• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105314 visningar
    3231 svar
    3231
    105314

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Fri 23 Apr 2021 21:06
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-04-23 20:30:23 följande:

    Förstår det! Men helt plötsligt så går det hela vägen. Det är skitjobbigt nu men det bleknar och när du sen sitter där med ditt underverk i famnen så är det ett hemskt och jobbigt minne men du är lycklig ändå.

    Kämpa på! Du är stark och fantastisk, och det är helt okej att bryta ihop ibland!


    Tack. Får provera på fredag om gravidtesten är blanka och mensen lyser med sin frånvaro.
  • Fri 23 Apr 2021 21:24
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-23 19:51:51 följande:

    Tycker detta är så fint av dig. Jag tycker nästan det är jobbigt att gå in i den här tråden nu för att det är så många som plussat. När mitt missfall ännu är så färskt och ägglossningen inte lyckades den här månaden så känns det tufft.


    Förstår att du känner så för jag hade känt precis likadant och kände så när andra plussade samtidigt som jag kämpade för att ens få äl. När jag startade tråden för över ett år sedan så var syftet att ha någon att dela känslorna kring ofrivillig barnlöshet och det är det fortfarande.

    Fortsätt kämpa och vi finns här och stöttar dig genom den här förjävliga resa.
  • Fri 23 Apr 2021 22:53
    Russin112 skrev 2021-04-23 21:24:47 följande:

    Förstår att du känner så för jag hade känt precis likadant och kände så när andra plussade samtidigt som jag kämpade för att ens få äl. När jag startade tråden för över ett år sedan så var syftet att ha någon att dela känslorna kring ofrivillig barnlöshet och det är det fortfarande.

    Fortsätt kämpa och vi finns här och stöttar dig genom den här förjävliga resa.


    Ännu en gång, stort tack <3
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Sat 24 Apr 2021 07:24
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-23 21:06:09 följande:

    Tack. Får provera på fredag om gravidtesten är blanka och mensen lyser med sin frånvaro.


    Hoppas veckan går fort <3
  • Anonym (Sysko­nförsö­k)
    Sat 24 Apr 2021 07:26

    Alltid så jobbigt när man kämpar och så helt plötsligt ser man gravidmagar, barnvagnar, geavidbesked och så överallt. Jag blev typ tokig på det!

  • Sun 25 Apr 2021 17:29

    Idag är en riktig skitdag. Gråter hela tiden och tankarna kring missfallet och barnlängtan cirkulerar i huvudet. Går bara och väntar på den här jäkla mensen så jag kan ta dubbeldos av letrozolen. Haft mycket flytningar nu och lite dragningar i äggstockarna typ så känns som den borde vara på väg. Men jag blir galen på den här väntan hela tiden. Läkaren sa att jag skulle ta ett graviditetstest på fredag innan jag isf får provera men orkar inte se ett negativt test typ.

    Åh, jag känner bara att allt suger just nu...

  • Anonym (M)
    Sun 25 Apr 2021 19:10
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-25 17:29:48 följande:

    Idag är en riktig skitdag. Gråter hela tiden och tankarna kring missfallet och barnlängtan cirkulerar i huvudet. Går bara och väntar på den här jäkla mensen så jag kan ta dubbeldos av letrozolen. Haft mycket flytningar nu och lite dragningar i äggstockarna typ så känns som den borde vara på väg. Men jag blir galen på den här väntan hela tiden. Läkaren sa att jag skulle ta ett graviditetstest på fredag innan jag isf får provera men orkar inte se ett negativt test typ.

    Åh, jag känner bara att allt suger just nu...


    Åh jag förstår att du mår skit! Det är en sån jävla berg och dalbana de här! Har sagt det förr men de finns inga andra som förstår den här besvikelsen, outhärdliga väntan och den psykiska pressen på det sättet som vi gör! Känner ofta att de är så jäkla orättvist just för att det är de!

    Tillåt dig själv att må dåligt och om du kan försök rå om dig själv lite extra idag, imorgon är en ny dag. Håller alla tummar och tår att du får mens innan fredag. Även om de känns ensamt så finns vi här för dig <3
  • Sun 25 Apr 2021 20:10
    Anonym (M) skrev 2021-04-25 19:10:22 följande:

    Åh jag förstår att du mår skit! Det är en sån jävla berg och dalbana de här! Har sagt det förr men de finns inga andra som förstår den här besvikelsen, outhärdliga väntan och den psykiska pressen på det sättet som vi gör! Känner ofta att de är så jäkla orättvist just för att det är de!

    Tillåt dig själv att må dåligt och om du kan försök rå om dig själv lite extra idag, imorgon är en ny dag. Håller alla tummar och tår att du får mens innan fredag. Även om de känns ensamt så finns vi här för dig <3


    Ja det är lite så man känner, att man inte har någon att prata med riktigt för det är ingen som förstår en helt och hållet.

    Jag hoppas verkligen det, är på cd 27 idag så hoppas den kommer på cd 30 eller så.
  • Mon 26 Apr 2021 14:52

    Hej allihopa! Jag tror jag plussade precis :O 

  • Mon 26 Apr 2021 19:34
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-25 17:29:48 följande:

    Idag är en riktig skitdag. Gråter hela tiden och tankarna kring missfallet och barnlängtan cirkulerar i huvudet. Går bara och väntar på den här jäkla mensen så jag kan ta dubbeldos av letrozolen. Haft mycket flytningar nu och lite dragningar i äggstockarna typ så känns som den borde vara på väg. Men jag blir galen på den här väntan hela tiden. Läkaren sa att jag skulle ta ett graviditetstest på fredag innan jag isf får provera men orkar inte se ett negativt test typ.

    Åh, jag känner bara att allt suger just nu...


    Hatar dem dagarna... men som anonym m säger så tror jag också man ska låta sig bryta ihop och att det på något sätt är bra, att man liksom bryter ihop och sedan reser sig igen. Det kanske är en liten tröst nu men när du väl lyckas så kommer det vara så värt varenda tår.

    Jag säger som min läkare alltid brukade säga till mig, det är inte en fråga om barn eller barnlös utan bara när. Fortsätt kämpa och vi finns här <3
Svar på tråden Letrozol, PCO