• Anonym (sandmasken)

    Tror du att de flesta män kan motstå en 18-åring?

    I säsong 5 av Game of Thrones, blir Bronn förförd av den unga, vackra Tyene Sand. Rosabell Laurenti Sellers var 18 år då det spelades in.

    Jag skulle inte ha kunnat motstå henne. Tror du att de flesta män inte heller skulle kunna motstå en sån ung skönhet?

    Att kvinnor inte gillar sånt här, det vet vi alla Skrattande

  • Svar på tråden Tror du att de flesta män kan motstå en 18-åring?
  • Anonym (P)

    Att man tycker att en scen är sexig betyder ju inte att man inte klarar av att behålla byxorna på ifall man själv hamnar i en liknande situation. Sånt som är sexigt på film är ofta lite för mycket när det händer i verkliga livet. Ett beteende som är förföriskt i rutan kan kännas gränslöst och påträngande i verkligheten.

  • Anonym (Olof)

    Googlade flickan i ts.... är du säker på att det där inte är en tonårspojk?

  • Anonym (B)
    Anonym (well) skrev 2020-07-04 14:02:34 följande:

    Jag är kvinna och det kanske inte är jämförbart - fast varför inte, egentligen.

    Jag kan såklart tycka att en artonårig kille ser bra ut. Men jag skulle helt klart kunna "motstå" honom. För det första tror jag inte han är ett dugg intresserad av mig - han kan ju få en snygg artonårig tjej, liksom. 

    Dessutom är man faktiskt ganska omogen när man är arton år. Kanske att man vill prova en tur i sängen med en ung person, men de är ofta så oerfarna att det inte ger lika mycket som att ligga med någon som är äldre (här kan det vara betydligt större skillnad mellan killar och tjejer förstås).

    Men ett förhållande lockar nog inte de flesta mogna vuxna, tror jag faktiskt. De flesta har inget gemensamt med en tonåring och förhållandet skulle snabbt bli ganska skevt och inte särskilt givande. Ganska säker på att detta gäller även män.

    Nu menar jag inte undantagen där det uppstår verklig kärlek, för det kan säkert ske i sällsynta fall.


    Är väl snarare att han skulle ha mer gemensamt med en i samma ålder.
  • Anonym (well)
    Anonym (B) skrev 2020-07-04 14:10:37 följande:

    Är väl snarare att han skulle ha mer gemensamt med en i samma ålder.


  • Anonym (Anonymust)

    Inga problem! Personer man inte lärt sig känna, charmar ju ingenting.

  • t1000

    Inga problem. Hon är ju inte min typ. Det är inte bara åldern som spelar roll för attraktion.

    Däremot Miranda hade jag inte kunnat motstå.

    Vet ej hur gammal hon var vid inspelningen dock. Men är 91:a.

    villains.fandom.com/wiki/Myranda

  • Anonym (sandmasken)
    t1000 skrev 2020-07-04 15:33:46 följande:

    Inga problem. Hon är ju inte min typ. Det är inte bara åldern som spelar roll för attraktion.

    Däremot Miranda hade jag inte kunnat motstå.

    Vet ej hur gammal hon var vid inspelningen dock. Men är 91:a.

    villains.fandom.com/wiki/Myranda


    23 år.
  • Anonym (K)

    Beror väl på vad man är ute efter och värdesätter.

    Är det så att du inte kan motstå en Konversation med en 18 åring? Eller handlar attraktion till en kvinna om ytlig sexuellt?

  • SweeneyTodd
    MammAmma skrev 2020-07-04 13:41:21 följande:
    Såvida man inte är åldersfetischist så är det absolut inget som säger att en person automatisk är attraktiv bara för att den är 18.
    Däremot så tror jag (min högst egna teori) att efebofili och hebefili hör till den normala manliga sexualiteten, även om inte alla har denna dragning och många inte agerar på dessa impulser för att de är vettiga vuxna.
    Så nej TS, troligtvis är du långt ifrån ensam.
    Jag tror att du har fel.

    Varför tror du så? 
  • MammAmma
    SweeneyTodd skrev 2020-07-04 19:40:58 följande:

    Jag tror att du har fel.

    Varför tror du så? 


    Jag tror att jag har rätt. Därför att de flesta män kan tända på en fysiskt välutvecklad tonåring, även fast hon är väldigt ung. Att inte alla män agerar på det (eller ens VILL agera på det) och inser att det inte är mer än fysisk attraktion, betyder inte att det är både vanligt och normalt.
Svar på tråden Tror du att de flesta män kan motstå en 18-åring?