• boshab

    BIM januari

    Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

    4/1 - boshab

  • Svar på tråden BIM januari
  • boshab
    Majja92 skrev 2019-12-29 10:00:07 följande:

    Wow det du skriver fick rakt in i hjärtat på mig <3 Våra krokiga vägar till en bebis låter väldigt lika. Hur gamla är ni om jag får fråga?

    Det är även väldigt många i vår närhet som har blivit gravid och den känslan är så... hjärtskärande. Man vill inget hellre än att vara glad åt deras vägnar, men jag kan inte låta bli att känna att det är orättvist! Här kämpar vi med allt vi har och så är det någon som tjoff råkat bli gravid..

    Men precis som du säger, vår tid kommer! Och allt detta kommer vara så värt det, för vårat lilla knyte kommer va den mest älskade ungen i världen!!! :) Tycker vi bestämmer att 2020 är vårat år ;)


    Det är det som är bra med såna här forum - finns tyvärr en del i "samma sits", men man kan hitta hopp och styrka av att veta att man inte är ensam och få den där peppen som man själv tappar emellanåt.

    För det är just det som behövs, hoppet och att inte mista gnistan! Hur jobbigt det än är så kommer det vara värt det, till slut!!

    Jag är 28 och sambon 29. Jag har varit utan preventivmedel i över 2 år, vi har försökt aktivt i ett år. Och har just påbörjat utredning.

    Precis! Hoppas så innerligt på efterlängtade plusset 2020! Det ska gå! :)
  • boshab
    Paramore1 skrev 2019-12-29 09:13:34 följande:

    Idag tog jag ett cb som egentligen inte är ett testa tidigt-test och detta får jag !!

    Vi har försökt sedan hösten 2017 med två missfall på vägen, så vet inte ens om jag kan vara glad... bara rädd! Speciellt eftersom man inre får tidiga ultraljud i Sverige.


    Är svårt att få på bild/bifoga in bilden! Men jag ser ett svagt streck! Läste att du ska ta ett annat test imorn, hoppas på tydligare då. Och såklart grattis :)
  • EllaLo

    Där kom min mens lite tidigt.. flyttar BIM efter min apps uträkningar.

    2/1 - juliaslife

    3/1 - Planerarbarn19

    4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla

    5/1- saran92

    7/1- scrootie, Hoppas96

    8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

    9/1- Barbrastreisand

    10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

    11/1 - MW90

    12/1 - Mevi1315

    14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

    16/1 - JeSuisMoi

    17/1 - Planerarsyskon2020

    19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

    20/1 sofieelises

    22/1 Höstlöv123

    23/1 rmj

    25/1 - Nicci, Erla91

    26/1 EllaLo

    27/1 - Link92, Beeeckisen93

    29/1 Loea

    31/1 Supertrio

  • Sofieelises
    Bobmac skrev 2019-12-29 13:29:15 följande:

    Hjälp en nybörjare! Hur vet man när och om man har ägglossning? Och när måste man börja oroa sig om tester inte visar något?

    Har tagit ägglossningstest i flera dagar nu, men de visar inget. Började testa på dag sex efter mens. Är det möjligt att jag yann ha ägglossning mellan mens och den dagen?


    Jag har inte ägglossning förräns dag 17-19 i min cykel, sen kommer mensen på dag 28-30 ish. Brukar ha en lutealfas på 11 dagar.

    Så med andra ord - tror helt enkelt inte din ägglossning skett än, fortsätt testa på!! :)
  • Majja92
    boshab skrev 2019-12-29 14:49:30 följande:

    Det är det som är bra med såna här forum - finns tyvärr en del i "samma sits", men man kan hitta hopp och styrka av att veta att man inte är ensam och få den där peppen som man själv tappar emellanåt.

    För det är just det som behövs, hoppet och att inte mista gnistan! Hur jobbigt det än är så kommer det vara värt det, till slut!!

    Jag är 28 och sambon 29. Jag har varit utan preventivmedel i över 2 år, vi har försökt aktivt i ett år. Och har just påbörjat utredning.

