• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Amidina
    Enlitentrea2020 skrev 2020-07-31 10:13:54 följande:

    Tack för era fina ord allihopa <3

    Var på spinning i morse och förväntade mig en blodpöl I cykelbyxan efteråt men där var ingenting och inget mer på papperet. Var en liten brun fläck, stor som en femma igårkväll. Kanske vågar man börja hoppas ändå :)

    Efter senaste missfallet blev jag lovad av läkaren att jag skulle få komma på Gyn kring vecka 9 för ett vul om jag skulle bli gravid igen. Är ju dock en väääääldans lång väntan till dess men känns inte lönt att göra tidigare. Förra gången såg vi ett hjärta slå på privat ul i vecka 6+2 och sen hade ändå fostret dött den veckan och blödningen kom några veckor senare. Då det bara kom lite blod fick jag cytotec och då blödde det så mycket så Att jag till slut bara svimmade och fick åka in akut och blev inlagd på BB ( av alla ställen..) och fick blodtransfusion. Så är rätt nojig nu och vill inte vara med om nått liknande igen.

    Vågar inte lita på kroppen då den verkar ha svårt att fatta när det är missfall och stöta ut det ordentligt men ska försöka att inte gruva ihjäl mig över detta.

    Håller så mycket tummarna för fler plus här i tråden <3


    Jättegrattis, och håller tummarna hårt att allt går vägen nu och du får en härligt liten rund och go bebis nästa år! <3
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina

    38 nya inlägg, där får jag för att jag pausade en dag. :P Har läst alla era inlägg och det är så spännande att följa alla nu!

    Entusiastisk, vilken fin tempskiftning du fick, och på tiden! Jag har själv i princip alltid ÄL på kvällen, och numera kommer även mensen igång då, så det ligger nog nåt i det du skrev.
    Maken och jag träffades för 3,5år sen, och idag är det på dagen 3år sen vi förlovade oss, haha!

    Jenzia, neeej vad tråkigt med tempen! :( Hoppas det bara är ett spratt och den sticker upp igen! Men i annat fall så är det ju som du säger, andra chansen i augusti så tummar och tår hållna som vanligt! <3

    Här är det rätt lugnt om än väldigt otåligt. ÄL+5, sovit dåligt de senaste dagarna men det får väl ge sig snart. Ännu en höna har lagt sig på ägg, så om 3 veckor blir det ännu fler bebisar här. Lär nog bli tvungen att sälja av några för så himla mycket plats har vi då inte. :P Men förstår varför de säger att man alltid ska bygga dubbelt så stort hönshus som man tänkt! 
    7 dagar kvar och det vete tusan hur jag ska kunna få den tiden att gå fort! Obestämd


    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Anonym (Kinder)
    Amidina skrev 2020-07-31 12:23:32 följande:

    Beklagar, trodde verkligen att du skulle plussa nu. :(

    Lutealfasen är normalt sett väldigt stabil och flyttar inte riktigt på sig om man inte gjort enorma förändringar i livsstilen, och då tar det oftast lite tid ändå. Är du helt hundra på att ÄL-dagen blev helt rätt? Oavsett så är det inget fel, längre lutealfas är bra, ökar chansen att ett embryo hinner fästa.

    Har blödningen fortsatt lika mycket?


    Tack det värmer, hoppas på plus i augusti istället Alltså jag tog ju ägglossningstest som visade LH höjningen och appen markerade då ägglossning dagen efter. Jag har ju tagit ägglossningstest flera månader och den har ju räknat lika då, dagen efter LH ökningen. Så det borde väl vara någorlunda lika.. tempar dock inte såklart. Har bara lite rosa på tampong , ingen riktig blödning än.
  • Jenzia
    Entusiastisk skrev 2020-07-31 09:04:35 följande:

    Ja, det var väldigt skönt faktiskt.. Igår sent på kvällen hade jag tom lägre än nu på morgonen.. Provade för skojsskull. Vet inte exakt hur temphöjningen funkar än, ska nörda ner mig lite vid tillfälle.. Men om det är när ägget släppt så släppte det ju troligtvis inatt..!? Men som sagt vet inte hur det funkar..

