• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105377 visningar
    3231 svar
    3231
    105377

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Thu 16 Jul 2020 13:28
    akalei skrev 2020-07-15 19:52:31 följande:

    Verkligen en bra plan ni har! Det är ju verkligen som du säger att du typ är garanterad ett riktigt försök :)

    Det känns ok för mig, vet att sannolikheten att Letrozol trippeldos funkar är lite sisådär, men ändå värt ett försök. Om det inte funkar så vet vi och då går vi vidare till ivf, och enligt min nya gyn behöver jag inte vänta särskilt länge på att köra igång då då utan kanske ngn månad.

    Provera har funkat bra för mig de två gånger jag tagit det, har fått mens bara ngn dag efter slut. Så det är skönt att det är något som går smidigt iaf :)


    Ja, så känns det faktiskt, att det är en garanti på att det blir ett försök denna gången, yay! :)

    Primolut-Nor har också funkat så för mig, mens på tredje dagen efter sista pillret. Nåt funkar i alla fall och det får man vara tacksam för!

    Men ändå bra att ni har en bra plan och får testa trippeldos. Superhärligt om det är det som behövs för att det ska funka för dig, annars skönt att ha testat allt innan IVF :)
  • Thu 16 Jul 2020 13:33
    Russin112 skrev 2020-07-16 10:46:29 följande:

    Hej :) jag mår sådär, blöder än... trodde de var slut men icke.... har imorgon blött i fem veckor. Känns lite väl nära inpå att börja med provera den 29 ifall jag inte slutar blöda snarast! Vad tror du?

    Hur mår du? Känner du av något än :)


    Men åh! Vad tråkigt att höra att det fortsatt för dig! En av mina närmsta vänner blödde i typ sju-åtta veckor (missfall utan medicinsk hjälp/koll) men minns att hon sa att det var ovanligt att man blödde mer än en månad. Vad har din läkare sagt? Tänker att om allt är ute så borde det avta?

    Min läkare sa (när det gällde min situation) att man borde vänta minst fyra veckor med att framkalla mens efter en blödning. Kanske kan vara bra att höra av dig till din klinik?
  • Thu 16 Jul 2020 14:02
    MiniNin skrev 2020-07-16 13:33:41 följande:
    Men åh! Vad tråkigt att höra att det fortsatt för dig! En av mina närmsta vänner blödde i typ sju-åtta veckor (missfall utan medicinsk hjälp/koll) men minns att hon sa att det var ovanligt att man blödde mer än en månad. Vad har din läkare sagt? Tänker att om allt är ute så borde det avta?

    Min läkare sa (när det gällde min situation) att man borde vänta minst fyra veckor med att framkalla mens efter en blödning. Kanske kan vara bra att höra av dig till din klinik?

    Tack för att du delar med dig, känns som om alla man läser om blöder max 1 vecka. 


    Min läkare verkar inte tycka de är konstigt als.. men tänker att jag ringer henne när jag slutar blöda så får vi diskutera när jag ska ta Proveran. Väntar ju hellre någon vecka längre än att sumpa en månad. 

  • Thu 16 Jul 2020 15:53
    Russin112 skrev 2020-07-16 10:46:29 följande:

    Hej :) jag mår sådär, blöder än... trodde de var slut men icke.... har imorgon blött i fem veckor. Känns lite väl nära inpå att börja med provera den 29 ifall jag inte slutar blöda snarast! Vad tror du?

    Hur mår du? Känner du av något än :)


    Nej vad segt att det drar ut så mycket på tiden :(

    Jag har ingen aning ang hur kroppen kan bete sig efter missfall men håller tummarna för att det ordnar sig snart <3
  • Fri 17 Jul 2020 06:33
    Russin112 skrev 2020-07-16 10:46:29 följande:
    Hej :) jag mår sådär, blöder än... trodde de var slut men icke.... har imorgon blött i fem veckor. Känns lite väl nära inpå att börja med provera den 29 ifall jag inte slutar blöda snarast! Vad tror du?

