• Anonym (Diddie)

    Corona, hur kan våran regering göra så olika mot resten av världen?

    1. Blir så irriterad, läser just nu Aftonbladets chatt, och där säger Tegnell:

    "Det finns en enda studie i världen som överhuvudtaget har försökt att titta på detta och de anser att man minskar utsöndringen lite mindre bland de som är sjuka, om man har på sig munskydd."

    Hela världen har haft Corona i 3 månader, hur kan INTE ETT ENDA LAND fått fram en studie på munskydd?

    2. Och hur många är det egentligen som dött på älderboenderna? Om vi räknar bort älderboenderna, kommer vi då ner i danmark/norge/Finland siffror i dödstal? För det är ju det de skyller det höga antalet döda på...

  • Svar på tråden Corona, hur kan våran regering göra så olika mot resten av världen?
  • Nimzay
    Anonym (givemeliberty) skrev 2020-05-30 12:25:05 följande:
    Hur då menar du? Det gör fysiskt ont för mig(som verkligen inte är sosse om man säger så) att säga det, men regeringen har skött sig oväntat bra. De har inte kvävt de medborgerliga rättigheterna och propsar inte på övervakning. De är vettiga och tar beslut efter vetenskap och sans och inte efter politik och makthunger(än i alla fall). Gamla träiga myndighetssverige ska vi vara tacksamma för, den är pragmatisk och omöjliggör signalpolitik. De har också generellt varit bra på att tala till oss som vuxna människor och just inte lägga dimridåer eller vara falska.
    Ok, är möjligt att det är positivt just att det varit sansade och så. Fast har liksom bara så svårt att lita på dem då jag verkligen inte gillar dem och då de skrämmer mig så mycket. Och jag anar liksom bara nån slags dold falskhet och lömskhet bakom deras lugna och sansade fasader. Men men, hur som helst ändå skönt att höra lite lugnande ord av någon som inte är tvättäkta socialdemokratsälskare, lättare att åtminstone försöka ta till sig och fundera kring, typ. Ska fundera lite kring det du har skrivit. Men kommer dock alltid hata regeringen oavsett. 
  • klyban
    Nimzay skrev 2020-05-30 12:10:16 följande:
    Nej men för att de är falska hycklare som inte bryr sig.

    Vill du rikta blickar till någon som inte bryr sig, då har du trumpen och Bolosenaro.
    Och igen är det inte regeringen som sköter frågan, utan experter.


    Verkar som du inte har en aning hur saker fungerar i Sverige, det är otroligt skrämmande att du saknar dessa kunskaper.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (givemeliberty)
    Nimzay skrev 2020-05-30 12:28:03 följande:

    Hmm, det där sista kan jag ju hålla med om hursomhelst. Kan ju liksom inte låta bli att känna det lite som att folk är liiite väl hysteriska, undrar lite om det, iallafall vad gäller vissa, möjligen beror på nån slags välfärds-bortskämdhet, typ att folk är så bortskämda med att leva i välfärd och med att bara lulla runt i sina curlade och problemlösa liv, att de typ blivit så pass otränade att stå ut med kriser att de knappt orkar stå upp när det blåser.


    Jag tror inte att orsaken är fredsskador(eller välfärds -bortskämdhet som du kallar det, jag gissar dock att vi menar ungefär samma sak), men det är grunden till varför befolkningen i västländer är så mottagliga för politisk och mediernas propagande. Det gör oss väldigt lättmanipulerade och när man väl är fångad i paniken så funkar inte det kritiska tänkandet längre. Vilket såklart är meningen. En rädd befolkning är en fårskock. Men som jag sa, sätter folket ner foten så är det över och makthavare kan plötsligt hänga från lyktstolpar(vilket inte är något jag förespråkar!). Därför är det söndra och härska som gäller.
  • Nimzay
    klyban skrev 2020-05-30 12:40:56 följande:

    Vill du rikta blickar till någon som inte bryr sig, då har du trumpen och Bolosenaro.
    Och igen är det inte regeringen som sköter frågan, utan experter.