    Okej, vad bra med en lite lightutredning ju!

    Nu vet jag inte alls om det är så men fick lite länkar av en tjej om tempningen för ett tag sen om olika kurvor och tolkningar etc.. Och en sak jag tänkte på när jag såg din kurva var att det ser ut som din temp är lite låg i lutealfasen!? Kanske ser så ut bara när kurvan sträcks ut.. Men om den är lite låg såg jag att det kan bero på någon rubbning med progesteronet!? Är den låg eller det bara såg ut så? :)

    Förstår det med IVF men som sagt det är ju skönt det finns <3 hoppas dock det går nu under andra augusticykeln om det är så att tempen nu vände :( vad tråkigt.. <3

    Stor kram och tack för ditt svar <3


    Så idag är du nog på Äl+1? Hur lång lutealfas har du? När blir BIM?

    Hur var din tapp idag? Min var lite mjukare idag också, även om den fortfarande är rätt hög, så antar att den också förbereder sig på att släppa fram mensen :-/

    Jag har också funderat på om jag har progesteronbrist! Tycker också tempen är lite låg i förhållande till före äl. Denna cykel har jag också haft rätt ömma bröst, som också kan vara tecken på progesteronbrist. Plus att jag är ju över 35 år och det verkar vara vanligt att progesteronet minskar där efter. Nu är bara frågan, ska jag ha is i magen och avvakta utredningen som börjar om tre veckor. Eller ska jag testa progesteronkräm? Hmm, några kloka råd?

    Humöret dippar ju lite när tempen dippar, men jag försöker tänka positivt Blir lite som att pussla, försöka hitta de sista bitarna som gör pusslet helt. Och vips så blir jag gravid Ska ändå bli skönt att få gjort en utredning och få veta mer hur sjukvården ser på våra chanser att bli gravida
  • Anonym (Kinder)
    Amidina skrev 2020-07-31 12:35:04 följande:

    38 nya inlägg, där får jag för att jag pausade en dag. :P Har läst alla era inlägg och det är så spännande att följa alla nu!

    Entusiastisk, vilken fin tempskiftning du fick, och på tiden! Jag har själv i princip alltid ÄL på kvällen, och numera kommer även mensen igång då, så det ligger nog nåt i det du skrev.

    Maken och jag träffades för 3,5år sen, och idag är det på dagen 3år sen vi förlovade oss, haha!

    Jenzia, neeej vad tråkigt med tempen! :( Hoppas det bara är ett spratt och den sticker upp igen! Men i annat fall så är det ju som du säger, andra chansen i augusti så tummar och tår hållna som vanligt! <3

    Här är det rätt lugnt om än väldigt otåligt. ÄL+5, sovit dåligt de senaste dagarna men det får väl ge sig snart. Ännu en höna har lagt sig på ägg, så om 3 veckor blir det ännu fler bebisar här. Lär nog bli tvungen att sälja av några för så himla mycket plats har vi då inte. :P Men förstår varför de säger att man alltid ska bygga dubbelt så stort hönshus som man tänkt! 

    7 dagar kvar och det vete tusan hur jag ska kunna få den tiden att gå fort! 


    Haha det går inte att vara härifrån för länge förstår du väl, skärpning! ;D

    Åh höns, älskar dem! Är uppvuxen med höns, brukade sitta och mysa med dem i knät. En höna var så tam att hon brukade hoppa upp i mitt knä när jag satt i hammocken och gunga med mig. <3
  • Anonym (Kinder)

    Tror ni att man undermedvetet kan känna av redan innan man försökt att man kommer ha svårt att bli gravid, eller ja fertilitetsproblem? Jag har haft den känslan i flera år att det nog kommer bli svårt, har egentligen inte så mycket som styrker det. Förutom möjligen att jag använt mig av avbrutet samlag som metod i 15 år och aldrig blivit gravid, men det behöver ju inte betyda något.

    Hoppas ni som försökt länge inte tar illa upp av min fundering, all kärlek till er .

