• Baconpie

    Försök med första barnet - BIM augusti 2020

    Tycker det varit fint att följas åt med andra första barns-försökare, så gör därför en ny tråd för augusti.

    Baconpie, 35 år, BIM 18/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:07
    30/7 Blanket, 34 år
    31/7 - 1/8 Kinder 32 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    18/8 Baconpie, 35 år
    BIM? Link92, 28 år
    Anonym (Tiima­) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:10
    30/7 Blanket, 34 år
    1/8 Kinder 32 år
    BIM 2/8, Darnell, 30 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    15/8 Anonym (Tiima­) 30 år
    15/8 Link92, 28 år
    18/8 Baconpie, 35 år

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020
  • Soff
    CairoCarro skrev 2020-08-19 20:21:17 följande:
    Haha ja, men förhoppningsvis gör det inte det! :D
    Hoppas hoppas hoppas!!!
  • Myran1234
    CairoCarro skrev 2020-08-20 16:20:04 följande:

    Hur många dagar in i din cykel började du äta det? Min man tyckte det räckte med att han äter vitaminer, rosenrot och q10 haha, så det blir bara jag som testar. Hittade preparat med guaifenesin här som verkar fungera på samma sätt, och läste att man skulle ta 4 dagar innan förväntad ÄL. I övrigt går det segt för mig.. mensen är iaf igång så ny ÄL blir nog 1:a september. :) Har du ÄL snart?


    Jag började med bisolvon CD6, men endast en tablett på kvällen, igår och fram till ÄL äter jag 3 tabletter per dag. Min ÄL är 29 augusti, enligt NC.

    Jag har inte sagt till min sambo att jag vill att han äter bisolvon också... tänkte vänta tills ca 4 dagar innan ÄL så kan han starta då. Läste att det får full effekt efter tre dagar så tänkte jag kunde bespara honom några dagar, haha! Men han kan mycket väl också vägra då han redan äter RR och zink. :) Jag blev faktiskt förvånad att han utan protest började äta tabletterna jag gav honom.

    Okej, vad bra att du hittade liknande! Spännande att se om det ger någon effekt. Jag håller tummarna för oss! tänkte du även köra något med munkpeppar denna cykel?
  • CairoCarro
    Myran1234 skrev 2020-08-20 19:54:16 följande:

    Jag började med bisolvon CD6, men endast en tablett på kvällen, igår och fram till ÄL äter jag 3 tabletter per dag. Min ÄL är 29 augusti, enligt NC.

    Jag har inte sagt till min sambo att jag vill att han äter bisolvon också... tänkte vänta tills ca 4 dagar innan ÄL så kan han starta då. Läste att det får full effekt efter tre dagar så tänkte jag kunde bespara honom några dagar, haha! Men han kan mycket väl också vägra då han redan äter RR och zink. :) Jag blev faktiskt förvånad att han utan protest började äta tabletterna jag gav honom.

    Okej, vad bra att du hittade liknande! Spännande att se om det ger någon effekt. Jag håller tummarna för oss! tänkte du även köra något med munkpeppar denna cykel?


    Då är vi ganska nära varann i cykeln :) Haha okej, hoppas han går med på det! Ja min accepterade också att ta rosenrot osv utan frågor och jag blev glatt överraskad, han brukar vilja läsa på om typ allt först haha.. Ja verkligen, låt oss se vad som händer! Jag har tagit munkpeppar i två dagar nu också, har du också börjat? Hoppas det blir vår månad nu!!
  • Myran1234
    CairoCarro skrev 2020-08-21 03:38:47 följande:

    Då är vi ganska nära varann i cykeln :) Haha okej, hoppas han går med på det! Ja min accepterade också att ta rosenrot osv utan frågor och jag blev glatt överraskad, han brukar vilja läsa på om typ allt först haha.. Ja verkligen, låt oss se vad som händer! Jag har tagit munkpeppar i två dagar nu också, har du också börjat? Hoppas det blir vår månad nu!!


    Haha samma med min sambo. :)

    Ja, när har du BIM? Jag har BIM 9 september, så har ganska kort lutealfas. Normalt 11 dagar mellan ÄL och BIM och det är ju ganska kort. Hoppas inte det påverkar för mig att bli gravid...
  • Soff
    Myran1234 skrev 2020-08-21 06:34:48 följande:
    Haha samma med min sambo. :)

    Ja, när har du BIM? Jag har BIM 9 september, så har ganska kort lutealfas. Normalt 11 dagar mellan ÄL och BIM och det är ju ganska kort. Hoppas inte det påverkar för mig att bli gravid...
    Jag har BIM 10 sept, hoppas på +++ denna gången!!!... 
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-08-19 17:08:49 följande:

    Wow så starka du har! Är det babyplan? Jag ogillar testlagret och rfsu egentligen men endast de jag hade. Ja jag förstår att du blev konfunderad. Antingen så hade ägget lite svårt att släppa så kroppen körde på med mer lh eller så var det kanske bara en tillfällighet.

