• Baconpie

    Försök med första barnet - BIM augusti 2020

    Tycker det varit fint att följas åt med andra första barns-försökare, så gör därför en ny tråd för augusti.

    Baconpie, 35 år, BIM 18/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:07
    30/7 Blanket, 34 år
    31/7 - 1/8 Kinder 32 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    18/8 Baconpie, 35 år
    BIM? Link92, 28 år
    Anonym (Tiima­) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:10
    30/7 Blanket, 34 år
    1/8 Kinder 32 år
    BIM 2/8, Darnell, 30 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    15/8 Anonym (Tiima­) 30 år
    15/8 Link92, 28 år
    18/8 Baconpie, 35 år

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020
  • Mimsam04

    Hej allihop!

    Jag har bim 26/8 (äl+10), någon mer kanske? :) 

    Tyvärr har jag börjat testa tidigt från äl+8 men bara neg, försöker hålla hoppet uppe även fast det är svårt..

  • Myran1234
    CairoCarro skrev 2020-08-21 15:17:25 följande:

    Det blir 15/9 för mig, har precis 14 dagars lutealfas. Hur lång är din follikelfas då? Det borde ju inte vara något problem, då implantation ofta sker mellan typ dag 6-10. Men med det sagt, så kunde jag märka skillnad i min temp långt innan BIM när jag blev gravid, och jag läste att det befruktade ägget ju signalerar att det är på väg, så jag tror din progesteronnivå kommer anpassa sig och på så sätt inte "stöta ut" ett ägg som försöker implantera i slutet av din lutealfas (om det var så du tänkte) :)


    Ja, jag hoppas du har rätt. Min follikelfas är 16-17 dagar. Min cykel är ganska regelbunden på 27-28 dagar. Dock förra månaden blev den lite kortare än vanligt. Undrar om det beror på att jag åt RR... blir intressant att se hur det blir denna cykel.

    Hur tidigt kände du av gravidsymtom? Vad fick du för symtom?
  • CairoCarro
    Myran1234 skrev 2020-08-22 00:19:36 följande:

    Ja, jag hoppas du har rätt. Min follikelfas är 16-17 dagar. Min cykel är ganska regelbunden på 27-28 dagar. Dock förra månaden blev den lite kortare än vanligt. Undrar om det beror på att jag åt RR... blir intressant att se hur det blir denna cykel.

    Hur tidigt kände du av gravidsymtom? Vad fick du för symtom?


    Vad spännande, men regelbundet 27-28 dagar överlag ska ju vara bra så det är ju också positivt :) Ah ok, hoppas inte min blir kortare pga att jag testar rosenrot.. är nöjd med hur den är haha.

    Jag kände inte av något förutom ömma bröst typ BIM+2.. Och så hög temp. Jag brukar ha ont nästan direkt efter ÄL och fram till mens men då kände jag inte mkt. Lite molvärk BIM-2 bara.. men tror i och för sig att jag kände av ett litet sting när jag tror att ägget fäste typ ÄL-9. :)
  • CairoCarro
    Myran1234 skrev 2020-08-22 00:19:36 följande:

    Ja, jag hoppas du har rätt. Min follikelfas är 16-17 dagar. Min cykel är ganska regelbunden på 27-28 dagar. Dock förra månaden blev den lite kortare än vanligt. Undrar om det beror på att jag åt RR... blir intressant att se hur det blir denna cykel.

    Hur tidigt kände du av gravidsymtom? Vad fick du för symtom?


    ÄL+9 såklart, haha.
  • Nässelfjäril

    Hej! Här är en till som kämpar på. Var gravid i våras men var tvungen att avbryta rätt sent på grund av fosterskador. Sedan dess har vi försökt igen, BIM egentligen den 29, men min cykel är fortfarande lite opålitlig och fick pos på äl-test den 16:e.

    Så säker man kan bli på att det inte gick den här gången heller, kroppen signalerar att mens är nära förestående och det känns som att vårens graviditet var en engångsföreteelse som inte kommer upprepas.

    Har varit skönt att läsa här och inse att man inte är ensam.

  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-08-21 19:02:03 följande:

    Det duger hehe ja jag har också varit sötsugen hela dagen men har lyckats hålla mig borta från något. Tänker dock att en chokladbit här och där inte gör någon skada.

    Aha förstår nu vad du menar. Jag tog rosenrot denna månad men fick ändå ÄL så ?sent? som på dag 19. När jag åt piller fick jag ÄL runt dag 16-17 (jag hade ÄL trots minipiller). Så allt har blivit längre för mig. Dock så har jag läst att follikelfasen kan förskjutas något när man drar ned på kaffe. För vissa människor så ökar östrogenet i kroppen av koffein.

