• Anonym (Vetin­te)
    Fri 17 Jan 2020 09:20
    5825 visningar
    70 svar
    70
    5825

    Han följer konton med nakna tjejer

    Eller eventuellt har de något litet sk klädesplagg på sig.... Det är min pojkvän jag pratar om... Vi har inte varit tillsammans mer än några månader och han har alltid följt såna här konton, svårt att säga om något är nytillkommet, tror dock ett är det. Detta gör mig illa till mods, inte bara att ett konto eventuellt är nytillkommet utan hela grejen, det svänger sig i magen på mig när jag går in på konton som han följer.

    Jag vill bara fråga rakt ut varför han följer dessa konton men jag vet att jag kommer på något halvdant svar som att han inte vet eller något sånt, för jag har fått liknande svar förut... Är det ok att be honom sluta följa sånt där? Varför ska han följa sånt? Det stör mig att han tittar på sånt när han och jag har ett förhållande. Varför bara.... Vad tycker utomstående att man kan göra ?

  • Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer
  • Fri 17 Jan 2020 22:15
    #31

    Lämna mobiler hemma och gå ut tillsammans istället :)


  • Anonym (Samma­)
    Fri 17 Jan 2020 22:20
    #32

    Jag som är i liknande situation tog faktiskt upp detta med min kille och det kändes bättre efter det. Han sa som du säger att det inte betyder något för honom och började följa dem när han var singel för ett bra tag sedan. Han berättade även hur fantastik jag var och att han såklart skulle ta bort dem. Så det kändes bra att vi kunde prata om det. Tror på ett sätt att man kan komma varandra närmare när man förstår innebörden och kan kommunicera.

  • Fri 17 Jan 2020 22:21
    #33
    +2
    jrockyracoon skrev 2020-01-17 21:40:53 följande:

    Jag tycker det skulle vara fel av dig att förbjuda honom att titta på det. Det är dock inte fel av dig att berätta hur du själv upplever det när du går in och tittar på kontona.

    Han är en individ precis som du och har rätt att göra sina egna val i livet och ha de värderingar han själv önskar.

    Dessutom är det kontraproduktivt. Risken med ett förbud är att han fortsätter följa dem i smyg, och vad har du då vunnit? Ingenting, förutom att han har blivit mer försiktig med vad han kan uttrycka och visa för dig. Om du t.ex. är orolig för att han har en dålig kvinnosyn så är det en bättre metod att föra in ämnet på det området för att utröna vilken syn på kvinnor han faktiskt har. Visar det sig sen att hans kvinnosyn är dålig, behöver du kanske diskutera med honom för att få honom att ändra uppfattning, eller om det inte det går, ta beslutet om det är något du kan stå ut med i relationen eller om du behöver lämna.

    Att tro att man kan förbättra en relation genom att förbjuda den andre att göra saker som denne vill göra är en felaktig föreställning.

    Det du däremot kan göra är att jobba med dig själv. Varför väljer du t.ex. att gå in och titta på hans konto och vad han följer? Särskilt med tanke på att det får dig att må dåligt. Varför tror du att andra har svaret på varför han följer dessa konton? Varför har du inte själv frågat dig hur du kan acceptera en relation där du inte kan ställa en fråga om varför han har dessa konton, utan att få ett ärligt svar. Och vad är det som gör att du mår dåligt av att din pojkvän tittar på dessa bilder - behöver du måhända jobba med din egen självkänsla? Felet kanske ligger i dig och inte i honom.


    Mja. Alltså, att säga att den som inte vill att ens partner följer nakenkonton ska förbättra sin självkänsla....Jag är man, skulle inte vilja dejta en kvinna som följde liknande konton. Alltså, min självkänsla är nog vad man kan klassa som på topp. Men skulle just pga av min goda självkänsla veta att jag kan ha det bättre än så och inte vilja vara med någon som sänder sådana signaler. Skulle nog tycka det vore lite avtändande på något sätt. Därmed inte sagt att det är fel. Det ena jag säger är att det är något desperat över det som jag nog inte skulle vilja ha i mitt liv. Har dock full respekt för att man kan tycka det är helt ok också. Men självkänsla innebär naturligtvis inte per definition att man är ok med att ens partner följer nakenkonton. Eller vice versa.
  • Anonym (Katti­s)
    Fri 17 Jan 2020 23:04
    #34
    -1 +1

    Det gör det flesta männen?Många mån gillar kvinnor och deras kroppar.

  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Sat 18 Jan 2020 05:26
    #35
    Anonym (Samma) skrev 2020-01-17 22:20:38 följande:

    Jag som är i liknande situation tog faktiskt upp detta med min kille och det kändes bättre efter det. Han sa som du säger att det inte betyder något för honom och började följa dem när han var singel för ett bra tag sedan. Han berättade även hur fantastik jag var och att han såklart skulle ta bort dem. Så det kändes bra att vi kunde prata om det. Tror på ett sätt att man kan komma varandra närmare när man förstår innebörden och kan kommunicera.


    Skönt å höra att det löste sig för dig. Hur tog du upp det? Vad sa du?
  • OscarW­ilde
    Sat 18 Jan 2020 07:06
    #36

    Tycker det är ett omoget beteende att följa konton med nakna tjejer. Hur gammal är han?

