• Baconpie

    Försök med första barnet - BIM augusti 2020

    Tycker det varit fint att följas åt med andra första barns-försökare, så gör därför en ny tråd för augusti.

    Baconpie, 35 år, BIM 18/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:07
    30/7 Blanket, 34 år
    31/7 - 1/8 Kinder 32 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    18/8 Baconpie, 35 år
    BIM? Link92, 28 år
    Anonym (Tiima­) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:10
    30/7 Blanket, 34 år
    1/8 Kinder 32 år
    BIM 2/8, Darnell, 30 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    15/8 Anonym (Tiima­) 30 år
    15/8 Link92, 28 år
    18/8 Baconpie, 35 år

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020
  • Myran1234
    CairoCarro skrev 2020-08-22 06:11:34 följande:

    Vad spännande, men regelbundet 27-28 dagar överlag ska ju vara bra så det är ju också positivt :) Ah ok, hoppas inte min blir kortare pga att jag testar rosenrot.. är nöjd med hur den är haha.

    Jag kände inte av något förutom ömma bröst typ BIM+2.. Och så hög temp. Jag brukar ha ont nästan direkt efter ÄL och fram till mens men då kände jag inte mkt. Lite molvärk BIM-2 bara.. men tror i och för sig att jag kände av ett litet sting när jag tror att ägget fäste typ ÄL-9. :)


    Ja, jag hoppas det. Man tänker så mycket och oroar sig för det ena med det andra. Att man känner sig stressad över att bli gravid gör ju knappast saken bättre. Bara hålla ut och invänta ÄL.

    Okej, många verkar skriva det här i FL att de inte känt något alls först nära inpå BIM. Själv har man haft alla möjliga symtom efter varje ÄL utan att det varit något, skengravid med andra ord. ;)

    Jag gjorde så att jag i förra cykeln skrev ner alla mina symtom i appen, som en liten dagbok. Tänker att jag kan kolla tillbaka på det nu framöver för att påminna mig att det inte är något ovanligt att jag känner saker i kroppen efter ÄL. Vill inte bygga upp förväntningar hos mig själv. Brukar du ta gravtest tidigt eller brukar du avvakta till om mensen kommer?
  • CairoCarro
    Myran1234 skrev 2020-08-23 02:16:23 följande:

    Ja, jag hoppas det. Man tänker så mycket och oroar sig för det ena med det andra. Att man känner sig stressad över att bli gravid gör ju knappast saken bättre. Bara hålla ut och invänta ÄL.

    Okej, många verkar skriva det här i FL att de inte känt något alls först nära inpå BIM. Själv har man haft alla möjliga symtom efter varje ÄL utan att det varit något, skengravid med andra ord. ;)

    Jag gjorde så att jag i förra cykeln skrev ner alla mina symtom i appen, som en liten dagbok. Tänker att jag kan kolla tillbaka på det nu framöver för att påminna mig att det inte är något ovanligt att jag känner saker i kroppen efter ÄL. Vill inte bygga upp förväntningar hos mig själv. Brukar du ta gravtest tidigt eller brukar du avvakta till om mensen kommer?


    Ja, jag vet, man tänker och oroar sig alldeles för mycket. Ibland tänker jag att jag kanske försöker för mycket, med örter och allt vad det är. Min cykel var ju bra innan, så jag kanske bara trasslar till det för kroppen nu? Samtidigt vill man ju göra allt man kan.

    Ja, jag tror det ofta är så, att man inte känner så mycket. Jag har dock varit likadan alla andra månader haha, skengravid och massa symtom som nog egentligen bara tyder på att mensen är påväg. Så drygt att många symtom är så liknande. Tror det är jättebra idé att skriva ner alla symtom dock. Ibland vet man ju att man känt liknande innan men inte hur mycket eller när.

    Första två månaderna vi försökte så väntade jag bara på mensen, men när jag blev gravid fick jag inte plus förrän på BIM+3 så det var jättedrygt. Sedan fick jag ont och bara väntade på blod, så det hela har blivit en sån stressig grej. Så, denna månad började jag testa några dagar innan BIM. Hur brukar du göra? :)
  • Bebis2021STHLM

    STÖRSTA LYCKAN! Bebis kommer cirka 5/5 2021, första försöket BIM 23/8!

    Jag har ännu inte haft ett konto men följt denna tråd (bland andra); och denna tråd verkligen träffade mig.

    Vi gifte oss 4/7, och beslutade oss att försöka efter bröllopet, då slutade jag äta mini-piller och redan månaden innan började jag mäta med natural cycles. 

    Idag 24/8 fick jag två streck på stickan; vi ska ha barn givet att allt går som det ska och som vi vill!

    Vi har haft ett ligg-schema som hete duga kring ägglossning, egentligen på nästan alla småröda eller helröda dagar, 1 gång/dag. Vi är inte vana att ligga i så men vi tänkte att det skadar inte.

