• Baconpie

    Försök med första barnet - BIM augusti 2020

    Tycker det varit fint att följas åt med andra första barns-försökare, så gör därför en ny tråd för augusti.

    Baconpie, 35 år, BIM 18/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:07
    30/7 Blanket, 34 år
    31/7 - 1/8 Kinder 32 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    18/8 Baconpie, 35 år
    BIM? Link92, 28 år
    Anonym (Tiima­) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:10
    30/7 Blanket, 34 år
    1/8 Kinder 32 år
    BIM 2/8, Darnell, 30 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    15/8 Anonym (Tiima­) 30 år
    15/8 Link92, 28 år
    18/8 Baconpie, 35 år

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020
  • CairoCarro
    Myran1234 skrev 2020-08-13 16:41:02 följande:

    Tack för omtanken. <3 Det här var femte gången och nu börjar jag undra om det någonsin kommer gå. :( känner hopplöshet. Hur många gånger har ni försökt?


    Förstår att du känner hopplöshet. Men det kommer alldeles säkert gå för er snart! Kan din partner ge bra pepp och stöttning?

    Jag känner så mycket press, på mig själv och framförallt min kropp. Att det liksom är mitt fel om det inte går (fast att jag vet att det är en orimlig tanke). Vi är på tredje försöket nu. Första blev inget, andra blev jag gravid men fick mf i v.6. Nu har jag 5 dagar kvar till BIM. Precis efter ÄL känner jag mig ofta hoppfull men ju närmare BIM jag kommer desto mer pessimistisk blir jag. Känns som att det blev snäppet värre efter att jag tillät mig känna glädje ett tag innan mf också, för nu vet jag exakt hur mycket jag vill ha det här barnet..
  • Myran1234
    CairoCarro skrev 2020-08-13 19:06:23 följande:

    Förstår att du känner hopplöshet. Men det kommer alldeles säkert gå för er snart! Kan din partner ge bra pepp och stöttning?

    Jag känner så mycket press, på mig själv och framförallt min kropp. Att det liksom är mitt fel om det inte går (fast att jag vet att det är en orimlig tanke). Vi är på tredje försöket nu. Första blev inget, andra blev jag gravid men fick mf i v.6. Nu har jag 5 dagar kvar till BIM. Precis efter ÄL känner jag mig ofta hoppfull men ju närmare BIM jag kommer desto mer pessimistisk blir jag. Känns som att det blev snäppet värre efter att jag tillät mig känna glädje ett tag innan mf också, för nu vet jag exakt hur mycket jag vill ha det här barnet..


    Vad tråkigt med missfallet! :( Det kommer säkert att ta sig för er igen. :)

    Det är konstigt det där med att vi kvinnor är så bra på att lägga press på oss själva. Jag är likadan. Det är mycket som ska klaffa och allt beror ju inte på kvinnan... Jag är extremt otålig och trodde väl att det skulle gå snabbare än så här, om än jag så klart var fullt medveten om att det kan ta tid.

    Min sambo är väldigt stöttande och otroligt fin. Han lyssnar och tröstar när jag känner mig låg. Samtidigt försöker jag att inte prata sönder honom med alla möjliga symtom som jag känt sedan vi började försöka ;) Jag vill inte att allt ska handla om babyverkstaden utan om oss och livet i stort. Det finns så mycket att vara glad och tacksam över. Tänk vad fint egentligen det är att befinna sig här i detta stadie i livet där vi är nu. Att planera för det första barnet tillsammans med den man älskar. Vi har inte berättat för någon att vi planerar att skaffa barn utan det är vår alldeles egna hemlighet och det är också spännande och fint. :)

    Jag tvingar mig själv att stanna upp och tänka på det när jag känner otålighet och lite hopplös. :) <3 Stor kram
  • Snuttis13

    Av någon anledning känner jag mig annorlunda mot andra månader innan mensen ska komma, brukar få ont i brösten konstant efter ÄL till mensen.. har inte haft ont någon dag denna perioden. Har endast känt som lite molvärk och emellanåt som hugg i nedre delen av magen. Är ju dock bara på ÄL+8, ska bli spännande och se vad resultatet blir när jag kan börja testa :) när skulle ni våga ta första testet?

