• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-17 16:53:43 följande:

    Tack, jag hoppas det!


    Idag var jag och gjorde vul på cd 10 hade 3 st ägg på ca 15 mm, ska tillbaka på måndag men blev lovad ovitrelle trots att de var 3 ägg:D
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-17 16:46:43 följande:

    Tack!! Så svårt att ta in då vi kämpade så länge för att få första barnet. Nu hoppas jag verkligen att det här stannar kvar, har varit med om MA innan och det var inte kul...

    Återstår att se om det är ett eller två embryon, vet ju att det med största sannolikhet var två ägg som släppte den här gången.


    Måste vara såååå spännande med eventuellt tvillingar ;D

    Håller allt som går att hålla för att du inte får ma!!! <3
  • barnlängtan2021
    Russin112 skrev 2020-12-18 14:03:57 följande:

    Idag var jag och gjorde vul på cd 10 hade 3 st ägg på ca 15 mm, ska tillbaka på måndag men blev lovad ovitrelle trots att de var 3 ägg:D


    Oj va spännande! Tänk om det blir trillingar :D Jag säger som läkaren sa till mig, jag hoppas det är mitt guldägg jag har nu!
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2020-12-18 14:05:59 följande:

    Måste vara såååå spännande med eventuellt tvillingar ;D

    Håller allt som går att hålla för att du inte får ma!!! <3


    Både roligt och lite skrämmande haha!

    Håller nog ändå tummarna för att det är en frisk liten bebis därinne. vi har ju en 16-månaders här hemma och tycker att det var jobbigt med bara en!!Men vi är såklart jätteglada och tacksamma oavsett om det är en eller två!

    Wow,tre ägg!!hur känner du inför det?

    Stort lycka till!
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2020-12-18 16:45:12 följande:
    Både roligt och lite skrämmande haha!

    Håller nog ändå tummarna för att det är en frisk liten bebis därinne. vi har ju en 16-månaders här hemma och tycker att det var jobbigt med bara en!!Men vi är såklart jätteglada och tacksamma oavsett om det är en eller två!

    Wow,tre ägg!!hur känner du inför det?

    Stort lycka till!

    haha ja om man fick välja så hade jag inte valt tvillingar, absolut inte trillingar xD speciellt inte första barnet... du "kan" ju vara mamma redan men att få 2 eller till och med 3 som första barn känns skrämmande. 


    Det känns toppen att det hade växt till sig, hoppas det fortsätter att växa och att jag får ovitrelle på måndag. Att de är tre ägg gör mig bara glad då jag endast ser det som större chans att bli gravid. Chansen att alla tre ägg skulle släppa samtidigt och bli lyckat befruktade är så otroligt liten att det inte ens skrämmer mig.

  • Russin112
    barnlängtan2021 skrev 2020-12-18 16:16:50 följande:
    Oj va spännande! Tänk om det blir trillingar :D Jag säger som läkaren sa till mig, jag hoppas det är mitt guldägg jag har nu!
    hoppas att vi båda har det. :D
  • barnlängtan2021
    Russin112 skrev 2020-12-18 18:22:21 följande:

    hoppas att vi båda har det. :D


    Jag börjat få lite värk nu ikväll så ägget är nog på väg att släppa nu om det inte redan gjort det. Har ju gått ca 28 timmar nu sedan sprutan. Så blir gos ikväll och imorgon :)
  • MiniNin

    Hej, tjejer!

    Det var ett tag sen jag var här inne aktivt, har mått ganska dåligt i konstant illamående och huvudvärk under lite mer än två veckors tid. Det har varit som en enda lång influensa där liggläge och kolhydrater har varit mina närmsta vänner :/ Har gått upp typ 2 kg på tre veckor, haha!

    Men nu så är jag sedan en knapp vecka utan större besvärande symptom och har tagit igen lite i tråden under veckan. Här har det hänt grejer! :D

    Stort grattis till Vicki89, ett positivt test! <3 De där äggblåsorna gjorde susen! Ska bli spännande att se om det bor en eller två där inne sen.

    Hurra för barnlängtan2021 för en lyckad ägglossning, vi håller tummarna!

    Stort hurra och WOW till Russin112 för hela tre fina ägg nu på senaste VULet! Ska bli spännande att se hur de utvecklar sig. Jäkla vilken chans det kommer bli med tre äggblåsor iaf!

    Har jag missat någon annan så ber jag om ursäkt, det har varit en del att ta igen här i tråden. Kanske det är dags att uppdatera den där listan? Spännande att se om det blir massa julmirakel här i tråden! Håller tummarna för det!

    Hur går det för akalei? amandakollb? Är ni kvar? Hur långt har ni kommit nu och hur mår ni?

    Jag är iaf i vecka 11+2 nu. Har som sagt haft en jobbig period, en peak, som nu ebbat ut. Har haft hälsosamtal och inskrivning hos barnmorskan och alla prover har sett bra ut, även järnvärdet som brukar bråka. Har tagit blodprov inför KUB som nu närmar sig med stormsteg. Bara 9 dagar kvar tills 28/12. Ser så fram emot att se det lilla livet <3

    Har tre veckors julledighet framför mig nu, ska bli SÅ skönt. God jul till er alla om vi inte hörs!

Svar på tråden Letrozol, PCO