• Johannus

    Mästerkock 2020

    Fler som tittar på Mästerkockarna 2020 och vill diskutera programmet.

  • Svar på tråden Mästerkock 2020
  • flygrl
    Anonya skrev 2020-01-23 16:47:07 följande:

    Efter stängning börjar idag. Visas i sjuan kl 20 och pågår en hel timme.


    Nope, inget Efter stängning i Sjuan kl 20...
  • flygrl
    Anonya skrev 2020-01-23 20:07:38 följande:

    Sorry, börjar visst först nästa torsdag. Hade ju varit naturligt idag då en åkte ut i går och en gick dit direkt från Gävle. Det förklarar i varje fall varför de inte sade något igår. 

    Jag som är sjuk och deppad satt mig framför tv:n bara för att se att det inte kom något Efter stängning. 


    Ja, du hann visst upptäcka det själv också...

    Hoppas du ska få må bättre snart igen! Krya på dig!
  • Johannus
    Anonya skrev 2020-01-23 16:57:06 följande:

    I Mariestads-Tidningen kan man läsa följande:


    Efter den tredje deltävlingen i Sveriges Mästerkock valde Jonas Johansson från Tidavad att lämna tävlingen.
    Jag hoppade av på grund av hälsoskäl, säger han.

    Skaraborgare som följder den tionde säsongen av TV4:s populära tävling för amatörkockar märkte kanske att Jonas Johansson från Tidavad var en av de som tog sig vidare i tävlingen. Men när det fjärde delen sändes på torsdag saknades han bland de tävlande som slogs om de tolv platserna i Mästerkocksköket.


    Efter att avsnittet hade sänts skrev Jonas på Facebook om varför han valt att hoppa av tävlingen.


    Jag stod i över 40 minuter med konstant kramp, berättar Jonas som är ute och jagar när MT når honom.


    Ska man tolka det som att du mår bättre nu?


    Ja, det gör jag helt klart.


    Han berättar att produktionen blev besvikna när han meddelade sitt beslut. Det spelades också in så kallade synkar där Jonas förklarade sitt avhopp, men det valde TV4 att inte visa.


    Det var lite tråkigt men det är väl så det fungerar, säger han.


    De erbjöd mig en stol att sitta på men det ville jag inte jag. Jag vill inte ha någon särbehandling utan jag vill tävla på samma villkor som de andra.


     


    Även om äventyret i Sveriges Mästerkock är över kommer Jonas fortsätta laga mat på hemmaplan.


    Tack för info...Då vet man att han själv valde att sluta. Önskar han lycka till med jakt och matlagning i fortsättningen.
  • Johannus
    Anonya skrev 2020-01-23 20:07:38 följande:

    Sorry, börjar visst först nästa torsdag. Hade ju varit naturligt idag då en åkte ut i går och en gick dit direkt från Gävle. Det förklarar i varje fall varför de inte sade något igår. 

    Jag som är sjuk och deppad satt mig framför tv:n bara för att se att det inte kom något Efter stängning. 


    Krya på dig..{#emotions_dlg.flower}
  • Anonya

    Tack flygrl och Johannus! 

    Undrar var jag läste det där om start idag... Ursäkta. 

    Undrar också vad de har för upplag nästa vecka  när de då alltså har tre deltagare iom den som kvalificerade sig dit direkt från Gävle.

  • flygrl
    Anonya skrev 2020-01-23 22:53:21 följande:

    Tack flygrl och Johannus! 

    Undrar var jag läste det där om start idag... Ursäkta. 

    Undrar också vad de har för upplag nästa vecka  när de då alltså har tre deltagare iom den som kvalificerade sig dit direkt från Gävle.


    Ingen fara, vi gör alla fel ibland.

    Vi får väl se va upplägget är. Kanske låter dom alla tre mötas i en och samma tävling?
  • BeautifulLiz

    Nu har jag äntligen hunnit titta.
    Tyckte synd om Jens men men, någon måste vara den som åker först.

    Hade också sett fram mot "Efter stängning" men tji fick man!

  • Nandez
    flygrl skrev 2020-01-23 19:49:21 följande:
    Ärligt talat tror jag inte Sveriges mästerkock diskvalificerar eventuella deltagare bara för dom har funktionshinder. Att dom gjorde ett inslag om honom i uttagningsprogrammet visar ju på en positiv attityd. Håller självklart med dig om att funktionshindrade personer bör få va med och synas och höras.
    Det tror inte jag heller
  • Nandez
    flygrl skrev 2020-01-23 19:51:42 följande:
    Ok, då vet vi vart han tog vägen. Tråkigt att han kände sig tvungen hoppa av. :/
    Ja, det var trist.
  • Nandez
    Anonya skrev 2020-01-23 20:07:38 följande:

    Sorry, börjar visst först nästa torsdag. Hade ju varit naturligt idag då en åkte ut i går och en gick dit direkt från Gävle. Det förklarar i varje fall varför de inte sade något igår. 

    Jag som är sjuk och deppad satt mig framför tv:n bara för att se att det inte kom något Efter stängning. 


    Hoppas att du mår bättre
Svar på tråden Mästerkock 2020