  • CairoCarro
    Myran1234 skrev 2020-08-13 20:58:24 följande:

    Vad tråkigt med missfallet! :( Det kommer säkert att ta sig för er igen. :)

    Det är konstigt det där med att vi kvinnor är så bra på att lägga press på oss själva. Jag är likadan. Det är mycket som ska klaffa och allt beror ju inte på kvinnan... Jag är extremt otålig och trodde väl att det skulle gå snabbare än så här, om än jag så klart var fullt medveten om att det kan ta tid.

    Min sambo är väldigt stöttande och otroligt fin. Han lyssnar och tröstar när jag känner mig låg. Samtidigt försöker jag att inte prata sönder honom med alla möjliga symtom som jag känt sedan vi började försöka ;) Jag vill inte att allt ska handla om babyverkstaden utan om oss och livet i stort. Det finns så mycket att vara glad och tacksam över. Tänk vad fint egentligen det är att befinna sig här i detta stadie i livet där vi är nu. Att planera för det första barnet tillsammans med den man älskar. Vi har inte berättat för någon att vi planerar att skaffa barn utan det är vår alldeles egna hemlighet och det är också spännande och fint. :)

    Jag tvingar mig själv att stanna upp och tänka på det när jag känner otålighet och lite hopplös. :) <3 Stor kram


    Jag hoppas det. Nästa gång kommer jag nog vara så stressad över risken för missfall igen dock, vilket är synd, för man vill ju fokusera på att vara glad. Ja, eller hur, det är ju det gamla vanliga, att vi tar på oss press och skuldnär vi inte borde. Samma här, jag vet att det kan ta tid och sa till min man "det borde gå inom ett år i alla fall", men i verkligheten blir jag helt sänkt för varje liten månad som det inte går vägen.

    Vad skönt att han är stöttande och det låter som att du har en bra inställning :) skönt också att ni inte berättat för nån. Min man är lite puckad ibland och berättade för sin familj alldeles för tidigt, jag blev arg och dagen efter kom mf, haha. Så nu vet liksom ganska många. Men men, förhoppningsvis hinner vi få ett plus igen innan jag börjar få alltför många frågor :)

    Jo, du har rätt, det är en fin och speciell tid som jag är säker på att man tillslut kommer se tillbaka på med värme! :) Kram!
  • CairoCarro
    Snuttis13 skrev 2020-08-13 20:58:30 följande:

    Av någon anledning känner jag mig annorlunda mot andra månader innan mensen ska komma, brukar få ont i brösten konstant efter ÄL till mensen.. har inte haft ont någon dag denna perioden. Har endast känt som lite molvärk och emellanåt som hugg i nedre delen av magen. Är ju dock bara på ÄL+8, ska bli spännande och se vad resultatet blir när jag kan börja testa :) när skulle ni våga ta första testet?


    Vad kul, inga symtom är ju typ det bästa tecknet i början, haha. Jag skulle kanske testa från BIM-3, men alla är ju så olika med det där :)
  • Myran1234
    CairoCarro skrev 2020-08-13 22:24:47 följande:

    Jag hoppas det. Nästa gång kommer jag nog vara så stressad över risken för missfall igen dock, vilket är synd, för man vill ju fokusera på att vara glad. Ja, eller hur, det är ju det gamla vanliga, att vi tar på oss press och skuldnär vi inte borde. Samma här, jag vet att det kan ta tid och sa till min man "det borde gå inom ett år i alla fall", men i verkligheten blir jag helt sänkt för varje liten månad som det inte går vägen.

    Vad skönt att han är stöttande och det låter som att du har en bra inställning :) skönt också att ni inte berättat för nån. Min man är lite puckad ibland och berättade för sin familj alldeles för tidigt, jag blev arg och dagen efter kom mf, haha. Så nu vet liksom ganska många. Men men, förhoppningsvis hinner vi få ett plus igen innan jag börjar få alltför många frågor :)

    Jo, du har rätt, det är en fin och speciell tid som jag är säker på att man tillslut kommer se tillbaka på med värme! :) Kram!


    Precis, jag sa till min sambo att det kan ta upp mot ett år att bli gravid och att det är normalt, men sen när man väl är inne i det här så vill man ju att det skulle ha skett helst igår ;)

    Jag är bara orolig över att jag hunnit bli ?för gammal?. Är 34 år, men både jag och min sambo har velat satsa på karriär så det har inte riktigt känns som rätt tid före heller. Hur gammal är du?

