• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105449 visningar
    3231 svar
    3231
    105449

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Thu 11 Jun 2020 09:25
    Russin112 skrev 2020-06-11 07:53:59 följande:

    Jag förstår dig till 100 %. Men man får inte ge upp! Plötsligt händer de, man måste bara tro på sin kropp. Om de mot all förmodan inte skulle ta sig så vet vi ju att ivf näst intill alltid levererar. :D


    Ja jag vet.. du har helt rätt! Detta var ju faktiskt bara 5e försöket, varav 2a med ägglossningsstimulerande, så får försöka tänka att de är normalt att det tar några gånger.. men så deppigt, hade börjat tänka på hur jag ska berätta för föräldrarna och vänner osv osv, jaja får hoppas mensen kommer typ idag så jag kan börja om snart.

    Hur mår du?:) vad har du för symtom nu?
  • Thu 11 Jun 2020 09:31
    akalei skrev 2020-06-11 08:37:11 följande:

    Nej va trist med det negativa testet :( Beklagar. Finns det ingen chans till ett sent plus? Har för mig att du inte va helt hundra på när BIM skulle va så det kanske fortf är lite tidigt?

    Jag har inte så bra koll på tempning, brukar den gå ned inför mens men va hög om man är gravid?


    Ja så tråkigt :( vet inte, tror inte de:( om jag räknar bim från hur det var förra månaden när jag tog letrozol och ovitrelle så fick jag mens 16 dagar efter sprutan, dvs idag borde jag ha bim. Men om jag kollar bakåt på mina egna cykler har jag alltid fått mens 14 eller 15 dagar efter äl, vilket skulle va imorgon eller lördag om jag räknar från när nc bekräftade äl denna omgång. Men känns ju troligare att det borde va som förra gången med letrozol, dvs bim idag :/ samt borde det ju ha visats ett svagt streck om jag varit bim-1 typ, så får nog bara ge upp..

    Ja exakt, tempen håller sig hög efter äl fram till mens och då sjunker den. Om man är gravid fortsätter den hålla sig hög :)
  • Thu 11 Jun 2020 13:13
    amandakollb skrev 2020-06-11 09:25:49 följande:

    Ja jag vet.. du har helt rätt! Detta var ju faktiskt bara 5e försöket, varav 2a med ägglossningsstimulerande, så får försöka tänka att de är normalt att det tar några gånger.. men så deppigt, hade börjat tänka på hur jag ska berätta för föräldrarna och vänner osv osv, jaja får hoppas mensen kommer typ idag så jag kan börja om snart.

    Hur mår du?:) vad har du för symtom nu?


    De är ju trots allt helt normalt att de tar ett år för människor med ägglossning varje månad, man måste försöka tänka så men tålamodet är ju inte de starkaste när man inte kan tänka på annat än barn!

    Er tid kommer att komma. Det är jag övertygad om <3

    Jag mår bra, mår lite illa och har ont i bröstvårtorna/brösten samt mensvärk. Känner mig väldigt nervös inför 18e vul, rädd att de inte ska se ett foster.
  • Thu 11 Jun 2020 13:24

    Ringde och bokade om min vul tid till den 25/6 så jag är i vecka 7 istället.

  • Thu 11 Jun 2020 15:08
    Russin112 skrev 2020-06-11 13:13:35 följande:
    De är ju trots allt helt normalt att de tar ett år för människor med ägglossning varje månad, man måste försöka tänka så men tålamodet är ju inte de starkaste när man inte kan tänka på annat än barn!

    Er tid kommer att komma. Det är jag övertygad om <3

    Jag mår bra, mår lite illa och har ont i bröstvårtorna/brösten samt mensvärk. Känner mig väldigt nervös inför 18e vul, rädd att de inte ska se ett foster.
    ja får försöka tänka positivt! har fortf inte sett skymten av mens, kan det bli sen måntro även fast man bekräftad ägglossning?! har börjat få lite mer vita flytningar än vanligt?

    såg att du bokat om så du är i v.8, då lär man garanterat se ett foster! gud vad spännande!! :D
  • Thu 11 Jun 2020 15:49
    amandakollb skrev 2020-06-11 15:08:15 följande:

    ja får försöka tänka positivt! har fortf inte sett skymten av mens, kan det bli sen måntro även fast man bekräftad ägglossning?! har börjat få lite mer vita flytningar än vanligt?

    såg att du bokat om så du är i v.8, då lär man garanterat se ett foster! gud vad spännande!! :D


    Hmmm... låter ju ändå lovande, flygningar är något som har flödat under min graviditet iaf :D

    Du kanske inte ska ge upp riktigt ännu om denna månad!

    Ja men lite så jag tänkte. Slippa gå hem med ännu mer oro just för att de är för tidigt för att se.
  • Thu 11 Jun 2020 16:02
    +1
    Russin112 skrev 2020-06-11 15:49:38 följande:
    Hmmm... låter ju ändå lovande, flygningar är något som har flödat under min graviditet iaf :D

    Du kanske inte ska ge upp riktigt ännu om denna månad!

    Ja men lite så jag tänkte. Slippa gå hem med ännu mer oro just för att de är för tidigt för att se.
    vill inte hoppas något för kommer ba bli ännu mer besviken, känns väldigt ovanligt att plussa efter bim om man fått negativt på bim? :(

    jaaa exakt, superbra ju!! det kommer jag också göra när jag väl bli gravid, boka i/efter v 8 :) 
  • Thu 11 Jun 2020 20:26
    amandakollb skrev 2020-06-11 16:02:24 följande:

    vill inte hoppas något för kommer ba bli ännu mer besviken, känns väldigt ovanligt att plussa efter bim om man fått negativt på bim? :(

    jaaa exakt, superbra ju!! det kommer jag också göra när jag väl bli gravid, boka i/efter v 8 :) 


    Säkert ovanligt men inte omöjligt :)
  • Fri 12 Jun 2020 08:13
    amandakollb skrev 2020-06-11 16:02:24 följande:

    vill inte hoppas något för kommer ba bli ännu mer besviken, känns väldigt ovanligt att plussa efter bim om man fått negativt på bim? :(

    jaaa exakt, superbra ju!! det kommer jag också göra när jag väl bli gravid, boka i/efter v 8 :) 


    Hur har det gått? Har du testat idag?
  • Fri 12 Jun 2020 08:24
    Russin112 skrev 2020-06-12 08:13:14 följande:

    Hur har det gått? Har du testat idag?


    Nope inget test idag men imorse gick tempen ned så nu inväntar jag mensen. Hoppas bara att den vill komma snart, vill ju köra igång så fort som möjligt med nästa kur :/ brösten mkt mindre ömma nu också

    Funderar på om de ändå kan va lutinus som skjuter upp mensen, även fast jag slutade ta det för 4 dagar sen..
Svar på tråden Letrozol, PCO