• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • amandakollb
    Zamaso1 skrev 2020-08-11 21:24:56 följande:

    Men då! :( skönt att du fick en tid fort ändå, hoppas allt ser bra ut <3


    Russin112 skrev 2020-08-11 21:41:53 följande:

    Åh nej! Men ingen blödning?

    Du ska inte oroa dig allt för mycket för smärta är väldigt vanligt när livmodern växer! Hoppas verkligen de är just de, växtvärk!!

    Vilken tid har du? <3


    Ja fy så jobbigt med denna oro :( ingen blödning men det hugger och typ strålar när jag rör mig :( åh hoppas så allt ser bra ut :( fick tid 8 imorgon!
  • Russin112
    amandakollb skrev 2020-08-11 22:06:48 följande:

    Ja fy så jobbigt med denna oro :( ingen blödning men det hugger och typ strålar när jag rör mig :( åh hoppas så allt ser bra ut :( fick tid 8 imorgon!


    Jag tror och hoppas att de inte är någon fara!! Ta en Alvedon :)

    Skönt att du fick tid så fort! Uppdatera oss och hoppas smärtan avtar!
  • akalei
    amandakollb skrev 2020-08-11 20:14:38 följande:

    Åh jag har haft så ont i magen idag så ringde till min klinik tidigare och har fått ett ultraljud imorgonbitti, så orolig just nu :(


    Åh nej! Jag tror verkligen inte det är någon fara alls, men förstår att du blir orolig. Hoppas på lugnande b3sked imorrn bitti och att du lyckas sova lite <3
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2020-08-11 22:06:48 följande:

    Ja fy så jobbigt med denna oro :( ingen blödning men det hugger och typ strålar när jag rör mig :( åh hoppas så allt ser bra ut :( fick tid 8 imorgon!


    Säger som de andra tjejerna i tråden att det troligtvis bara är växtvärk! Redan nu sätter ju livmodern igång och växer och gör plats och förbereder för barnet. Hoppas SÅ att allt är som det ska imorrn på ultraljudet. Vi tänker på dig och finns här när du är redo att uppdatera efteråt! Kram! <3
  • MiniNin

    Sen uppdatering men mitt VUL visade idag en utmärkt slemhinna, den var perfekt på alla sätt och redo enligt läkaren. Woho! bara där liksom :)

    Till skillnad från förra VULet då man såg två äggblåsor kring eller strax under 10 mm så såg man idag att en av blåsorna var större, kring 11,5 mm. Ingen annan som var nära 10 mm-gränsen så troligtvis har den andra gått tillbaka. Så nu är det alla bets på den ensamma lilla äggblåsan!

    Ska fortsätta med samma dos tills på fredag när jag har nytt VUL och då får vi 'domen'. Antingen har äggblåsan växt ytterligare och kommit upp i 14-15 mm så vi fortsätter någon dag med stimulering och sedan Ovitrelle för sista boosten innan ägglossning och försök hemma :) ELLER så stannar den av i tillväxten och då kommer vi konvertera till IVF och köra stimulering inför äggplock någon gång nästa vecka. NÄSTA VECKA!!!

    På fredag får vi alltså veta hur det blir, ett försök hemma eller IVF. Oavsett så kommer det ske snart, väldigt snart. Det känns så spännande, läskigt och fantastiskt på samma gång!

  • Russin112
    MiniNin skrev 2020-08-11 23:58:11 följande:

    Sen uppdatering men mitt VUL visade idag en utmärkt slemhinna, den var perfekt på alla sätt och redo enligt läkaren. Woho! bara där liksom :)

    Till skillnad från förra VULet då man såg två äggblåsor kring eller strax under 10 mm så såg man idag att en av blåsorna var större, kring 11,5 mm. Ingen annan som var nära 10 mm-gränsen så troligtvis har den andra gått tillbaka. Så nu är det alla bets på den ensamma lilla äggblåsan!

    Ska fortsätta med samma dos tills på fredag när jag har nytt VUL och då får vi 'domen'. Antingen har äggblåsan växt ytterligare och kommit upp i 14-15 mm så vi fortsätter någon dag med stimulering och sedan Ovitrelle för sista boosten innan ägglossning och försök hemma :) ELLER så stannar den av i tillväxten och då kommer vi konvertera till IVF och köra stimulering inför äggplock någon gång nästa vecka. NÄSTA VECKA!!!

    På fredag får vi alltså veta hur det blir, ett försök hemma eller IVF. Oavsett så kommer det ske snart, väldigt snart. Det känns så spännande, läskigt och fantastiskt på samma gång!


