• Baconpie

    Försök med första barnet - BIM augusti 2020

    Tycker det varit fint att följas åt med andra första barns-försökare, så gör därför en ny tråd för augusti.

    Baconpie, 35 år, BIM 18/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:07
    30/7 Blanket, 34 år
    31/7 - 1/8 Kinder 32 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    18/8 Baconpie, 35 år
    BIM? Link92, 28 år
    Anonym (Tiima­) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:10
    30/7 Blanket, 34 år
    1/8 Kinder 32 år
    BIM 2/8, Darnell, 30 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    15/8 Anonym (Tiima­) 30 år
    15/8 Link92, 28 år
    18/8 Baconpie, 35 år

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020
  • Anonym (Kinder)
    Jenzia skrev 2020-07-22 19:16:02 följande:
    Nope, moderkakan utvecklas först runt v 6. Först då får fostret sin näring från mamman.

    Jag proppar i min man massa vitaminer och tillskott för att förbättra spermierna C-vitamin, folsyra, zink, magnesium och maca. Jag vet hur mycket han älskar sitt vin, särskilt nu på sommaren så jag har inte hjärta att begränsa honom. Han vet också att det inte är så bra att dricka större mängd, så han blir aldrig berusad.

    Är din man intresserad av bebisverkstaden eller glider han mest med?
    Ja man kanske skulle proppa i honom några pillerCool. Han äter folsyra året runt eftersom han har en blodsjukdom som kräver det dock.

    Nä han är intresserad :) Kan väldigt lite om processen dock, försöker delge det kan jag själv kan än så länge. Han hade ingen koll på hur ägglossning funkar å sånt.
  • Jenzia
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-22 21:17:58 följande:

    Alltså mina bröst är verkligen ömma idag, jag vet inte om jag haft en för spänd bh eller så, men så här ömma brukar de bara vara innan mens i vanliga fall. Är ömma bröst ett tidigt tecken på graviditet? Kan man få det redan så här tidigt i så fall ? (6DPO)


    Tror det är tecken på att du har mycket hormoner i omlopp iaf Jag är på ÄL+3/4 och har haft super ömma bröstvårtor sedan ÄL. Annars tror det ÄL+6 är lite tidigt för symptom. Kanske om ytterligare ett par dagar!
  • Jenzia
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-22 21:21:13 följande:

    Ja man kanske skulle proppa i honom några piller. Han äter folsyra året runt eftersom han har en blodsjukdom som kräver det dock.

    Nä han är intresserad :) Kan väldigt lite om processen dock, försöker delge det kan jag själv kan än så länge. Han hade ingen koll på hur ägglossning funkar å sånt.


    Haha! Jag hade knappt koll på hur ÄL funkar innan vi började försöka!! Lärt mig så sjukt mycket om min egna kropp som jag aldrig känt till tidigare
  • Anonym (Kinder)
    Jenzia skrev 2020-07-22 22:15:28 följande:
    Tror det är tecken på att du har mycket hormoner i omlopp iaf Jag är på ÄL+3/4 och har haft super ömma bröstvårtor sedan ÄL. Annars tror det ÄL+6 är lite tidigt för symptom. Kanske om ytterligare ett par dagar!
    Jenzia skrev 2020-07-22 22:17:50 följande:
    Haha! Jag hade knappt koll på hur ÄL funkar innan vi började försöka!! Lärt mig så sjukt mycket om min egna kropp som jag aldrig känt till tidigare
    Ja det kanske är lite tidigt i guess. Ja visst lär man sig mycket, tycker det är galet att man inte fått lära sig sånt här på sexualundervisningen. Man får göra sin egna efterforskning ;P 

  • Jenzia
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-23 00:07:46 följande:

    Ja det kanske är lite tidigt i guess. Ja visst lär man sig mycket, tycker det är galet att man inte fått lära sig sånt här på sexualundervisningen. Man får göra sin egna efterforskning ;P 


    Precis! Här på familjeliv finns det en hel del kunniga och kloka kvinnor, det går bra att fråga om det som intresserar en helt enkelt
  • Jenzia
    Baconpie skrev 2020-07-13 10:52:18 följande:

    Tycker det varit fint att följas åt med andra första barns-försökare, så gör därför en ny tråd för augusti.

    Baconpie, 35 år, BIM 18/8


    Hur långt har du kommit i din cykel?
  • Jojjo87

    Hej alla!

    Fick glad gubbe på äl testet imorse, har väldigt vattniga flytningar... men kommer inte få till det förens den lilla har somnat ikväll och igår vart det inget då båda va så slut efter dagen och somnade...

    har börjat tempa denna månad men dock har sömnen varit sisådär senaste två veckorna pga bonus som vaknar och kommer till våran säng så kan inte förlita mig på tempningen än...

  • Jenzia
    Darnell skrev 2020-07-24 16:09:08 följande:

    BIM 2/8, Darnell, 30 år

    Avskyr att vänta ????


    Vi har samma BIM! Är på ÄL+5/6. Du?
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020