    Verkar som du inte har en aning hur saker fungerar i Sverige, det är otroligt skrämmande att du saknar dessa kunskaper.


    Hur många gånger ska jag förklara hur jag menar, innan du fattar? Har ju skrivit hur jag menar flera gånger, men du bara svara samma sak som en papegoja.

    Men okej, förlåt för att jag är så okunnig då. Har faktiskt kämpat jättemycket med skolan, samhällskunskap och dylikt och faktiskt lyckats hyfsat bra med skolan. Ska jag gå om hela skolan igen eller, eller vad begär du? Får väl ta livet av mig annars, så ni slipper skrämmas över hur dum i huvudet det jag är. bye...

    Och återigen igen förlåt, förlåt
  • klyban
    Nimzay skrev 2020-05-30 12:46:04 följande:
    Hur många gånger ska jag förklara hur jag menar, innan du fattar? Har ju skrivit hur jag menar flera gånger, men du bara svara samma sak som en papegoja.

    Men okej, förlåt för att jag är så okunnig då. Har faktiskt kämpat jättemycket med skolan, samhällskunskap och dylikt och faktiskt lyckats hyfsat bra med skolan. Ska jag gå om hela skolan igen eller, eller vad begär du? Får väl ta livet av mig annars, så ni slipper skrämmas över hur dum i huvudet det jag är. bye...

    Och återigen igen förlåt, förlåt
    Du verkar dock inte greppa att Regeringen agerar på experters råd.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (givemeliberty)
    Nimzay skrev 2020-05-30 12:36:36 följande:

    Ok, är möjligt att det är positivt just att det varit sansade och så. Fast har liksom bara så svårt att lita på dem då jag verkligen inte gillar dem och då de skrämmer mig så mycket. Och jag anar liksom bara nån slags dold falskhet och lömskhet bakom deras lugna och sansade fasader. Men men, hur som helst ändå skönt att höra lite lugnande ord av någon som inte är tvättäkta socialdemokratsälskare, lättare att åtminstone försöka ta till sig och fundera kring, typ. Ska fundera lite kring det du har skrivit. Men kommer dock alltid hata regeringen oavsett. 


    Som jag sa så gillar jag varken dem eller deras ideologi och et finns nog ingen annan fråga där jag känner tillit till dem. Det kritiska tänkandet är vår viktigaste egenskap just nu. Ifrågasätt ALLT. Därför kan jag stå bakom Sveriges strategi(så länge den inte drar iväg och bra gjort saker i omvänd ordning, dvs vi ska sakta vaggas in i 1984 istället för med dunder och brak som i resten av värden. Jag tror dock inte det)

    semi-lita på(vaksamhet är a och o).

    Hata regeringen kan du göra, det är din demokratiska rättighet och den stödjer jag till tusen. Men vad fint att du, även om du i slutändan kanske kommer fram till något annat, är villig att fundera över vad jag sagt! Det är det verkligen inte alla som är villiga att göra. Jag har märkt att många som är långt ifrån regeringen och emot allt vad clowneri heter går emot Sveriges corona-strategi för att de vill att det ska gå åt helsike, bara så att de kan säga"haha, jag visste väl att clown-Sverige skulle fucka upp i vanlig ordning". Och det är ju fruktansvärt korkat och cyniskt och dessutom inte direkt att tänka fritt. Jag säger dock givetvis inte att du tillhör dessa.

    En annan tragikomisk observation: Många av de som kallar sig höger är de som högst skriker och bönar och ber om att få bli inlåsta, chippade, övervakade och bli fråntagna sina fri- och rättigheter. De börjar sina argument med "Jag gillar vanligen inte kommunism, men...". Som om de tror att de skulle vara del av härskarklassen i den kommunistiska diktaturen(nu får vi se om fl tar bort det här inlägget, de gillar inte när man nämner diktatur om den är vänster....).
  • Nimzay
    klyban skrev 2020-05-30 12:51:25 följande:
    Du verkar dock inte greppa att Regeringen agerar på experters råd.
    Suck, har aldrig skrivit emot att äckelregeringen agerar på experters råd - "agerar" - kolla du skriver själv AGERAR, alltså du tror på fullt allvar att experterna ställer in dem (regeringsäckelfolket) som robotar i hur de ska agera utan att de agerar nånting alls själv efter egna viljor? Liksom what?  