  • Amidina
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-31 13:00:29 följande:
    Tack det värmer, hoppas på plus i augusti istället Alltså jag tog ju ägglossningstest som visade LH höjningen och appen markerade då ägglossning dagen efter. Jag har ju tagit ägglossningstest flera månader och den har ju räknat lika då, dagen efter LH ökningen. Så det borde väl vara någorlunda lika.. tempar dock inte såklart. Har bara lite rosa på tampong , ingen riktig blödning än.
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-31 13:15:32 följande:
    Haha det går inte att vara härifrån för länge förstår du väl, skärpning! ;D

    Åh höns, älskar dem! Är uppvuxen med höns, brukade sitta och mysa med dem i knät. En höna var så tam att hon brukade hoppa upp i mitt knä när jag satt i hammocken och gunga med mig. <3

    Augusti börjar ju imorgon, så det hoppas jag med. ;) Rosa är ingen mens! Men skulle den ändå komma så kanske det är en idé att testa tempning denna/nästa cykel? :) Själv tyckte jag det var guld att få svart på vitt vilken dag det var som gällde.

    Haha, nä jag inser ju det... :P Åh, det låter ju urmysigt! Våra är inte så värst tama, men har man godis är där ett par som gärna hoppar upp i knät och ska ha före alla andra. XD
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-31 13:18:57 följande:

    Tror ni att man undermedvetet kan känna av redan innan man försökt att man kommer ha svårt att bli gravid, eller ja fertilitetsproblem? Jag har haft den känslan i flera år att det nog kommer bli svårt, har egentligen inte så mycket som styrker det. Förutom möjligen att jag använt mig av avbrutet samlag som metod i 15 år och aldrig blivit gravid, men det behöver ju inte betyda något.

    Hoppas ni som försökt länge inte tar illa upp av min fundering, all kärlek till er .


    Jag har nog alltid haft det i bakhuvudet, men det var nog också mycket för att mamma och pappa hade svårt. Men man börjar ju undra efter 10-15 år med tämligen riskfyllt sex och inga plus så långt ögat kan nå.. Men så är det som det är, och det kan ju lika gärna vara ödet som håller tyglarna korta tills det är meningen. Drömmer
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-31 13:03:37 följande:
    Så idag är du nog på Äl+1? Hur lång lutealfas har du? När blir BIM?

    Hur var din tapp idag? Min var lite mjukare idag också, även om den fortfarande är rätt hög, så antar att den också förbereder sig på att släppa fram mensen :-/

    Jag har också funderat på om jag har progesteronbrist! Tycker också tempen är lite låg i förhållande till före äl. Denna cykel har jag också haft rätt ömma bröst, som också kan vara tecken på progesteronbrist. Plus att jag är ju över 35 år och det verkar vara vanligt att progesteronet minskar där efter. Nu är bara frågan, ska jag ha is i magen och avvakta utredningen som börjar om tre veckor. Eller ska jag testa progesteronkräm? Hmm, några kloka råd?

    Humöret dippar ju lite när tempen dippar, men jag försöker tänka positivt Blir lite som att pussla, försöka hitta de sista bitarna som gör pusslet helt. Och vips så blir jag gravid Ska ändå bli skönt att få gjort en utredning och få veta mer hur sjukvården ser på våra chanser att bli gravida
    Vänta med krämen! Kan vara att de testar dina progesteronnivåer (det ska de egentligen göra) och då blir det ju helt missvisande om du boostat med kräm. :)

    Har missat din kurva, du har inte lust att slänga upp en till bild? ;) Tempar du under tungan eller vaginalt? Och sorry om du redan svarat på det, guldfisk här.. 
    Så himla spänd inför er utredning också, känns ju som om jag ska göra om min egen nästan. :P 
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Alexandra93

    För två dagar sedan var testet blankt och trodde det var kört denna månad men idag fick jag detta! Det är svagt och har haft tidigt missfall förut men ändå, sånt lyckorus i kroppen nu!

Svar på tråden BIM Augusti 2020