• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105400 visningar
    3231 svar
    3231
    105400

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Tue 4 Aug 2020 09:05
    Russin112 skrev 2020-08-03 14:08:06 följande:

    Stort grattis! Var ju precis likadant för mig, ingen reaktion på varken enkel eller dubbeldos men en blåsa på 20 mm på trippel (blev ju dessutom gravid då som tyvärr resulterade i mf)

    Håller tummarna att de här blir din månad!


    amandakollb skrev 2020-08-03 21:02:12 följande:

    Woho jäklar vad kul!! :D måste kännas helt fantastiskt att ni får till ägglossningen och verkligen en superchans till befuktning!!


    Tack!! Ett steg på vägen iaf! Haha tänk att man kan bli så euforisk av nåt som händer många andra varje månad :p men jag har ju seriöst väntat i ett år på detta nu :o
    MiniNin skrev 2020-08-03 20:45:12 följande:

    Men YES akalei, där satt den! Grattis! :D

    Så jäkla fantastiskt att det funkade med trippel dos för er också! Verkar ändå vara en del både här i tråden och i andra trådar som fått igång ÄL och blivit gravida med den dosen. Tänk vad intressant det varit att själv få prova det ;)

    Men glad för er skull och håller tummarna för att Ovitrelle säger PANG! och att ni får ett rejält och positivt försök nu! Heja heja :)


    Ja det är bara SÅ konstigt att alla läkare säger och gör olika. Jag har ju varit hos tre olika och alla har velat ha olika behandlingsplan. Fattar inte hur det kan va så, det borde ju finnas studier som visar vad som är bäst väg att gå liksom.

    Men ni har ju också en jättebra plan nu som kommer minimera väntan, blir spännande att följa :)
  • Tue 4 Aug 2020 09:13
    Zamaso1 skrev 2020-08-04 08:37:31 följande:

    Jo klart att de fanns lite hopp någonstans också..

    Åhå! Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna sen om/när du orkar :)<3


    akalei skrev 2020-08-04 08:56:37 följande:

    Såå spännande! :) :) Det kommer säkert se jättebra ut :) kanske blir lite lugnande att se också :)


    Russin112 skrev 2020-08-04 09:04:15 följande:

    Lycka till!

    Tänk om de råkar vara två stycken där inne :D


    Jag uppdaterar sen <3 jag är nervös för har inga symtom längre (hade ju ömma bröst förut) :/ tänker typ de värsta att de antingen är en ofostrig graviditet eller att den har avstannat.

    Haha ja jag tänkte också på tvillingar men kollade tillbaka och den gången det tog sig hade jag bara en äggblåsa på 20 mm och de övriga va typ 10-11 men de kan ju alltid hända att den enda äggblåsan delar sig! Men tror inte de, då borde jag nog haft mer symtom!
  • Tue 4 Aug 2020 09:38
    amandakollb skrev 2020-08-04 09:13:49 följande:

    Jag uppdaterar sen <3 jag är nervös för har inga symtom längre (hade ju ömma bröst förut) :/ tänker typ de värsta att de antingen är en ofostrig graviditet eller att den har avstannat.

    Haha ja jag tänkte också på tvillingar men kollade tillbaka och den gången det tog sig hade jag bara en äggblåsa på 20 mm och de övriga va typ 10-11 men de kan ju alltid hända att den enda äggblåsan delar sig! Men tror inte de, då borde jag nog haft mer symtom!


    De är så många som går nästan hela graviditeter utan symptom så se behöver du inte oroa dig över. Men jag förstår oron. Om någon timme kommer du inte behöva vara orolig längre :)

    När jag hade äl hade jag en blåa på vänster sida men min graviditet blev till via höger sida där jag endast hade blåsor som var Max 11 mm.( dem kunde se spår av äl vid ultraljud därför kunde de säga att jag blev gravid via högra sidan) Jag frågade om detta och tydligen kan blåsor som är 11 mm få en rejäl skjuts av ovitrelle och bli 19 mm och sen även bli befruktade :) så jag menar tvillingar är inte als omöjligt :p
  • Tue 4 Aug 2020 11:39

    Åh fick höra hjärtat ticka!! Helt otroligt! Hon trodde jag va i v,7+5 men enligt natural cycles är jag 7+3 så de kändes bra! Alltså känns helt sjukt! Vågar tro på det lite mer nu <3

  • Tue 4 Aug 2020 11:51
    amandakollb skrev 2020-08-04 11:39:32 följande:

    Åh fick höra hjärtat ticka!! Helt otroligt! Hon trodde jag va i v,7+5 men enligt natural cycles är jag 7+3 så de kändes bra! Alltså känns helt sjukt! Vågar tro på det lite mer nu <3


    Åhå!!!!! Så glad för din/eran skull!!! <3
  • Tue 4 Aug 2020 11:54
    amandakollb skrev 2020-08-04 11:39:32 följande:

    Åh fick höra hjärtat ticka!! Helt otroligt! Hon trodde jag va i v,7+5 men enligt natural cycles är jag 7+3 så de kändes bra! Alltså känns helt sjukt! Vågar tro på det lite mer nu <3


    GRATTIS!!!!!!! underbart, är så glad för er skull!
  • Tue 4 Aug 2020 13:51
    akalei skrev 2020-08-04 09:05:31 följande:

    Tack!! Ett steg på vägen iaf! Haha tänk att man kan bli så euforisk av nåt som händer många andra varje månad :p men jag har ju seriöst väntat i ett år på detta nu :oJa det är bara SÅ konstigt att alla läkare säger och gör olika. Jag har ju varit hos tre olika och alla har velat ha olika behandlingsplan. Fattar inte hur det kan va så, det borde ju finnas studier som visar vad som är bäst väg att gå liksom.

    Men ni har ju också en jättebra plan nu som kommer minimera väntan, blir spännande att följa :)


    Jag blev också sådär megalycklig när jag hade haft en naturlig ägglossning tidigare i år. Så det är bara att njuta och omfamna alla positiva känslor!

    Kan bara hålla med. Borde finnas en grundplan som följs med små tweaks för individen.

    Blir spännande att följa er också! Heja oss!
  • Tue 4 Aug 2020 13:51
    Zamaso1 skrev 2020-08-04 11:51:47 följande:

    Åhå!!!!! Så glad för din/eran skull!!! <3


    Russin112 skrev 2020-08-04 11:54:35 följande:

    GRATTIS!!!!!!! underbart, är så glad för er skull!


    Tacktacktack <3 nu hejar jag på er!! :D
  • Tue 4 Aug 2020 13:53
    amandakollb skrev 2020-08-04 11:39:32 följande:

    Åh fick höra hjärtat ticka!! Helt otroligt! Hon trodde jag va i v,7+5 men enligt natural cycles är jag 7+3 så de kändes bra! Alltså känns helt sjukt! Vågar tro på det lite mer nu <3


    Men wow, vilken lycka! Grattis till er :) NJUUUT! <3
  • Tue 4 Aug 2020 14:01
    MiniNin skrev 2020-08-04 13:53:08 följande:

    Men wow, vilken lycka! Grattis till er :) NJUUUT! <3


    Tack fina du <3 nu ska jag försöka släppa lite oro och försöka njuta!!

    Hur gick det för dig på vul?! Så spännande :D
Svar på tråden Letrozol, PCO