    Hur mår du? Känner du av något än :)
    åh :( men jag tror man kan blöda rätt länge efter missfall så det är säkert inget konstigt, men förstår att det är jobbigt när du vill börja på nytt försök! 

    vet faktiskt inte gällande proveran, men prata med din läkare så kan hon säkert ge svar=) hoppas du får börja som planerat den 29e, håller tummarna <3 

    jag mår bra! lite ömma bröst och molvärk man annars inget. försöker att inte vara orolig, men vet ju att det fortf är runt 20% risk för missfall så svårt att tänka bort liksom :/ 
  • Fri 17 Jul 2020 06:35
    MiniNin skrev 2020-07-16 13:23:55 följande:
    Menar du Menopur så har jag ännu inte testat dem, tog ju Bemfola förra gången. Startar med dem i slutet av månaden och den tas en gång per dag, på kvällen.

    Menar du Primolut-Nor så är det tabletter, tar två gånger per dag, yes. Så samma som Provera, tas i 10 dagar men två tabletter istället för en.

    Ja, det hade varit najs om jag får mitt VUL den 4 augusti, då räknar vi absolut ner tillsammans :)
    justja så var det, sprutorna är inte förrens i slutet av månaden!

    jaa det vore skönt, håller tummarna att det blir vul för dig då och att jag kommer ända fram tills dess <3 
  • Sat 18 Jul 2020 10:35

    Jag vill tacka alla här i tråden för att ni ger, inte bara mig men alla i tråden sånt fint stöd och uppmuntran hela tiden! De är skönt att ha er att skriva med <3

    Efter 5 veckors pausande i försökandes känns det som att jag har fått nytt

    Hopp och ett sorts lugn där jag känner att de inte är någon stress/panik. Jag är helt övertygad om att vi alla här kommer få våra efterlängtade barn snart! Och när vi får dem så kommer det ha varit värt precis allt!

    Ha en fin dag på er <3

  • Sat 18 Jul 2020 12:30
    Russin112 skrev 2020-07-18 10:35:46 följande:

    Jag vill tacka alla här i tråden för att ni ger, inte bara mig men alla i tråden sånt fint stöd och uppmuntran hela tiden! De är skönt att ha er att skriva med <3

    Efter 5 veckors pausande i försökandes känns det som att jag har fått nytt

    Hopp och ett sorts lugn där jag känner att de inte är någon stress/panik. Jag är helt övertygad om att vi alla här kommer få våra efterlängtade barn snart! Och när vi får dem så kommer det ha varit värt precis allt!

    Ha en fin dag på er <3


    åh vad fint skrivet!! och detsamma, verkligen, jag känner också att alla är så fina med allt pepp och stöd och kunna bolla allt möjligt <3 

    vad härligt, så skönt att känna så! och det är jag också övertygad om! :))) 
  • Sat 18 Jul 2020 19:53
    Russin112 skrev 2020-07-18 10:35:46 följande:

    Jag vill tacka alla här i tråden för att ni ger, inte bara mig men alla i tråden sånt fint stöd och uppmuntran hela tiden! De är skönt att ha er att skriva med <3

    Efter 5 veckors pausande i försökandes känns det som att jag har fått nytt

    Hopp och ett sorts lugn där jag känner att de inte är någon stress/panik. Jag är helt övertygad om att vi alla här kommer få våra efterlängtade barn snart! Och när vi får dem så kommer det ha varit värt precis allt!

    Ha en fin dag på er <3


    Men åh! Vad skönt att du känner så efter allt ni gått igenom :)

    Jag känner likadant, det är verkligen fantastiskt att få skriva av sig här i tråden och ha så många som stöttar och peppar! <3 Det fortsätter vi med - tills vi får uppdatera varann om att vi fått våra små till slut! Heja oss!
  • Sat 18 Jul 2020 21:21
    Russin112 skrev 2020-07-18 10:35:46 följande:

    Jag vill tacka alla här i tråden för att ni ger, inte bara mig men alla i tråden sånt fint stöd och uppmuntran hela tiden! De är skönt att ha er att skriva med <3

    Efter 5 veckors pausande i försökandes känns det som att jag har fått nytt

    Hopp och ett sorts lugn där jag känner att de inte är någon stress/panik. Jag är helt övertygad om att vi alla här kommer få våra efterlängtade barn snart! Och när vi får dem så kommer det ha varit värt precis allt!

    Ha en fin dag på er <3


    Åh <3 Så himla glad att höra att det känns lite bättre! Jag är också helt övertygad om att vi alla kommer få våra barn till slut, det är en lite krokig väg dit bara. Sen när man sitter där med sin bebis kommer det säkert kännas som ingenting :)

    Och jag håller med, det är så skönt att kunna skriva av sig och få pep och stöd. :)
Svar på tråden Letrozol, PCO