  • Anonym (Samma­)
    Sat 18 Jan 2020 09:07
    #37
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-18 05:26:54 följande:

    Skönt å höra att det löste sig för dig. Hur tog du upp det? Vad sa du?


    Jag sa som det var att jag hade mått lite dåligt men det kanske lät lite dumt det jag skulle säga. Men att jag hade råkat se att han följde ett nakenkonto. Jag sa även att jag inte brukar reagera eller bry mig egentligen men idag kändes det jobbigt och sen att det antagligen beror på att jag gillar honom så mycket. Han sa då att han följt dessa för länge sedan och att han förstod vad jag kände och att han skulle ta bort dem. Han sa även att det var bra att jag tog upp det och så fort det är något nästa gång så ska jag ta det direkt.

    Men som sagt gillar vi öppen kommunikation.

    Jag tänkte först inte säga något men jag mådde faktiskt dåligt över det och kom fram till att jag bara hade gått och tänkt på det annars.

    Hur hade du tänkt göra? Lycka till!
  • Anonym (Vetin­te) Trådstartaren
    Sat 18 Jan 2020 10:40
    #38
    Anonym (Samma) skrev 2020-01-18 09:07:29 följande:

    Jag sa som det var att jag hade mått lite dåligt men det kanske lät lite dumt det jag skulle säga. Men att jag hade råkat se att han följde ett nakenkonto. Jag sa även att jag inte brukar reagera eller bry mig egentligen men idag kändes det jobbigt och sen att det antagligen beror på att jag gillar honom så mycket. Han sa då att han följt dessa för länge sedan och att han förstod vad jag kände och att han skulle ta bort dem. Han sa även att det var bra att jag tog upp det och så fort det är något nästa gång så ska jag ta det direkt.

    Men som sagt gillar vi öppen kommunikation.

    Jag tänkte först inte säga något men jag mådde faktiskt dåligt över det och kom fram till att jag bara hade gått och tänkt på det annars.

    Hur hade du tänkt göra? Lycka till!


    Det låter väldigt vettigt, och bra respons utav honom.

    Jag har funderar på två olika vägar, endera bara säga som du gjorde, hur jag känner... eller så funderar jag på en lite sneaky väg.... att jag skulle hitta på ett scenario om att jag hittat konton med nakna heta män och att jag gillar att titta på dem men att jag har lite dåligt samvete för honom och undrar om han tycker det känns ok att jag gör det eller om jag borde sluta?... för att se vad han tycker, och oavsett hans svar så skulle jag såklart säga att jag skojar och förklarat situationen men OM han skulle inte gilla det så skulle jag då kontra med att då kan ju han sluta följa såna konton också (och även då förklara mitt *skämt*).
  • Anonym (Samma­)
    Sat 18 Jan 2020 16:31
    #39
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-18 10:40:15 följande:

    Det låter väldigt vettigt, och bra respons utav honom.

    Jag har funderar på två olika vägar, endera bara säga som du gjorde, hur jag känner... eller så funderar jag på en lite sneaky väg.... att jag skulle hitta på ett scenario om att jag hittat konton med nakna heta män och att jag gillar att titta på dem men att jag har lite dåligt samvete för honom och undrar om han tycker det känns ok att jag gör det eller om jag borde sluta?... för att se vad han tycker, och oavsett hans svar så skulle jag såklart säga att jag skojar och förklarat situationen men OM han skulle inte gilla det så skulle jag då kontra med att då kan ju han sluta följa såna konton också (och även då förklara mitt *skämt*).


    Aa det är svårt att veta hur man ska göra. Jag har ibland så svårt att ?ljuga? bara. Men det blir ju på ett lättsammare och skämtsamt sätt om du väljer alternativ nr 2. Gör det som känns bäst.

    När jag berättade för min kille så var jag ganska så ledsen. Jag hade haft mycket den dagen och när vi pratade med varandra så kunde jag liksom inte hålla mig från gråt. Det var som att denna ?lilla? händelse blev som pricken över iet. Att mina känslor liksom svämmade över. Känner ju på ett sätt trygghet med honom så så fort han frågade vad det var så kom alla känslor.

    Men på ett sätt fick han då verkligen ett kvitto på att det gjorde mig ledsen, att han verkligen insåg att jag menade allvar. Typ.

    Hoppas du kommer på något vettigt :)
  • Anonym (Samma­)
    Sat 18 Jan 2020 16:34
    #40
    Anonym (Vetinte) skrev 2020-01-18 10:40:15 följande:

    Det låter väldigt vettigt, och bra respons utav honom.

    Jag har funderar på två olika vägar, endera bara säga som du gjorde, hur jag känner... eller så funderar jag på en lite sneaky väg.... att jag skulle hitta på ett scenario om att jag hittat konton med nakna heta män och att jag gillar att titta på dem men att jag har lite dåligt samvete för honom och undrar om han tycker det känns ok att jag gör det eller om jag borde sluta?... för att se vad han tycker, och oavsett hans svar så skulle jag såklart säga att jag skojar och förklarat situationen men OM han skulle inte gilla det så skulle jag då kontra med att då kan ju han sluta följa såna konton också (och även då förklara mitt *skämt*).


    Föresten, du får gärna berätta hur det gått med :)
Svar på tråden Han följer konton med nakna tjejer