    Precis! Hoppas så innerligt på efterlängtade plusset 2020! Det ska gå! :)


    Ja tacka gudarna för denna plattform, min stackars sambo hade haft sår i öronen annars! Det känns extra tacksamt när man inte har någon (vad man vet!) i sin närhet som går igenom samma sak.

    Så roligt, som oss! Jag blir 28 och sambon 30 :) Vi började försöka i mars 2018, så snart två år och har haft två missfall under den perioden.

    Imorgon går jag och lämnar blodprov och mannen ska snart lämna sina tester, äntligen känner jag!

    Våran utredning grundar sig i missfallen, hur ser det ut för eran del? Hur känner ni med att få börja med en utredning? :) Jag är jätte ivrig och nervös, sambon är lugn och stadig som alltid <3
  • Miu1234

    Fattar ingenting nu. Kör med clearblue ägglossningstest. Igår fick jag en fast smiley (postade här) men idag fick jag en blinkande? Är det inte meningen att man ska få blinkande smiley först och sen en fast? Kan tillägga att jag haft svinont i tjejmagen i två dagar nu men det har börjat lätta lite nu på kvällen. Vad ska jag tolka allt detta som?

  • Önskarbebis2020

    Jag tänker att jag tar det som att jag hade ägglossning igår kväll pga smärtan då ÄL testerna är svagare idag eller är jag helt ute och cyklar?

    Översta är ifrån i torsdags (staven)

    Fredag skedde stegring rejält (ej kissat på 2 h) - massa ÄL sekret

    Lördag starkast (ej kissat på 3 h men druckit mycket) + ÄL värk + sekret vid kl 22.00 på kvällen och idag svagare igen.

  • Sofieelises
    Miu1234 skrev 2019-12-29 17:51:31 följande:

    Fattar ingenting nu. Kör med clearblue ägglossningstest. Igår fick jag en fast smiley (postade här) men idag fick jag en blinkande? Är det inte meningen att man ska få blinkande smiley först och sen en fast? Kan tillägga att jag haft svinont i tjejmagen i två dagar nu men det har börjat lätta lite nu på kvällen. Vad ska jag tolka allt detta som?


    Du ska inte testa mer efter fast gubbe (står i instruktionerna). Håller tummarna!!
  • Jsv17
    Önskarbebis2020 skrev 2019-12-29 18:34:35 följande:

    Jag tänker att jag tar det som att jag hade ägglossning igår kväll pga smärtan då ÄL testerna är svagare idag eller är jag helt ute och cyklar?

    Översta är ifrån i torsdags (staven)

    Fredag skedde stegring rejält (ej kissat på 2 h) - massa ÄL sekret

    Lördag starkast (ej kissat på 3 h men druckit mycket) + ÄL värk + sekret vid kl 22.00 på kvällen och idag svagare igen.


    Igår, eller natten till idag hade jag tolkat det som. När jag tempat och tagit lh-test samtidigt så har jag kunnat se på tempen att för mig är den dag äl faktiskt skett är oftast lh-testet negtativt/svagare igen.
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Paramore1 skrev 2019-12-29 09:13:34 följande:

    Idag tog jag ett cb som egentligen inte är ett testa tidigt-test och detta får jag !!

    Vi har försökt sedan hösten 2017 med två missfall på vägen, så vet inte ens om jag kan vara glad... bara rädd! Speciellt eftersom man inre får tidiga ultraljud i Sverige.


    Grattis

    Jag förstår din rädsla vi har försökt sedan sommaren 18 och har nu 1MA, 1MF och ett utomkveds bakom oss... trots att allt jag vill är att plussa igen så är jag samtidigt livrädd... vet inte hur jag ska slappna av i en eventuell ny graviditet. Pga mitt utomkveds får jag dock vul i v.7 då man måste kontrollera alla mina framtida graviditeter så

    de sitter rätt (efter ett X ökar chansen för ett till marginellt så då är det standard) vart i Sverige bor du? Efter två missfall och förakt så länge så borde du verkligen kunna få ett tidigt vul....
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden BIM januari