägrar så jag jobbar på att må så bra jag kan och då får ordningen vara som den är. Tror itne jag kan göra allt på få tillfällen, men ganska mycket, när jag väl sätter igång så tänker jag inte så noga utan om det första jag känner är kasta så kastas det osv.  


    Det låter som att du kämpar dig igenom varje dag. Starkt, men är det nödvändigt? Ibland måste man tänka på sig själv och bli lite ego. Vad behöver hända för att du ska få en välbehövlig paus utan att pressad av din inte stress? Du ville lämna din man? Vad löser sig då? Vill han att du går in i väggen eller är det svårt för honom att verkligen förstå vad du behöver? Ibland vet man det inte själv heller förrän någon annan säger åt en.
  • Anonym (Good to bee)
    Anonym (Jante) skrev 2019-11-09 21:59:00 följande:

    Låter som att du är på precis det stället i livet som du vill vara på! Och trivs med det. Och inte nog med det så får du andra att känna sig uppskattade och värdefulla.

    Många händiga i tråden.

    Har du någon favorit dessert som familjen uppskattar lite extra?


    Vad gullig du är som ger så fin feedback till alla!

    Passionsfruktpannakotta och creme brulée är 2 favoriter.
Svar på tråden Är du lika bra som jag?