    Ja jag har nog slarvat lite mer med att äta mer gluten och druckit koffeinfritt kaffe men annars så håller jag samma goda kost med mycket grönsaker, kött, fisk, fågel. Gillar även chia pudding och njuter av att äta en massa färska bär. Hur gör du med socker, mejeri, gluten?

    Ja jag förstår. Du verkar så klok och lugn. Vi får hålla varandra uppdaterade. Jag är på ÄL+3 (tycker FF) men kan lika gärna vara på ÄL +2 haha


    Yes! Babyplan is da shit! Bara prövat deras stickor visserligen, men fått tydligt positivt varje cykel, så kan absolut rekommendera

    Är du gluten känslig då? Jag har ju läst en del på Vulverines hemsida och instagram, verkar mest som man ska undvika gluten om man är känslig för det. Annars verkar det ok Vilket koffeinfria kaffe dricker du? Jag köpte ett svindyrt på lokal kaffebutik, men det smakar inte gott! Haha! Så numera är det koffeinfritt té som gäller. Som helst kaffefri sedan tre veckor så känns det inte så farligt alls faktiskt, trodde det skulle vara mkt värre

    Duktig du är med kosten!! Det är först denna månaden som jag skärpt till mig, men det har slunkit ned lite pommes och två glassar förra veckan. Det är ju sommar, kan inte låta bli!

    Vilken fin uppåtkurva du fick efter äl!! Avis! Bra tecken på högt och bra östrogen vid äl! Min temp har segat sig uppåt fram till idag, inte alls nöjd med den Tecken på östrogbrist....Men vad tusan, nu är jag på andra sidan äl och har gjort vad jag kunnat! Så efter imorgon kommer jag sluta tempa Det ska bli skönt med en paus och bara chilla, vänta på mensen eller plus

    Hur mår du annars? Några andra känningar?
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-08-21 14:11:22 följande:

    Yes! Babyplan is da shit! Bara prövat deras stickor visserligen, men fått tydligt positivt varje cykel, så kan absolut rekommendera

    Är du gluten känslig då? Jag har ju läst en del på Vulverines hemsida och instagram, verkar mest som man ska undvika gluten om man är känslig för det. Annars verkar det ok Vilket koffeinfria kaffe dricker du? Jag köpte ett svindyrt på lokal kaffebutik, men det smakar inte gott! Haha! Så numera är det koffeinfritt té som gäller. Som helst kaffefri sedan tre veckor så känns det inte så farligt alls faktiskt, trodde det skulle vara mkt värre

    Duktig du är med kosten!! Det är först denna månaden som jag skärpt till mig, men det har slunkit ned lite pommes och två glassar förra veckan. Det är ju sommar, kan inte låta bli!

    Vilken fin uppåtkurva du fick efter äl!! Avis! Bra tecken på högt och bra östrogen vid äl! Min temp har segat sig uppåt fram till idag, inte alls nöjd med den Tecken på östrogbrist....Men vad tusan, nu är jag på andra sidan äl och har gjort vad jag kunnat! Så efter imorgon kommer jag sluta tempa Det ska bli skönt med en paus och bara chilla, vänta på mensen eller plus

    Hur mår du annars? Några andra känningar?


    Nja har varit känslig för gluten ibland (uppblåst mage) så kör därför säkra före det osäkra. Jag dricker från typ Ica.. det är nescafe snabbkaffe koffeinfritt. Dricker en halv kopp mer dag med lite havremjölk. Vad duktig du är, heja heja!!

    Ja alltså jag har också ätit socker haha. Både nån glass här och där, gjort nyttigare pajer (med lite socker), samt åt lite lösgodis för cirka 2 veckor sedan.

    Tror du tänker på progesteron va? Min temp må ha gått upp mycket först men hade bara 36.68 imorse och 36.75 igår så det verkar gå nedåt vilket jag inte gillar alls. Tar B6, zink, c vitamin och sen vanliga prenatals. Kommer tempa imorgon (för att se hur tempen ligger till så den inte går ned ännu mer) sen slutar jag också.

    Jag mår annars bra tack! Bara den jobbiga väntan hela tiden hahah. Har haft känningar i tjejmagen sedan äl men som börjat ge med sig. Hur mår du?
  • CairoCarro
    Myran1234 skrev 2020-08-21 06:34:48 följande:

    Haha samma med min sambo. :)

    Ja, när har du BIM? Jag har BIM 9 september, så har ganska kort lutealfas. Normalt 11 dagar mellan ÄL och BIM och det är ju ganska kort. Hoppas inte det påverkar för mig att bli gravid...


    Det blir 15/9 för mig, har precis 14 dagars lutealfas. Hur lång är din follikelfas då? Det borde ju inte vara något problem, då implantation ofta sker mellan typ dag 6-10. Men med det sagt, så kunde jag märka skillnad i min temp långt innan BIM när jag blev gravid, och jag läste att det befruktade ägget ju signalerar att det är på väg, så jag tror din progesteronnivå kommer anpassa sig och på så sätt inte "stöta ut" ett ägg som försöker implantera i slutet av din lutealfas (om det var så du tänkte) :)
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-08-21 14:44:00 följande:

    Nja har varit känslig för gluten ibland (uppblåst mage) så kör därför säkra före det osäkra. Jag dricker från typ Ica.. det är nescafe snabbkaffe koffeinfritt. Dricker en halv kopp mer dag med lite havremjölk. Vad duktig du är, heja heja!!