    Jag tror också att jag ligger lågt på östrogen då jag kan få vallningar, mitt äggvitesekret är totalt borta sedan ma. Har du äggvitesekret eller hur ser det ut för dig innan ÄL? Jag märker absolut av en skillnad i sekret och får mer vattnigt. Kan få liiiiite äggvitesekret men inte alls som förut.

    Ja det här med tempen är inte lätt vill du bifoga din tempkurva? Tänker att du kan prova med C vitamin, zink och b6. Brukar ej få supertydliga symtom vid ÄL men vissa månader får jag molvärk några dagar innan och efter.

    I helgen väntas träning, träffa lite familj och ladda för en ny vecka. Har du några planer?


    Jag unnade mig själv en bit choklad igår iaf

    Brukar du få äl sent eller? Jag har käkat rosenrot i tre månader nu. I juni hade jag äl på cd13, förra månaden hade jag äl på cd14 och denna först på cd18. Det normala för mig är nog runt CD13-16. Mkt oklart varför äl blev så sen denna månaden, men kanske på grund av att jag slutat med kaffet därå Visste faktiskt inte att koffein kunde öka östrogenet! Tack för infon!

    Kan också få vallningar! Vissa kvällar kan jag bli så varm, runt kl 21.00, att min man inte får röra mig för att jag får panik, haha! Brukar gå över efter 30 min eller så. När får du vallningar?

    Hmm, får du vattniga flytningar då? De är ju också fertila! Men förstår ändå att man vill ha äggvitesekret! Kanske skulle kolla upp det med gyn? Också iom att du sett skillnad efter MA.

    Mitt äggvitesekret är lite olika månad för månad. Vissa cykler har jag riktigt mycket en dag och andra får jag lite grann flera dagar i rad. Denna cykel var det mer sparsamt, men badade mycket och tror att det kan ha påverkat hur mycket jag kände och såg

    Åhh jag äter typ allt man kan äta! Högdos c-vitamin sedan sex månader, zink-tillskott sedan flera år, högdos b6 började jag först med denna månaden + högdos e-vitamin. Käkar också bidrottninggele (tre månader bakåt), q10, inositol och bisolvon (bara före äl), aminosyror, selen, b12+folsyra, omega3 och magnesium. Och så klart högdos d-vitamin dagarna runt äl Nästa cykel tänkte jag också testa munkpeppar, hahaha! Har jag missat något som ska vara bra för fertiliteten?

    Vad gillar du för träning? Jag borde börja med styrketräning, men trivs bättre med promenader och lugn yoga. ??Skickar med en bild på min tempkurva! Nu ligger har iaf runt 37 grader, får nog vara nöjd med det
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-08-21 19:02:03 följande:

    Det duger hehe ja jag har också varit sötsugen hela dagen men har lyckats hålla mig borta från något. Tänker dock att en chokladbit här och där inte gör någon skada.

    Aha förstår nu vad du menar. Jag tog rosenrot denna månad men fick ändå ÄL så ?sent? som på dag 19. När jag åt piller fick jag ÄL runt dag 16-17 (jag hade ÄL trots minipiller). Så allt har blivit längre för mig. Dock så har jag läst att follikelfasen kan förskjutas något när man drar ned på kaffe. För vissa människor så ökar östrogenet i kroppen av koffein.

    Jag tror också att jag ligger lågt på östrogen då jag kan få vallningar, mitt äggvitesekret är totalt borta sedan ma. Har du äggvitesekret eller hur ser det ut för dig innan ÄL? Jag märker absolut av en skillnad i sekret och får mer vattnigt. Kan få liiiiite äggvitesekret men inte alls som förut.

    Ja det här med tempen är inte lätt vill du bifoga din tempkurva? Tänker att du kan prova med C vitamin, zink och b6. Brukar ej få supertydliga symtom vid ÄL men vissa månader får jag molvärk några dagar innan och efter.

    I helgen väntas träning, träffa lite familj och ladda för en ny vecka. Har du några planer?


    Steeph skrev 2020-08-21 19:02:03 följande:

    Det duger hehe ja jag har också varit sötsugen hela dagen men har lyckats hålla mig borta från något. Tänker dock att en chokladbit här och där inte gör någon skada.

    Aha förstår nu vad du menar. Jag tog rosenrot denna månad men fick ändå ÄL så ?sent? som på dag 19. När jag åt piller fick jag ÄL runt dag 16-17 (jag hade ÄL trots minipiller). Så allt har blivit längre för mig. Dock så har jag läst att follikelfasen kan förskjutas något när man drar ned på kaffe. För vissa människor så ökar östrogenet i kroppen av koffein.

    Jag tror också att jag ligger lågt på östrogen då jag kan få vallningar, mitt äggvitesekret är totalt borta sedan ma. Har du äggvitesekret eller hur ser det ut för dig innan ÄL? Jag märker absolut av en skillnad i sekret och får mer vattnigt. Kan få liiiiite äggvitesekret men inte alls som förut.