    Jag förstår att det kan kännas jobbigt att behöva berätta om missfallet om det är många som vet att du blev gravid. Tänker mig att det är nog ledsamt som det är, men samtidigt är det ju inte heller något konstigt eller fel på er bara för mf. Jag börjar inse efter att läst runt här på FL att det tyvärr inte alls är ovanligt. :( Det tar sig snart igen för er. <3

    När har du BIM? Några känningar? :)
  • Anonym (Tiima)

    Jag fick mensen idag, en dag för tidigt. Så då är det bara börja om. Funderar på att denna gång testa ägglossningstest! Vilka är bäst och vart köper ni?

  • Link92
    Anonym (Tiima) skrev 2020-08-14 10:51:05 följande:

    Jag fick mensen idag, en dag för tidigt. Så då är det bara börja om. Funderar på att denna gång testa ägglossningstest! Vilka är bäst och vart köper ni?


    Jag tycker de från Babyplan är bäst, och billiga :) googla Babyplan så hittar du! Jag tycker det är svårt att hitta peak med tex RFSU men har aldrig haft problem med Babyplan. Har testat både stickorna och stavarna :)
  • CairoCarro
    Anonym (Tiima) skrev 2020-08-14 10:51:05 följande:

    Jag fick mensen idag, en dag för tidigt. Så då är det bara börja om. Funderar på att denna gång testa ägglossningstest! Vilka är bäst och vart köper ni?


    Jag kör cb digital advanced, så får man koll på några extra fertila dagar :)
  • CairoCarro
    Myran1234 skrev 2020-08-14 07:24:11 följande:

    Precis, jag sa till min sambo att det kan ta upp mot ett år att bli gravid och att det är normalt, men sen när man väl är inne i det här så vill man ju att det skulle ha skett helst igår ;)

    Jag är bara orolig över att jag hunnit bli ?för gammal?. Är 34 år, men både jag och min sambo har velat satsa på karriär så det har inte riktigt känns som rätt tid före heller. Hur gammal är du?

    Jag förstår att det kan kännas jobbigt att behöva berätta om missfallet om det är många som vet att du blev gravid. Tänker mig att det är nog ledsamt som det är, men samtidigt är det ju inte heller något konstigt eller fel på er bara för mf. Jag börjar inse efter att läst runt här på FL att det tyvärr inte alls är ovanligt. :( Det tar sig snart igen för er. <3

    När har du BIM? Några känningar? :)


    Eller hur, man längtar ju så efter det lilla livet. :)

    Jag förstår din oro. Har nån kommenterat hur många ägg och så du verkar ha när du varit på kontroll nån gång, eller har du andra tecken på att det inte skulle vara bra? Jag är 32, så känner lite samma. Är så orolig. Jag och min man träffades dock bara för ett par år sedan så det har känts för tidigt innan. Jag har även flyttat runt mycket och i tidigare relationer har det inte känts rätt.. och helt plötsligt var man 32 :/

    Jo, det är sant. Jag visste såklart att det kunde hända men trodde inte att det skulle vara uppemot 25%. Tror många i ens närhet upplevt det men att det helt enkelt inte är nåt man direkt pratar om.

    Jag har BIM om 4 dagar. Gyn verkade lite överraskad att jag fick ÄL så snabbt, och det känns lite osannolikt att det skulle gå direkt igen efter mf. Försöker att inte förvänta mig något. :/

    Förra månaden var mina enda symtom ömma bröst på BIM+2, och lite molvärk runt BIM-3 och framåt kanske. Så typ ingenting. Iofs hade jag svårt att sova och dålig mage också men det är ju svårt att konstatera orsaken. Nu känner jag inte så mkt heller, känner av lite, lite mer molvärk så der är väl kanske ett tecken på mens :/ sov kasst inatt och magen har varit konstig igen. Jag har tagit temp men tror jag snurrat till det helt. Förra månaden hade jag generellt nån tiondel högre, men då tog jag dels med en annan temp, och dels så sov i ett varmt rum utan AC (var på besök), nu har min man brassat på med AC så att det är lite för kallt för min smak. Inatt drog jag upp den en grad, och nu på morgonen hade tempen hoppat upp 0.4 grader direkt, så det känns inte tillförlitligt. Känns som att miljön spelar in för mycket. Antar att jag bara får plågas några dagar till, haha. Ledsen för långt inlägg :D
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020