• Onegemensamtbarn

    Fler som precis fått MA som vill försöka igen?

    Hej.

    Fick bekräftat i fredags att våran mini som var högt efterlängtade hade stannat av i v 5,skulle varit i v 10 nu och i lördags så började vi på vår cytotec behandling som verkar ha flutit på bra.

    Fler som är i samma sits som oss som vill försöka igen som kanske vill följas åt,antingen här eller i en FB grupp?

  • Svar på tråden Fler som precis fått MA som vill försöka igen?
  • Lavandula

    Hej alla!

    Vas segt med långdragna processer, jag hoppas att era kroppar återgår till det normala snarast. Ge det dock tid, det är ju en omställning för kroppen.

    Vad gäller tester har jag inget svar, har dålig koll på det tyvärr. Jag försöker kartlägga mitt livmoderhalssekret. 

    Min status är följande: 


    Tre veckor efter cytotec testade jag negativt på gravtest (16 feb). Var lite osynkad när det kom till ägglossningen, testar inte utan känner bara av kroppen och tror jag hade den någon gång mellan 19-23 feb. Fick vad jag trodde en nidblödning den 28 feb. Kände också av ett illamående som jag känt vid två gånger i min graviditet innan när jag ska äta. Trodde jag var gravid igen och tog ett test några dagar senare men den visade negativt. 

    På kvällen den 3 mars (35 dagar efter cytotec) fick jag en kort stund mensvärk och började jag blöda rött blod men som bara varade i 1,5 dag för att bytas ut mot lite spottings i två dagar. Trodde jag skulle få en rejäl mens denna gång men så blev det tydligen inte. 

    Nu tror jag mig precis haft ägglossning (igår kväll, 12 dagar efter mens) och hoppas att vi kanske prickat in något!

  • Önskarbebis2020

    Hej alla fina! Hur går det för er och hur mår ni?

    Jag har haft min första ÄL efter mitt ma och bim idag/imorgon. Har testat negativt hittills så är 100% att jag inte är gravid. Har ni andra fått tillbaka äl eller mens? Jag vill bara att mensen kommer nu så man kan starta om inför nytt försök... Trodde aldrig att man skulle behöva gå igenom så mycket jobbigt i livet men som tur är så blir man väl starkare på vägen också.

    Kram

  • Onegemensamtbarn

    Heej...Här sniglar det på,har haft min första mens precis som bara varade i tre dagar precis som innan MA och nu väntar vi o ser om det blir någon äl i nästa vecka.

    Vi har bestämt att köra utan äl tester första två

    Månaderna och bara njuta o hitta tillbaka till varandra.

    Mår ganska ok,det är från dag till dag,är med i en facebooka grupp där många plussar och är gravida i samma vecka som jag skulle varit i o då kommer det över mig. Viktigt o tillåta sig o känna alla känslor.

    Håller tummarna för att mensen inte kommer för dig.

    Kram

  • Önskarbebis2020
    Onegemensamtbarn skrev 2020-03-25 08:42:57 följande:

    Heej...Här sniglar det på,har haft min första mens precis som bara varade i tre dagar precis som innan MA och nu väntar vi o ser om det blir någon äl i nästa vecka.

    Vi har bestämt att köra utan äl tester första två

    Månaderna och bara njuta o hitta tillbaka till varandra.

    Mår ganska ok,det är från dag till dag,är med i en facebooka grupp där många plussar och är gravida i samma vecka som jag skulle varit i o då kommer det över mig. Viktigt o tillåta sig o känna alla känslor.

    Håller tummarna för att mensen inte kommer för dig.

    Kram


    Åh, vad ?skönt? att kroppen ändå kommit igång för dig. Håller tummarna för er att ÄL kommer nästa vecka.

    Tror det kan vara jättebra som du säger, att bara njuta och ta hand om varandra. ÄL tester blir lätt en stor press och stress.

    Ja absolut, samma för mig. Blir ofta påmind och tycker det är riktigt jobbigt ibland.

    Jag har precis fått mensen nu. Känns ändå bra att ÄL kom Cirka 3 veckor efter ma och mensen 5veckor efter. Försöker tänka positivt att kroppen försöker göra sitt bästa att bli stark och välmående igen. Kram
  • Önskarbebis2020

    Blir så frustrerad på min kropp. Är på cd 13 och ÄL testen är svaga fortfarande. Innan mitt MA hade jag ÄL på dag 15 (positivt dag 13+14) och nu händer ingenting. Har haft 1 ÄL sedan ma och då försökte vi inte riktigt.

    Så antingen så får jag en väldigt sen ÄL eller ingen alls.. känns ju superkul nu när vi sagt att vi ska försöka ordentligt fy vad jag känner mig både stressad och så nere...

    förlåt för deppigt inlägg, men just nu suger allt. Jag hoppas allt går bättre för er andra!!

  • Onegemensamtbarn

    Å finaste du,förstår din frustration,håller alla tummar för att den kommer snart.

    Jag ländenlikadan i slutet av förra vecka,vi hade bestämt oss för att inte köra med tester denna månaden men jag kunde inte låta bli,brukar ha äl på cd 15/16 o det var tok svagt på 15 men så bestämde jag mig för o ta ett på jobbet på i helgen o plötsligt från ingenstans så var det super starkt 10 på förmiddagen,har alltid fått det på kvällarna.

    Kanske din bara är någon dag sen?

    Min temp har stigit nu så nu väntat vi bara...

    Kram på dig

  • Önskarbebis2020
    Onegemensamtbarn skrev 2020-04-08 05:38:31 följande:

    Å finaste du,förstår din frustration,håller alla tummar för att den kommer snart.

    Jag ländenlikadan i slutet av förra vecka,vi hade bestämt oss för att inte köra med tester denna månaden men jag kunde inte låta bli,brukar ha äl på cd 15/16 o det var tok svagt på 15 men så bestämde jag mig för o ta ett på jobbet på i helgen o plötsligt från ingenstans så var det super starkt 10 på förmiddagen,har alltid fått det på kvällarna.

    Kanske din bara är någon dag sen?

    Min temp har stigit nu så nu väntat vi bara...

    Kram på dig


    Ja fy... tack vad snäll du är! Jag har faktiskt fått ordentlig stegring imorse och blinkande gubbe i 3 dagar så den är nog fast imorgon vi har legat varannan dag nu, senast igår morse så vi fortsätter med det över påsken och håller tummarna att det blir ett plus sen!!

    Åh spännande med väntan!! Håller tummarna att ni får ett fint plus om 2 veckor kram
  • Önskarbebis2020
    Onegemensamtbarn skrev 2020-04-09 13:27:59 följande:

    Håller tummarna för december/januari bebis för oss båda ??


    Här verkar det vara kört ännu en gång tyvärr

    Är på ÄL+10, negativt testa tidigt och har bara en stark känsla av att det inte blev något. Positiva är att tempen legat hyfsat lika som sist jag blev gravid men har inga ilningar eller samma känsla som förra gången. Hur går det för dig?
  • Onegemensamtbarn

    Hej.

    Gick inte för oss denna månaden heller,testade väldigt svagt plus på äl+10 men det blev aldrig tydligare och mensen kom som vanligt på cd30.

    Precis blött färdigt så nu är det äl igen runt 1/5 så vi blickar framåt.

    Vissa dagar är det riktigt jobbigt,tycker man ser gravid magar och bebisar var man än tittare

    Håller tummarna för er!

Svar på tråden Fler som precis fått MA som vill försöka igen?