• Anonym (vitondska)

Svenska män är ondskan!!

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

• Svar på tråden Svenska män är ondskan!!
  • Anonym (Undrande)
    Postman skrev 2019-12-21 19:03:58 följande:
    Man kan ju förstås välja att avstå ibland men jag kan tycka att det är bra om folk väljer att läsa/lyssna och har åsikter om det som de har läst/lyssnat på. Folk ska också reagera och säga ifrån oftare till de som i vårt samhälle har ett stort inflytande som till i detta fallet AB.

Dock ska man förstås hålla sig till god ton när man diskuterar/kritiserar. Jag tycker inte vår media heller håller sig till god ton när de publicerar sina artiklar eller krönikor, de är heller inte så objektiva alltid, därför blir det tyvärr som man ropar får man svar. Tyvärr.
    En krönika eller en ledare är inte tänkt att vara objektiv - det var nog inte så populärt på sina håll när Torgny Segerstedt skrev vad han tyckte om nazismen i Göteborgs Handels- och Sjöfartstidning heller.

Jag vet inte om du la märke till min krönikörlista längre upp i tråden; jag har svårt för ungefär två tredjedelar av dem, jag tycker sällan eller aldrig att de tillför något vettigt, men jag skulle aldrig ifrågasätta deras rätt att uttrycka sin åsikt eller respektive mediums rätt att publicera det.

Voltaire sa att "Det är klart att en individ som förföljer en man, sin broder, därför att han har en annan åsikt, är ett odjur". 
    Detta brukar sammanfattas till "Jag delar inte dina åsikter, men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem". (Sammanfattat av en annan författare än Voltaire).
  • Anonym (Aska)
    Postman skrev 2019-12-21 18:06:44 följande:
    Kan hon inte uttrycka sig bättre än så, så har vi en usel journalistutbildning eller styrning utav tidningen.

Det kanske vi har men faktum är att de flesta män är kapabla att avgöra om dem ingår i just den gruppen. Vore mer intressant att veta vad män anser om kvinnofridsbrott istället för att sätta fokus på något som öht inte är speciellt relevant.
  • Postman
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-21 19:43:08 följande:
    En krönika eller en ledare är inte tänkt att vara objektiv - det var nog inte så populärt på sina håll när Torgny Segerstedt skrev vad han tyckte om nazismen i Göteborgs Handels- och Sjöfartstidning heller.

Jag vet inte om du la märke till min krönikörlista längre upp i tråden; jag har svårt för ungefär två tredjedelar av dem, jag tycker sällan eller aldrig att de tillför något vettigt, men jag skulle aldrig ifrågasätta deras rätt att uttrycka sin åsikt eller respektive mediums rätt att publicera det.

Voltaire sa att "Det är klart att en individ som förföljer en man, sin broder, därför att han har en annan åsikt, är ett odjur". 
    Detta brukar sammanfattas till "Jag delar inte dina åsikter, men är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem". (Sammanfattat av en annan författare än Voltaire).
    Oja det är sant jag håller med fast någonstans så finns det ändå en form av gräns hur man för fram sina åsikter. Visst vi har åsikt-och yttrandefrihet men man behöver inte alltid nyttja den rätten bara för att man kan liksom. Det fick Charlie Hebdo i Frankrike erfara, man nyttjade sin rätt men till slut rann det över för några och det kostade sen också. Jag försvarar inte det hemska men hade tidningen visat det minsta respekt och inte korsat den gränsen så hade några kanske levt idag istället.

Ibland är det inte fel att bara visa respekt, säga det med andra välvalda ord eller bara vara tyst även om vi får säga vad vi vill istället för att hela tiden ligga på gränsen. En del uppfattar det som censur då men som sagt så vill inte jag se det så.

Nu gled vi kanske iväg och jag stannar här, nog sagt för min del denna tråden. Tack för att du delade delade med dig av dina tankar och infallsvinklar.
  • Anonym (Undrande)
    Postman skrev 2019-12-21 20:02:40 följande:
    Oja det är sant jag håller med fast någonstans så finns det ändå en form av gräns hur man för fram sina åsikter. Visst vi har åsikt-och yttrandefrihet men man behöver inte alltid nyttja den rätten bara för att man kan liksom. Det fick Charlie Hebdo i Frankrike erfara, man nyttjade sin rätt men till slut rann det över för några och det kostade sen också. Jag försvarar inte det hemska men hade tidningen visat det minsta respekt och inte korsat den gränsen så hade några kanske levt idag istället.

Ibland är det inte fel att bara visa respekt, säga det med andra välvalda ord eller bara vara tyst även om vi får säga vad vi vill istället för att hela tiden ligga på gränsen. En del uppfattar det som censur då men som sagt så vill inte jag se det så.

Nu gled vi kanske iväg och jag stannar här, nog sagt för min del denna tråden. Tack för att du delade delade med dig av dina tankar och infallsvinklar.
    Tack själv, det var mycket givande
  • MsFry
    Postman skrev 2019-12-21 20:02:40 följande:

Men varför har du ett problem med att hon påtalar problemet med att det finns många män som systematiskt misshandlar och hotar kvinnor? Vad är det med det som är att gå över en gräns?
  • Anonym (L)
    Överste Senap skrev 2019-12-21 19:36:34 följande:

Ni som kritiserar krönikan, kan ni peka på vad som är fel i den?

Hon säger att det finns svenska män, inte alla, men för många, som misshandlar sina kvinnor. Är det fel?

Hon säger inte att invandrade män inte slår sina fruar.

Så vad är felaktigt?

Och vad tycker ni om de män som kallar henne muslimsubba, landsförrädare, hjärndöd bimbo mm?

Låt höra!

Så rätt! Vilket av detta håller man inte med?
  • Anonym (Hmm)

En väldigt bra lösning för att slippa läsa krönikor med detta ämne och gå fullständigt bananas är ju; sluta slå kvinnorna ni lever med. Så. Sen undrar jag vad TS menar med : håller ni med henne? Vad är motsatsen till det? Fortsätt slå kvinnorna ni lever med?? Och : man får det man sår?? Är det de misshandlade kvinnorna som får det dom sår?

• KlantSmurfen
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 12:34:49 följande:

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

Var har hon skrivit det?
  • KlantSmurfen
    Postman skrev 2019-12-21 14:47:23 följande: #8
    sillson skrev 2019-12-21 13:55:03 följande:
    Var skriver hon "alla män"?
    Hon inleder sin krönika i fetstil med - Från just: Kränkta svenska män ? män som hatar kvinnor.

Sen tror jag stormen också är en följd av hennes tidigare avsky_män krönikor.
    hon skriver om de som skickat hatmejlen hon fått.
  • Kverulant67

Frida verkar inte inse att det finns sin inom alla grupper även om dom inte är så många. Frida hittade 40st, jag skulle tro att det även finns minst lika många svin som är kvinnor.
    Att sedan döma ut alla Svenska män och helt blunda för det enorma hedersförtrycket är lite naivt...

Svar på tråden Svenska män är ondskan!!