    Ja alltså jag har också ätit socker haha. Både nån glass här och där, gjort nyttigare pajer (med lite socker), samt åt lite lösgodis för cirka 2 veckor sedan.

    Tror du tänker på progesteron va? Min temp må ha gått upp mycket först men hade bara 36.68 imorse och 36.75 igår så det verkar gå nedåt vilket jag inte gillar alls. Tar B6, zink, c vitamin och sen vanliga prenatals. Kommer tempa imorgon (för att se hur tempen ligger till så den inte går ned ännu mer) sen slutar jag också.

    Jag mår annars bra tack! Bara den jobbiga väntan hela tiden hahah. Har haft känningar i tjejmagen sedan äl men som börjat ge med sig. Hur mår du?


    Ahh! Men är det kaffet gott? Smakar det som vanligt kaffe?

    Ja, det är ju supersvårt att helt lägga socker på hyllan! Idag är jag tex super sötsugen, hmmm, får se om jag klarar att motstå eller om det blir en litenbit choklad efter maten.

    Jaaa, eller jag tänkte östrogen eftersom progesteronet verkar kika in fint dagen efter äl och därmed ökar din temp! Tänkte att du nog har fått en fin guldkropp från ditt ägg pga bra östrogen i follikulära fasen Jag har diagnostiserat mig själv med brist på både östrogen och progesteron. Jag får aldrig blinkande gubbe på CB Advanced och min lutealfas är för kall. Hoppas ju att ändring av mina kostvanor ska få bukt med det

    Förstår dig verkligen gällande tempen. Låter ju ändå som du ligger tillräckligt högt i mina öron Men jag har själv varit rätt ledsen pga att tempen vägrar stiga, men jag har förlikat mig med det nu. Börjar må lite bättre nu och håller mig busy med jobb, häng med maken och kompisar

    Brukar du få tydliga känningar efter äl? Jag får ju inte det, men igår och idag har jag haft lite molvärk till och från. Är ju alldeles för tidigt för gravsymptom, mer troligt kanske äl? Annars har jag noll symptom (och inte mkt hopp för denna cykeln tyvärr).

    Några mysiga planer för helgen då?
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-08-21 15:33:57 följande:

    Ahh! Men är det kaffet gott? Smakar det som vanligt kaffe?

    Ja, det är ju supersvårt att helt lägga socker på hyllan! Idag är jag tex super sötsugen, hmmm, får se om jag klarar att motstå eller om det blir en litenbit choklad efter maten.

    Jaaa, eller jag tänkte östrogen eftersom progesteronet verkar kika in fint dagen efter äl och därmed ökar din temp! Tänkte att du nog har fått en fin guldkropp från ditt ägg pga bra östrogen i follikulära fasen Jag har diagnostiserat mig själv med brist på både östrogen och progesteron. Jag får aldrig blinkande gubbe på CB Advanced och min lutealfas är för kall. Hoppas ju att ändring av mina kostvanor ska få bukt med det

    Förstår dig verkligen gällande tempen. Låter ju ändå som du ligger tillräckligt högt i mina öron Men jag har själv varit rätt ledsen pga att tempen vägrar stiga, men jag har förlikat mig med det nu. Börjar må lite bättre nu och håller mig busy med jobb, häng med maken och kompisar

    Brukar du få tydliga känningar efter äl? Jag får ju inte det, men igår och idag har jag haft lite molvärk till och från. Är ju alldeles för tidigt för gravsymptom, mer troligt kanske äl? Annars har jag noll symptom (och inte mkt hopp för denna cykeln tyvärr).

    Några mysiga planer för helgen då?


    Det duger hehe ja jag har också varit sötsugen hela dagen men har lyckats hålla mig borta från något. Tänker dock att en chokladbit här och där inte gör någon skada.

    Aha förstår nu vad du menar. Jag tog rosenrot denna månad men fick ändå ÄL så ?sent? som på dag 19. När jag åt piller fick jag ÄL runt dag 16-17 (jag hade ÄL trots minipiller). Så allt har blivit längre för mig. Dock så har jag läst att follikelfasen kan förskjutas något när man drar ned på kaffe. För vissa människor så ökar östrogenet i kroppen av koffein.

    Jag tror också att jag ligger lågt på östrogen då jag kan få vallningar, mitt äggvitesekret är totalt borta sedan ma. Har du äggvitesekret eller hur ser det ut för dig innan ÄL? Jag märker absolut av en skillnad i sekret och får mer vattnigt. Kan få liiiiite äggvitesekret men inte alls som förut.

    Ja det här med tempen är inte lätt vill du bifoga din tempkurva? Tänker att du kan prova med C vitamin, zink och b6. Brukar ej få supertydliga symtom vid ÄL men vissa månader får jag molvärk några dagar innan och efter.

    I helgen väntas träning, träffa lite familj och ladda för en ny vecka. Har du några planer?
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020