    Men vad sjukt de måste kännas, att veta att nästa vecka blir de av med egen ägglossning eller ivf! Slut på den här jäkla väntan och alla kanske... stort grattis!!! Så spännande!!!!

    Om jag har förstått dig rätt så hoppas ni på ett eget försök innan ni vill påbörja ivf?
  • akalei
    MiniNin skrev 2020-08-11 23:58:11 följande:

    Sen uppdatering men mitt VUL visade idag en utmärkt slemhinna, den var perfekt på alla sätt och redo enligt läkaren. Woho! bara där liksom :)

    Till skillnad från förra VULet då man såg två äggblåsor kring eller strax under 10 mm så såg man idag att en av blåsorna var större, kring 11,5 mm. Ingen annan som var nära 10 mm-gränsen så troligtvis har den andra gått tillbaka. Så nu är det alla bets på den ensamma lilla äggblåsan!

    Ska fortsätta med samma dos tills på fredag när jag har nytt VUL och då får vi 'domen'. Antingen har äggblåsan växt ytterligare och kommit upp i 14-15 mm så vi fortsätter någon dag med stimulering och sedan Ovitrelle för sista boosten innan ägglossning och försök hemma :) ELLER så stannar den av i tillväxten och då kommer vi konvertera till IVF och köra stimulering inför äggplock någon gång nästa vecka. NÄSTA VECKA!!!

    På fredag får vi alltså veta hur det blir, ett försök hemma eller IVF. Oavsett så kommer det ske snart, väldigt snart. Det känns så spännande, läskigt och fantastiskt på samma gång!


    Wow så spännande! Som du säger - Oavsett så kommer det ju hända saker så himla snart!
  • Russin112
    amandakollb skrev 2020-08-11 22:06:48 följande:

    Ja fy så jobbigt med denna oro :( ingen blödning men det hugger och typ strålar när jag rör mig :( åh hoppas så allt ser bra ut :( fick tid 8 imorgon!


    Hur har det gått för dig? Hur mår du? <3
  • amandakollb
    Russin112 skrev 2020-08-12 10:01:06 följande:
    Hur har det gått för dig? Hur mår du? <3
    MiniNin skrev 2020-08-11 23:53:36 följande:
    Säger som de andra tjejerna i tråden att det troligtvis bara är växtvärk! Redan nu sätter ju livmodern igång och växer och gör plats och förbereder för barnet. Hoppas SÅ att allt är som det ska imorrn på ultraljudet. Vi tänker på dig och finns här när du är redo att uppdatera efteråt! Kram! <3
    akalei skrev 2020-08-11 22:36:50 följande:
    Åh nej! Jag tror verkligen inte det är någon fara alls, men förstår att du blir orolig. Hoppas på lugnande b3sked imorrn bitti och att du lyckas sova lite <3
    åh puh allt såg fint ut och den hade växt en vecka sedan sist så det verkar ju stämma!! gud vad nervös jag var när jag skulle in :(( alltså denna oro!! men den rörde sig ingenting, och hon hade ingen maskin så man kunde lyssna på hjärtat men hon sa att hon såg det pulsera så får hoppas att den levde! 

    tack för all omtanke <3 har inte haft någon mer smärta inatt eller nu på morgonen så får hoppas att det bara va som ni säger, att livmodern växer och har sig! 


  • amandakollb
    MiniNin skrev 2020-08-11 23:58:11 följande:

    Sen uppdatering men mitt VUL visade idag en utmärkt slemhinna, den var perfekt på alla sätt och redo enligt läkaren. Woho! bara där liksom :)

    Till skillnad från förra VULet då man såg två äggblåsor kring eller strax under 10 mm så såg man idag att en av blåsorna var större, kring 11,5 mm. Ingen annan som var nära 10 mm-gränsen så troligtvis har den andra gått tillbaka. Så nu är det alla bets på den ensamma lilla äggblåsan!

    Ska fortsätta med samma dos tills på fredag när jag har nytt VUL och då får vi 'domen'. Antingen har äggblåsan växt ytterligare och kommit upp i 14-15 mm så vi fortsätter någon dag med stimulering och sedan Ovitrelle för sista boosten innan ägglossning och försök hemma :) ELLER så stannar den av i tillväxten och då kommer vi konvertera till IVF och köra stimulering inför äggplock någon gång nästa vecka. NÄSTA VECKA!!!

    På fredag får vi alltså veta hur det blir, ett försök hemma eller IVF. Oavsett så kommer det ske snart, väldigt snart. Det känns så spännande, läskigt och fantastiskt på samma gång!


    wow så himla kul :D detta går ju jättebra!! måste kännas så skönt att det händer nu liksom!! en vecka är ju ingenting! hejaheja äggblåsan! 
Svar på tråden Letrozol, PCO