    Ja det här med tempen är inte lätt vill du bifoga din tempkurva? Tänker att du kan prova med C vitamin, zink och b6. Brukar ej få supertydliga symtom vid ÄL men vissa månader får jag molvärk några dagar innan och efter.

    I helgen väntas träning, träffa lite familj och ladda för en ny vecka. Har du några planer?


  • Soff

    Nejjjj känns som att jag håller på och bli sjuk! Vi som ska ge oss på fjärde försöket nu.. får inte bli sämre nu :( då blir det ju att vänta till nästa omgång :( känner mig matt och varm.. 

  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-08-22 10:26:45 följande:

    Jag unnade mig själv en bit choklad igår iaf

    Brukar du få äl sent eller? Jag har käkat rosenrot i tre månader nu. I juni hade jag äl på cd13, förra månaden hade jag äl på cd14 och denna först på cd18. Det normala för mig är nog runt CD13-16. Mkt oklart varför äl blev så sen denna månaden, men kanske på grund av att jag slutat med kaffet därå Visste faktiskt inte att koffein kunde öka östrogenet! Tack för infon!

    Kan också få vallningar! Vissa kvällar kan jag bli så varm, runt kl 21.00, att min man inte får röra mig för att jag får panik, haha! Brukar gå över efter 30 min eller så. När får du vallningar?

    Hmm, får du vattniga flytningar då? De är ju också fertila! Men förstår ändå att man vill ha äggvitesekret! Kanske skulle kolla upp det med gyn? Också iom att du sett skillnad efter MA.

    Mitt äggvitesekret är lite olika månad för månad. Vissa cykler har jag riktigt mycket en dag och andra får jag lite grann flera dagar i rad. Denna cykel var det mer sparsamt, men badade mycket och tror att det kan ha påverkat hur mycket jag kände och såg

    Åhh jag äter typ allt man kan äta! Högdos c-vitamin sedan sex månader, zink-tillskott sedan flera år, högdos b6 började jag först med denna månaden + högdos e-vitamin. Käkar också bidrottninggele (tre månader bakåt), q10, inositol och bisolvon (bara före äl), aminosyror, selen, b12+folsyra, omega3 och magnesium. Och så klart högdos d-vitamin dagarna runt äl Nästa cykel tänkte jag också testa munkpeppar, hahaha! Har jag missat något som ska vara bra för fertiliteten?

    Vad gillar du för träning? Jag borde börja med styrketräning, men trivs bättre med promenader och lugn yoga. ??Skickar med en bild på min tempkurva! Nu ligger har iaf runt 37 grader, får nog vara nöjd med det


    Helt rätt!! Ja alltså ÄL kommer mellan dag 18-20. Kollade när jag åt minipiller och då hade jag ÄL på allt från dag 15-23 men då tryckte man ju i sig konstgjorda hormoner så kanske inte så konstigt hahah. Kanske får låta kroppen försöka återhämta sig helt.

    Jag får endast vallningar ibland efter ägglossningen och denna gång tror jag att det är pga rosenrot. Blev nog mycket östrogen som sedan har sjunkit för snabbt när jag slutade med dom strax innan ÄL. Så håller mig borta från rosenrot framöver. Börjar också fundera på om jag ska ta en ?ren? cykel. Alltså utan munkpeppar, rosenrot eller nått annat. Det jag kommer ta är dock prenatals, zink, magnesium, d vitamin, omega 3. Cykeln jag blev gravid tog jag endast prenatals, omega 3 och EPA glandin. Tänker också ifall eventuell utredning/undersökning så kan det vara bra om jag har lite rena cykler som inte påverkas av diverse naturmedicin.

    Styrketräning är det som gäller här samt promenader. Kikade på din tempkurva och den kommer nog fortsätta uppåt ska få se. Kanske det också blir ett plus, vilket jag verkligen hoppas för dig
  • CairoCarro
    Nässelfjäril skrev 2020-08-22 07:27:50 följande:

    Hej! Här är en till som kämpar på. Var gravid i våras men var tvungen att avbryta rätt sent på grund av fosterskador. Sedan dess har vi försökt igen, BIM egentligen den 29, men min cykel är fortfarande lite opålitlig och fick pos på äl-test den 16:e.

    Så säker man kan bli på att det inte gick den här gången heller, kroppen signalerar att mens är nära förestående och det känns som att vårens graviditet var en engångsföreteelse som inte kommer upprepas.

    Har varit skönt att läsa här och inse att man inte är ensam.


    Jag beklagar verkligen, måste varit otroligt tungt. Hur många försök har ni hunnit med sedan dess? Jag är säker på att det inte var en engångsföreteelse. Det kommer funka igen :)
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020