    Hursomhelst, du verkar ju uppenbarligen inte greppa vad jag menar/försöker komma fram till hur många gånger jag än försöker förklara det. 
  • klyban
    Nimzay skrev 2020-05-30 12:56:57 följande:
    Suck, har aldrig skrivit emot att äckelregeringen agerar på experters råd - "agerar" - kolla du skriver själv AGERAR, alltså du tror på fullt allvar att experterna ställer in dem (regeringsäckelfolket) som robotar i hur de ska agera utan att de agerar nånting alls själv efter egna viljor? Liksom what?  

    Hursomhelst, du verkar ju uppenbarligen inte greppa vad jag menar/försöker komma fram till hur många gånger jag än försöker förklara det. 

    Du förklarar ett ologiskt hat, ingen som missar detta.
    Vi andra som inte hatar förstår händelsens då vi inte lägger kraft på ett ologiskt hat som du gör.
    Din drivkraft är detta hat, inte att komma fram till nått.
    Det är nått du får ta ansvar för och ditt hat.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Nimzay
    Anonym (givemeliberty) skrev 2020-05-30 12:54:33 följande:
    Som jag sa så gillar jag varken dem eller deras ideologi och et finns nog ingen annan fråga där jag känner tillit till dem. Det kritiska tänkandet är vår viktigaste egenskap just nu. Ifrågasätt ALLT. Därför kan jag stå bakom Sveriges strategi(så länge den inte drar iväg och bra gjort saker i omvänd ordning, dvs vi ska sakta vaggas in i 1984 istället för med dunder och brak som i resten av värden. Jag tror dock inte det)

    semi-lita på(vaksamhet är a och o).

    Hata regeringen kan du göra, det är din demokratiska rättighet och den stödjer jag till tusen. Men vad fint att du, även om du i slutändan kanske kommer fram till något annat, är villig att fundera över vad jag sagt! Det är det verkligen inte alla som är villiga att göra. Jag har märkt att många som är långt ifrån regeringen och emot allt vad clowneri heter går emot Sveriges corona-strategi för att de vill att det ska gå åt helsike, bara så att de kan säga"haha, jag visste väl att clown-Sverige skulle fucka upp i vanlig ordning". Och det är ju fruktansvärt korkat och cyniskt och dessutom inte direkt att tänka fritt. Jag säger dock givetvis inte att du tillhör dessa.

    En annan tragikomisk observation: Många av de som kallar sig höger är de som högst skriker och bönar och ber om att få bli inlåsta, chippade, övervakade och bli fråntagna sina fri- och rättigheter. De börjar sina argument med "Jag gillar vanligen inte kommunism, men...". Som om de tror att de skulle vara del av härskarklassen i den kommunistiska diktaturen(nu får vi se om fl tar bort det här inlägget, de gillar inte när man nämner diktatur om den är vänster....).
    Wtf lol, det där i de sista stycken lät rätt sjukt imo men men finns ju människor till allt, galningar både till höger o vänster osv såå..kanske inte så förvånande egentligen
  • Nimzay
    klyban skrev 2020-05-30 12:59:44 följande:

    Du förklarar ett ologiskt hat, ingen som missar detta.
    Vi andra som inte hatar förstår händelsens då vi inte lägger kraft på ett ologiskt hat som du gör.
    Din drivkraft är detta hat, inte att komma fram till nått.
    Det är nått du får ta ansvar för och ditt hat.


    Vad jag menar missar i alla fall du helt klart, är rätt uppenbart då du bara svarar samma sak som en papegoja hela tiden trots jag försöker förklara.

    Och är ju btw mycket bättre att rikta hat mot en regering, än att se folk som skrämmande okunniga och dumma i huvudet,typ ,trots att de kämpat nästan ihjäl sig för att skaffa kunskap...så man kan ju undra vem som är värst hatisk
Svar på tråden Corona, hur kan våran regering göra så olika mot resten av världen?