• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • akalei
    Zamaso1 skrev 2020-07-08 12:35:43 följande:

    Hej alla! Har varit lite off från detta sedan mitt missfall för en månad sen, skrapades för exakt 4 veckor sedan och nu haft någon konstig känsla ikroppen som resulterade i ett gravtest idag, som blev positivt? Vad tror ni? Hur stor e chansen att det är nått nytt redan eller att det e hcg nivåer från förra graviditeten?


    Välkommen tillbaka :) förstår att det varit en tuff månad.

    Jag har ingen koll alls på hur snabbt man kan bli gravid efter missfall... så ska inte våga mig på någon spekulation. Men då skulle du haft äl i så fall? För ni har inte kört med Letrozol än va?
  • akalei
    Zamaso1 skrev 2020-07-08 13:29:41 följande:

    Ja har massa billiga stickor så jag får väl kolla lite nu o då så får man väl se hur det blir.. har ju dock svårt att tro att det skulle vara nått redan, och ska ja va ärlig så har jag känt nu efter sista gången att ja knappt vill bli gravid mer eftersom de alltid slutar på samma sätt :/ mem vi får väl se!

    Ja det är bara att kämpa på <3


    Fattar din känsla av uppgivenhet och hopplöshet men alltså det kommer ju funka förr eller senare. Hela den här jävliga resan kommer ju sluta med nåt positivt och då kommer det va värt det <3
  • akalei
    amandakollb skrev 2020-07-08 14:28:45 följande:

    jag känner mig också väldigt uppgiven och känner att det aldrig kommer gå. vet inte hur man ska tänka :/ 


    Det kommer funka!!! Alltså förr eller senare kommer man ju stå där på andra sidan. Det kanske tar jävligt lång tid och vi kanske behöver väldigt mycket hjälp på traven men kollar man på statistiken kommer vi alla stå där med våra bebisar till slut. Förr eller senare :)
  • akalei
    amandakollb skrev 2020-07-08 08:45:57 följande:

    hejhej :) vad skönt att biverkningarna inte varit lika jobbiga! om mensen inte kommer om 8 dagar, visst blir det er plan B som ni kör igång med då? :)

    jag mår okej, känner mig nedstämd, tempen sjönk idag så börjar ställa in mig på att det inte blev något denna gång heller. bim är på fredag! 


    Segt med tempen :( håller tummarna för att det bara var en glitch <3
  • MiniNin
    Zamaso1 skrev 2020-07-08 12:35:43 följande:

    Hej alla! Har varit lite off från detta sedan mitt missfall för en månad sen, skrapades för exakt 4 veckor sedan och nu haft någon konstig känsla ikroppen som resulterade i ett gravtest idag, som blev positivt? Vad tror ni? Hur stor e chansen att det är nått nytt redan eller att det e hcg nivåer från förra graviditeten?


    Beklagar det du gått igenom men du är välkommen tillbaka här. Vi fortsätter kämpa här i tråden!

    Har man inte tagit prover och kollat att HCG går ner som det ska efter skrapningen? Tänker som de andra också skrivit att det kan vara eftersläpning på HCG. Men har iofs läst många som snabbt blir gravida efter missfall också, liksom som att kroppen kommer igång av sig själv...så vem vet? Men som sagt, hade kanske varit sunt att ta ett prov för att se hur dina HCG nivåer ligger? Är det någon uppföljning efter missfallet där du kan fråga efter det?
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-07-08 18:39:47 följande:

    Yes, plan B som i så fall innebär Primolut-Nor i 10 dagar och direkt starta med Menopur när mensen kommer, på cd 1. Enligt min stimuleringsplan ska jag ta sprutor i 8 dagar och sen ha VUL på cd 9. Håller tummarna för att allt rullar på nu :)

    Men visst kan tempen sjunka något även om man är gravid? När slutade du med Lutinus?

    Har du fått svar på din 'hälsokontroll' och dina prover?


    Okej så himla skönt att ha en så utförlig bra plan! :) det kommer gå snabbt!

    Nej jag tror att tempen ska höjas lite ytterligare alternativt ligga kvar på samma höga nivån som innan så just nu känns det inte lovande att den sjönk :/ jag kör med lutinus fortf, tänker att jag gör de tills jag vet säkert att det inte blev något!

