• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105496 visningar
    3231 svar
    3231
    105496

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Sun 7 Jun 2020 22:59
    Anonym1Ha skrev 2020-06-07 21:29:47 följande:

    Tack för att du svarar!

    Så himla häftigt!! Så glad för din skull!!! :D


    Tack själv! :D
  • Mon 8 Jun 2020 07:00

    Ovitrelle+13 och fick negativt test igen nu på morgonen, börjar tro att det inte gick denna månad heller:(

  • Mon 8 Jun 2020 07:54
    amandakollb skrev 2020-06-08 07:00:52 följande:

    Ovitrelle+13 och fick negativt test igen nu på morgonen, börjar tro att det inte gick denna månad heller:(


    Åh... :/ men ge inte upp förens om mensen kommer!

    Innan den kommer finns de fortfarande en chans att du är gravid!
  • Mon 8 Jun 2020 08:11
    Russin112 skrev 2020-06-08 07:54:32 följande:

    Åh... :/ men ge inte upp förens om mensen kommer!

    Innan den kommer finns de fortfarande en chans att du är gravid!


    Ja tar sista tabletten lutinus imorgon (de kan göra så mensen inte kommer) så väntar in mensen på onsdag eller torsdag.

    Är det någon som vet om chansen för graviditet är lika stor om man äter letrozol som om man försöker vanligt? Är väl runt 25% chans varje gång har jag hört?
  • Mon 8 Jun 2020 08:39
    Russin112 skrev 2020-06-06 05:32:32 följande:

    Tack till er alla :D

    Känns så overkligt


    GRATTIS Russin112!!!!! Wow va kul att få läsa om positiva resultat :)

    Jag har inte varit aktiv i just denna tråd tidigare men min kortfattade status är att jag snart ska påbörja min andra Letrozolomgång, äter just nu Provera för att starta ny cykel. Denna gång ska jag testa dubbel dos Letrozol för första gången då jag inte reagerade på enkel dos. Har PCO-aktiga äggstockar med väldigt högt AMH-värde så verkar vara lite svårstimulerad.
  • Mon 8 Jun 2020 08:44
    amandakollb skrev 2020-06-08 08:11:13 följande:
    Ja tar sista tabletten lutinus imorgon (de kan göra så mensen inte kommer) så väntar in mensen på onsdag eller torsdag.

    Är det någon som vet om chansen för graviditet är lika stor om man äter letrozol som om man försöker vanligt? Är väl runt 25% chans varje gång har jag hört?
    Beklagar dina negativa resultat :( Håller tummarna för att det blir ett positivt resultat :) Som någon skrev en del plussar ju ganska sent så det finns ju fortfarande hopp även denna cykel :)

    Enligt min gyn så har man samma chanser till graviditet vid stimulerad ägglossning som vid naturlig ägglossning (givet att man tajmar in ägglossningarna lika väl osv såklart). Hon sa 20% till mig men det beror väl på lite vilka förutsättningar man har antar jag. 
  • Mon 8 Jun 2020 08:54
    akalei skrev 2020-06-08 08:44:00 följande:
    Beklagar dina negativa resultat :( Håller tummarna för att det blir ett positivt resultat :) Som någon skrev en del plussar ju ganska sent så det finns ju fortfarande hopp även denna cykel :)

    Enligt min gyn så har man samma chanser till graviditet vid stimulerad ägglossning som vid naturlig ägglossning (givet att man tajmar in ägglossningarna lika väl osv såklart). Hon sa 20% till mig men det beror väl på lite vilka förutsättningar man har antar jag. 
    tack!! <3 nej jag vet.. ska försöka tänka positivt och inte ge upp innan mensen kommer! 

    okej vad bra! såg att du är på proverakur nu, hur många tabletter har du kvar? jag väntar mens på typ torsdag så kanske blir ganska tajmade i nästa cykel? :) 
  • Mon 8 Jun 2020 10:44
    amandakollb skrev 2020-06-08 08:54:50 följande:
    tack!! <3 nej jag vet.. ska försöka tänka positivt och inte ge upp innan mensen kommer! 

    okej vad bra! såg att du är på proverakur nu, hur många tabletter har du kvar? jag väntar mens på typ torsdag så kanske blir ganska tajmade i nästa cykel? :) 
    Har bara en tablett kvar som jag ska ta imorgon! Förra gången kom mensen exakt två dagar efter och då blir det ju också på torsdag! Om kroppen beter sig likadant som sist iaf, det vet man ju aldrig Obestämd Haha vilket sammanträffande om vi blir exakt tajmade! Men hoppas att det inte blir någon mens för din del såklart :)
  • Mon 8 Jun 2020 11:04
    akalei skrev 2020-06-08 10:44:19 följande:
    Har bara en tablett kvar som jag ska ta imorgon! Förra gången kom mensen exakt två dagar efter och då blir det ju också på torsdag! Om kroppen beter sig likadant som sist iaf, det vet man ju aldrig Obestämd Haha vilket sammanträffande om vi blir exakt tajmade! Men hoppas att det inte blir någon mens för din del såklart :)
    okej vad kul om det skulle bli så, alltid kul att följas åt!! :) men ah, som du säger, hoppas ju att mensen inte kommer även fast det känns som det troligaste alternativet :/ 
  • Mon 8 Jun 2020 12:23

    Hej! Mina aviseringar för den här tråden har klöddat men gick in idag och då har mycket hänt! Har varit och lämnar blodprov för en stund sen och väntar nu in mitt besök med ultraljud kom 14.00 idag.

    Russin112 - så skönt att du fått bekräftat även med digitalt test! Spännande att läsa om dina gravidsymptom, fortsätt gärna uppdatera oss om allt du känner, tänker och upplever så länge du känner för det. Grattis än en gång!

    amandakollb - hoppas SÅ att du får ett positivt test här i veckan! När man blir gravid ökar ju oftast HCG väldigt mycket i starten så det kan nog skilja mycket från dag till dag? Fortsätt testa nu! Kommer mensen så är det såklart tråkigt men då har du i alla fall en ägglossning och ett bra försök i ryggsäcken innan du startar om igen. Visst skulle det hinnas med innan din klinik stänger i så fall?

    Anonym1Ha - tack för peppen!

    Zamaso1 - har förstått att en hjärtformad livmoder räknas som en riskgraviditet med bl.a. låg födselvikt, förtidig födsel eller kejsarsnitt. Jag tycker det är väldigt beklagligt att du fått läsa om det här i din journal utan att någon vårdpersonal berättat och haft en dialog om det med dig. Om jag hade varit du hade jag tagit upp det så fort som möjligt och krävt information så du kan få förståelse för situationen och förbereda dig på eventuella konsekvenser! Hoppas såklart att allt går bra för dig. Lycka till!

Svar på tråden Letrozol, PCO