• angel-1990

    Bim maj & juni 2020 ??

    Hej allihopa och välkomna hit

    Jag och sambon är nu inne på 4e försöket till vårt andra barn. Jag har äl om två dagar, alltså den 9/5 och bim den 20/5.

    Bim lista

    Angel90: 20/5

  • Svar på tråden Bim maj & juni 2020 ??
  • Annha354
    Tildasafira skrev 2020-05-24 08:45:32 följande:

    Jag är på ägglossning+15 skulle haft min mens för 2 dagar sedan. Skall göra ett nytt test på måndag.

    Ja det syntes bättre på testet hemma än på kortet för mig också.

    Hoppas ditt kryss blir starkare. Ser att det finns där i alla fall.


    Så störigt att bilderna tappar massa kvalle när man laddar upp dem här!

    Håller tummarna för plus för dig imorgon! :)[/quote]

    Ja så drygt detta är. Har inte fått mens än i alla fall. Men den kan ju bli försenad pga av annat tänker jag. I em/kväll har jag haft mensvärk. Så tänker att det blir bättre lycka nästa gång. Avvaktar nog några dagar till innan test så jag inte kastar testen i sjön eftersom jag känner av mensvärk nu.

    Hur går det för dig? Hoppas det går bra!
  • Tildasafira
    Annha354 skrev 2020-05-24 18:56:26 följande:

    Så störigt att bilderna tappar massa kvalle när man laddar upp dem här!

    Håller tummarna för plus för dig imorgon! :)


    Ja så drygt detta är. Har inte fått mens än i alla fall. Men den kan ju bli försenad pga av annat tänker jag. I em/kväll har jag haft mensvärk. Så tänker att det blir bättre lycka nästa gång. Avvaktar nog några dagar till innan test så jag inte kastar testen i sjön eftersom jag känner av mensvärk nu.

    Hur går det för dig? Hoppas det går bra![/quote]

    Jag har inte heller fått min och mensvärken är inte heller på besök än, brukar ha rätt kraftigt i ryggen dagen innan mens, nu molar det bara lite på vänster sida i magen och typ över blygdbenet. Men får se, tror jag gör som du och väntar ett par dagar med nytt test. Kanske tar ett på tisdag eller onsdag! :) men det är ju inte kört för att du har mensvärk - många tycker ju det känns likadant som när livmodern växer ;)
  • Tildasafira
    Anonym (Humlan) skrev 2020-05-24 18:42:07 följande:

    När ska du testa igen? :D

    Ja, det var samma som igår. Så utgår från spök. Har idag får rikligare spottings samt mensvärk, så som väntat lär den komma ikväll/imorgon. :) Lärdom: babyplan testa tidigt ger också svaga streck xD


    Men mensvärk behöver ju inte betyda mens :D haha håller med, litar nog intexpp babyplan längre, tycker mig se torkstreck på alla xD
  • Annha354

    Blir galen på detta! Fortfarande bara supersvaga streck som knappt syns men mer än 3 dagar sen mens.

    Någon som varit med om något liknande?! Hur länge skall man vänta på att mensen skall komma innan man gör något?!

    Eller kan den bara hoppa över en gång?

    Hade positivt på äglossningssticka denna månaden och smärtor i samband med detta. Var 2 dagar senare än min mens app beräknade ägglossnings som utslag på stickan gavs!

  • Tildasafira
    Annha354 skrev 2020-05-25 20:32:31 följande:

    Blir galen på detta! Fortfarande bara supersvaga streck som knappt syns men mer än 3 dagar sen mens.

    Någon som varit med om något liknande?! Hur länge skall man vänta på att mensen skall komma innan man gör något?!

    Eller kan den bara hoppa över en gång?

    Hade positivt på äglossningssticka denna månaden och smärtor i samband med detta. Var 2 dagar senare än min mens app beräknade ägglossnings som utslag på stickan gavs!


    Du är inte ensam, samma sits här. Mensen lyser med sin frånvaro och inga tecken på att den är på g heller. Meb bara svaga/spökiga streck jag inte vågar lita på.... Frustrerande
  • Anonym (Humlan)
    Tildasafira skrev 2020-05-24 19:51:23 följande:

    Men mensvärk behöver ju inte betyda mens :D haha håller med, litar nog intexpp babyplan längre, tycker mig se torkstreck på alla xD


    Njo, men nog kom mensen. Nu börjar det dra ihop sig för utredning :)

    Har du fått ngt starkare test? :)
  • Annha354
    Anonym (Humlan) skrev 2020-05-26 17:33:30 följande:

    Njo, men nog kom mensen. Nu börjar det dra ihop sig för utredning :)

    Har du fått ngt starkare test? :)


    Tråkigt för dig att mensen kom. Hoppas allt går bra med utredning. Min dotter är tillverkad genom ivf. Så fantastiskt att dessa möjligheter finns att ta till! Lycka till!

    Här har jag fortfarande inte fått mens än, men fått mer mensliknande symtom. Så fortfarande väldigt osäkert.
  • Anonym (Humlan)
    Annha354 skrev 2020-05-26 21:50:21 följande:

    Tråkigt för dig att mensen kom. Hoppas allt går bra med utredning. Min dotter är tillverkad genom ivf. Så fantastiskt att dessa möjligheter finns att ta till! Lycka till!

    Här har jag fortfarande inte fått mens än, men fått mer mensliknande symtom. Så fortfarande väldigt osäkert.


    Tack <3 har ännu inte bokat tid för utredning men vi måste nog ta tag i det nu. Så får vi se om det blir nu innan semestrarna eller först till hösten.

    Ja, det är så fantastiskt vad vetenskapen lyckats med :D får jag fråga av vilken anledning ni gjort ivf? :)

    Jag har endometrios så förmodligen är det därför det strular nu. Dock gick första barnet på första försöket.

    Du ska inte våga ta ett till test nu då? Såg bild på ditt som blev starkare efter tiden gått ut. Håller tummarna för dig! :)
  • Annha354
    Anonym (Humlan) skrev 2020-05-26 22:28:40 följande:

    Tack <3 har ännu inte bokat tid för utredning men vi måste nog ta tag i det nu. Så får vi se om det blir nu innan semestrarna eller först till hösten.

    Ja, det är så fantastiskt vad vetenskapen lyckats med :D får jag fråga av vilken anledning ni gjort ivf? :)

    Jag har endometrios så förmodligen är det därför det strular nu. Dock gick första barnet på första försöket.

    Du ska inte våga ta ett till test nu då? Såg bild på ditt som blev starkare efter tiden gått ut. Håller tummarna för dig! :)


    Vi gjorde ivf pga ofrivillig barnlöshet fanns egentligen inga anledningar till varför vi inte kunde bli gravida. Vi behövde bara lite hjälp på traven.

    Skall ta ett nytt test i helgen om inte mensen kommit då. Köpt ett clear blue som visar i text. Så behöver jag inte fundera på om det är positivt eller inte.
  • DOCZS

    Hoppar in här om det är ok ????

    Har BIM imorgon ???? spänningen är olidlig!! Hade en kraftig mensvärk natten till tisdag sedan inget, bara vita flytningar. väntar med test ett par dagar ????

    Om mig: första barnet är 5 år, kom till med IVF efter otaliga försök, tog 6 år ????

    Diagnos: ofrivillig barnlöshet, ingen förklaring.

    Ny man = vi testar själva först, pch ser vart det leder, tar det sig inte till jul vänder vi oss till vården. ????

Svar på tråden Bim maj & juni 2020 ??