• Baconpie

    Försök med första barnet - BIM augusti 2020

    Tycker det varit fint att följas åt med andra första barns-försökare, så gör därför en ny tråd för augusti.

    Baconpie, 35 år, BIM 18/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:07
    30/7 Blanket, 34 år
    31/7 - 1/8 Kinder 32 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    18/8 Baconpie, 35 år
    BIM? Link92, 28 år
    Anonym (Tiima­) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:10
    30/7 Blanket, 34 år
    1/8 Kinder 32 år
    BIM 2/8, Darnell, 30 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    15/8 Anonym (Tiima­) 30 år
    15/8 Link92, 28 år
    18/8 Baconpie, 35 år

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020
  • CairoCarro
    Blanket skrev 2020-08-19 15:35:38 följande:

    Hej igen allesammans, liten update härifrån då jag behöver nog skriva av mig lite!

    Varit borta från tråden efter ett par veckors semester. Håller på läser igen allt en missat   En hel del nya i tråden också, vad roligt! Tråkigt såklart också att läsa att ett par fått sin icke önskade mens, känner med er ladies och skickar styrkekramar inför en ny cykel. 

    Här har hjärnspöken tagit över med tankar om jag har PCOS.  Förra månaden med ÄL tester visade stegring på stickor så jag litade blint på dessa och tyckte det stämde ganska bra med tempmätningen men det blev inget, första försöket bara så var snabb på få ny energi till ny cykel . Är sedan på semester och tror stenhårt att jag ska ÄL ungefär samma som sist men kom hem på en måndag och tog ett digitalt bara för att påbörja ÄL trackingen MEN då visade det en fast smiley redan! Shit tänkte jag och att tur att vi sexade på söndagen och körde på mån och tis. Därefter kom tempökningen, borde ha ägglossat tänker jag?

    Inget fertilt sekret denna gång, där började nojandet varför blev det så. Igår tar jag ett LH test (ÄL+ 7).. varför är oklart..men starkt streck på sticka men inget på digitalt. Googlar som en tok att ökad LH på icke fertila dagar kaaan ha att göra med PCOS. Till det acnebekymmer, tunt hår, kanske 8-10kg övervikt och ÄL diffen förra jämfört med denna månad gör att jag plötsligt bestämt mig att jag kommer ha svårt att bli gravid. 

    BIM på måndag 24/8 men känner så starkt att det inte blev något denna månad heller då jag slarvat med kost och alkohol under semestern. Så har mentalt redan gått in i en ny cykel med mer fokus på kunskapssökande, kosttillskott, restriktioner och på det hela inte stressa upp mig över PCOS utan försöka hitta ett lugn istället. Har utvecklat en tanke om att "allt" behöver vara i perfektion för att bli gravid, men så är det ju inte och värst av allt så är det troligen stressen över att bli stressad som kommer ställa till problem snarare än om jag får i mig tillräckligt med magnesium exempelvis, haha. Jisses, meditationen here i come! 

    Kram på er 


    Menade såklart att jag läst en massa om INfertilitet, haha.
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-08-19 14:27:03 följande:

    Ja det går verkligen åt stickor ibland och allra helst om ägglossning förskjuts några dagar. Ja men precis, de blir positiva för tidigt (tror de är mer känsliga) vilket gör att jag isåfall skulle få glad gubbe i typ 5 dagar. Jag har läst av dom med app tidigare men ej gjort det denna cykel. Vet ej om jag missförstår dig nu men har tyvärr inga positiva tester kvar. Jag slänger dom alltid när jag väl fått negativt. Men så här såg det ut förra cykeln:

    Lägg gärna in en bild på dina ÄL test så ska vi se om vi kan slå våra kloka huvuden ihop. Du ska se att ägget släpper snart (om de redan inte gjort det). Har tempat sammanlagt 7 månader isch. 2 månader, sedan kom plusset och är nu inne på 5e månaden efter ma. Min lutealfas är i princip konstant på 13.5 dag men har någon månad kommit på dag 12.

    Känner mig mer lugn denna gång faktiskt och tänker att vi får kämpa på nu månad för månad. Någon gång ska det ändå vara både din och min tur!


    Ja, det är ju tydligt att du har peak två hela dagar på testerna förra månaden! Supertydligt! Här är bilder från aktuell cykel:



    Det var just ökningen igår igen som gjorde mig lite förvirrad Men jag tror det mest rimliga är att äl skedde i måndags, det blev ju ingen ny peak igår liksom.

    Du har ju helt rätt inställning! Man får ta det en månad i taget! Jag finner också ro i att de bra saker jag gör nu (inget kaffe, bra kost, lagom motion, minskad stress mm) ger effekt kommande månader Så jag tycker ju att pluset borde dyka upp i år iaf. Annars är jag inställd på IVF pga min och makens ålder.

    Så, är du med på äl+2 idag?
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-08-19 16:27:02 följande:

    Ja, det är ju tydligt att du har peak två hela dagar på testerna förra månaden! Supertydligt! Här är bilder från aktuell cykel:

    Det var just ökningen igår igen som gjorde mig lite förvirrad Men jag tror det mest rimliga är att äl skedde i måndags, det blev ju ingen ny peak igår liksom.

    Du har ju helt rätt inställning! Man får ta det en månad i taget! Jag finner också ro i att de bra saker jag gör nu (inget kaffe, bra kost, lagom motion, minskad stress mm) ger effekt kommande månader Så jag tycker ju att pluset borde dyka upp i år iaf. Annars är jag inställd på IVF pga min och makens ålder.

    Så, är du med på äl+2 idag?