    Det har gått rätt bra, alla prover såg bra ut förutom tsh som hade höjts från 1,8 till 2,3 och ska tydligen helst ligga under 2 om man vill bli gravid :( så läkaren ska ringa upp, får hoppas jag får medicin snabbt för det!
  • Zamaso1
    akalei skrev 2020-07-08 20:54:11 följande:

    Välkommen tillbaka :) förstår att det varit en tuff månad.

    Jag har ingen koll alls på hur snabbt man kan bli gravid efter missfall... så ska inte våga mig på någon spekulation. Men då skulle du haft äl i så fall? För ni har inte kört med Letrozol än va?


    MiniNin skrev 2020-07-08 21:04:38 följande:

    Beklagar det du gått igenom men du är välkommen tillbaka här. Vi fortsätter kämpa här i tråden!

    Har man inte tagit prover och kollat att HCG går ner som det ska efter skrapningen? Tänker som de andra också skrivit att det kan vara eftersläpning på HCG. Men har iofs läst många som snabbt blir gravida efter missfall också, liksom som att kroppen kommer igång av sig själv...så vem vet? Men som sagt, hade kanske varit sunt att ta ett prov för att se hur dina HCG nivåer ligger? Är det någon uppföljning efter missfallet där du kan fråga efter det?


    Nej jag fick inget återbesök inbokat, jag skrapades och de gjorde ett vul direkt efter innan dom väckte mig och det såg inget alls kvar där och de kom bara en jätte liten blödning den dagen sen har det ju ?varit som vanligt? så väntade en vecka med sex o så igen, men sen har vi ju haft de som vanligt, inget letrozol eller nått sånt.. ja har med läst massa som blivit gravida direkt efter och inte ens hunnit få sin första mens, men känns ju sjuk om de skulle va så samtidigt som ja tycker det e konstigt om dom nu fick bort allt som dom sa att jag plussar 4 veckor efter..
  • Russin112
    Zamaso1 skrev 2020-07-08 22:04:16 följande:

    Nej jag fick inget återbesök inbokat, jag skrapades och de gjorde ett vul direkt efter innan dom väckte mig och det såg inget alls kvar där och de kom bara en jätte liten blödning den dagen sen har det ju ?varit som vanligt? så väntade en vecka med sex o så igen, men sen har vi ju haft de som vanligt, inget letrozol eller nått sånt.. ja har med läst massa som blivit gravida direkt efter och inte ens hunnit få sin första mens, men känns ju sjuk om de skulle va så samtidigt som ja tycker det e konstigt om dom nu fick bort allt som dom sa att jag plussar 4 veckor efter..


    Hej! Skönt att höra att du mår lite bättre!

    Jag blöder än (har därför inte haft sex) och är nu på fredag 4 veckor efter mitt missfall och plussar fortfarande på gravtest så tyvärr kan de fortfarande vara hcg kvar :/
  • amandakollb
    akalei skrev 2020-07-08 21:00:50 följande:
    Det kommer funka!!! Alltså förr eller senare kommer man ju stå där på andra sidan. Det kanske tar jävligt lång tid och vi kanske behöver väldigt mycket hjälp på traven men kollar man på statistiken kommer vi alla stå där med våra bebisar till slut. Förr eller senare :)
    oj missade att du svarade igår! tack för pepp! <3

    idag höjdes tempen ändå så fick lite nytt hopp haha.. 

    jag brukar alltid få ömma bröstvårtor efter äl och sen övergår det mer och mer till att få ömma och tunga bröst (och inga ömma vårtor)  ju närmare bim jag kommer, men denna cykel är det tvärtom, först ömma bröst och nu har de blivit mindre ömma, men har istället fått ömma bröstvårtor! kroppen kan va så konstig! 
  • Zamaso1
    Russin112 skrev 2020-07-08 23:07:40 följande:

    Hej! Skönt att höra att du mår lite bättre!

    Jag blöder än (har därför inte haft sex) och är nu på fredag 4 veckor efter mitt missfall och plussar fortfarande på gravtest så tyvärr kan de fortfarande vara hcg kvar :/


    Oj fortfarande:/ men skrapades du med? Hoppas det återgår till det normala för dig snart!
Svar på tråden Letrozol, PCO