    Wow så starka du har! Är det babyplan? Jag ogillar testlagret och rfsu egentligen men endast de jag hade. Ja jag förstår att du blev konfunderad. Antingen så hade ägget lite svårt att släppa så kroppen körde på med mer lh eller så var det kanske bara en tillfällighet.

    Ja jag har nog slarvat lite mer med att äta mer gluten och druckit koffeinfritt kaffe men annars så håller jag samma goda kost med mycket grönsaker, kött, fisk, fågel. Gillar även chia pudding och njuter av att äta en massa färska bär. Hur gör du med socker, mejeri, gluten?

    Ja jag förstår. Du verkar så klok och lugn. Vi får hålla varandra uppdaterade. Jag är på ÄL+3 (tycker FF) men kan lika gärna vara på ÄL +2 haha
  • Soff
    CairoCarro skrev 2020-08-19 00:56:01 följande:
    Ja det är så tröttsamt. Man börjar verkligen tro att det negativa testet har blivit totalt cementerat och att det aldrig kan bli något annat, haha. Tänker att man får ta det månad för månad annars blir man väl utbränd känslomässigt.. :/

    Jag äter alla b-vitaminer, zink, magnesium, omega-3, selenium och q10, som verkar vara väldigt bra för ägg- och spermkvalitet, så det är ett tips :) denna cykel ska jag även börja med rosenrot och munkpeppar. Har även slutat med kaffe, tyvärr, haha.

    Verkligen, känner precis likadant!... 


     


    Okey! då kör du en dunderkur då! :) tack för tips, får väl utöka ifall det går åt helvete denna gången också haha :P


    Haha ja vissa saker är mindre kul att ge upp alltså... 

  • CairoCarro
    Soff skrev 2020-08-19 19:48:39 följande:

    Verkligen, känner precis likadant!... 

     

    Okey! då kör du en dunderkur då! :) tack för tips, får väl utöka ifall det går åt helvete denna gången också haha :P

    Haha ja vissa saker är mindre kul att ge upp alltså... 


    Haha ja, men förhoppningsvis gör det inte det! :D
  • Weloty

    Jag tror tyvärr att min mens kommer idag. Fick en ljusrosa spotting imorse och det känns som att mensvärken är på väg. Även fast jag försöker tänka positivt är jag så himla ledsen. Jag trodde verkligen att jag var gravid denna gång, eftersom att jag har känt symptom som jag annars inte har så långt före mens.

    Min man är väldigt stöttande och vill ha barn precis lika mycket som jag, men han känner tyvärr en stor press och blir stressad när det inte går. Jag vill därför inte visa hur ledsen jag verkligen blir varje gång mensen kommer, men det är svårt. Åh, jag ville ju bara att detta skulle vara en rolig och spännande tid i vårt liv tillsammans. Istället blir det en tid fylld av väntan, besvikelse och press. Är det någon av er som känner likadant gentemot er partner?

  • Baconpie

    Ville bara säga hej och att jag läser med spänning hur det går för er andra. Blev förstås inget plus för mig denna månad. Tyvärr märkte jag heller ingen skillnad på mensvärken ,trots att jag slutat helt med koffein. Hoppas att nästa cykel känns lättare, eller förstås att jag inte får mer mens på ett tag.. Håller tummarna för alla er som fortfarande väntar på plus i augusti. Hjärta

  • Myran1234
    CairoCarro skrev 2020-08-19 00:47:12 följande:

    Jaha, kan det hjälpa sperma också? Vad bra! Kollade efter preparat med samma aktiva ämne men verkar inte finnas på marknaden här, köpte motsvarigheten och får efrerforska lite i om det kan användas på samma sätt :)


    Ja, precis så mannen kan också ta. Jag har ätit bidolvon nu i nästan två dagar så det blir spännande att se om det ger effekt. :)

    Hur går det för dig?
  • CairoCarro
    Myran1234 skrev 2020-08-20 15:11:19 följande:

    Ja, precis så mannen kan också ta. Jag har ätit bidolvon nu i nästan två dagar så det blir spännande att se om det ger effekt. :)

    Hur går det för dig?


    Hur många dagar in i din cykel började du äta det? Min man tyckte det räckte med att han äter vitaminer, rosenrot och q10 haha, så det blir bara jag som testar. Hittade preparat med guaifenesin här som verkar fungera på samma sätt, och läste att man skulle ta 4 dagar innan förväntad ÄL. I övrigt går det segt för mig.. mensen är iaf igång så ny ÄL blir nog 1:a september. :) Har du ÄL snart?
  • Jenzia
    Baconpie skrev 2020-08-20 12:40:35 följande:

    Ville bara säga hej och att jag läser med spänning hur det går för er andra. Blev förstås inget plus för mig denna månad. Tyvärr märkte jag heller ingen skillnad på mensvärken ,trots att jag slutat helt med koffein. Hoppas att nästa cykel känns lättare, eller förstås att jag inte får mer mens på ett tag.. Håller tummarna för alla er som fortfarande väntar på plus i augusti. 


    Himla tråkigt att höra! Hur lång blev din cykel?

    Jag är ju också totalt koffeinfri från denna cykeln så jag hoppas ju också på att mensvärken ska vara lättare nu. Min mensvärk är dock oklart cykel till cykel. Spänner från skärande smärta och illamående som kräver fosterställning till lättare molvärk. Så weird, har ju tidigare baljan i mig ungefär samma mängd kaffe varje dag!

    Jag har BIM 31/8 men har redan (äl+3) tappat hoppet för denna cykeln, my god vad det är tufft ibland på andra sidan äl
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020