    Sedan har jag visserligen inte avstått all alkohol men har dragit ner rejält och inte stressat. Sedan har brösten gjort ont i typ 2 veckor, känner en viss halsbränna som jag aldrig haft innan samt en smak i munnen som liknar den man får om man går på diet (ketos typ).

    Bara tänkte om någon kan vara hjälpt av dessa tips, vi är helt saliga här hemma.

  • Steeph
    Bebis2021STHLM skrev 2020-08-24 09:24:10 följande:

    STÖRSTA LYCKAN! Bebis kommer cirka 5/5 2021, första försöket BIM 23/8!

    Jag har ännu inte haft ett konto men följt denna tråd (bland andra); och denna tråd verkligen träffade mig.

    Vi gifte oss 4/7, och beslutade oss att försöka efter bröllopet, då slutade jag äta mini-piller och redan månaden innan började jag mäta med natural cycles. 

    Idag 24/8 fick jag två streck på stickan; vi ska ha barn givet att allt går som det ska och som vi vill!

    Vi har haft ett ligg-schema som hete duga kring ägglossning, egentligen på nästan alla småröda eller helröda dagar, 1 gång/dag. Vi är inte vana att ligga i så men vi tänkte att det skadar inte.

    Sedan har jag visserligen inte avstått all alkohol men har dragit ner rejält och inte stressat. Sedan har brösten gjort ont i typ 2 veckor, känner en viss halsbränna som jag aldrig haft innan samt en smak i munnen som liknar den man får om man går på diet (ketos typ).

    Bara tänkte om någon kan vara hjälpt av dessa tips, vi är helt saliga här hemma.


    Stort grattis och hoppas allt kommer gå bra för er så kul!
  • Malinlin
    Mimsam04 skrev 2020-08-21 19:26:53 följande:

    Hej allihop!

    Jag har bim 26/8 (äl+10), någon mer kanske? :) 

    Tyvärr har jag börjat testa tidigt från äl+8 men bara neg, försöker hålla hoppet uppe även fast det är svårt..


    Har bim 25/8, imorgon (äl+10 då). 

    Kunde inte heller hålla mig, tog ett i lördags (äl+7) och idag (äl+9) men båda negativa. Kommer säkert ha sänkt temp imorgon på morgonen och bli ledsen trots att jag redan vet att jag sannolikt inte är gravid. Blir ändå så förväntansfull inför varje test, förstår inte varför jag ens tar dem innan bim då man ändå bara blir besviken :P Man borde väl egentligen vänta (och spara pengarna haha).
  • Myran1234
    CairoCarro skrev 2020-08-23 22:03:56 följande:

    Ja, jag vet, man tänker och oroar sig alldeles för mycket. Ibland tänker jag att jag kanske försöker för mycket, med örter och allt vad det är. Min cykel var ju bra innan, så jag kanske bara trasslar till det för kroppen nu? Samtidigt vill man ju göra allt man kan.

    Ja, jag tror det ofta är så, att man inte känner så mycket. Jag har dock varit likadan alla andra månader haha, skengravid och massa symtom som nog egentligen bara tyder på att mensen är påväg. Så drygt att många symtom är så liknande. Tror det är jättebra idé att skriva ner alla symtom dock. Ibland vet man ju att man känt liknande innan men inte hur mycket eller när.

    Första två månaderna vi försökte så väntade jag bara på mensen, men när jag blev gravid fick jag inte plus förrän på BIM+3 så det var jättedrygt. Sedan fick jag ont och bara väntade på blod, så det hela har blivit en sån stressig grej. Så, denna månad började jag testa några dagar innan BIM. Hur brukar du göra? :)


    Första två månaderna testade jag innan BIM, sen gav jag upp det och tänkte att har mensen inte kommit testar jag på BIM +2. Nu denna 6:e gång tänkte jag nog testa innan bara för att inte gå och vänta och vara hoppfull i onödan.

    Haha, herregud vad negativ jag låter nu :D Jag vet inte vad som egentligen är bäst, förr eller senare kommer ju besvikelsen om man inte blivit gravid. :( Nu river jag nog av plåstret på ÄL +9 eller något. Sen kan det ju vara som för dig att det blir ett sent plus. Testade du negativt före BIM den månad du var gravid?

    Köpte massa billiga tester som får användas för mig innan BIM. Tidigare har jag bara använt CBs tester och det drar snabbt iväg om man knarkar graviditetstest. ;)
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-08-24 16:14:02 följande:

    Hur går det för alla här inne?


    Jag är på äl+8 idag och har precis fått upp hoppet igen för den här cykeln, hu jeda mig! Tempen dippade 0.2 grad igår och steg idag igen med 0.23 grad, så huvudet snurrar just nu på hoppets ångor! ;-p Bestämt mig för att ta ett testa tidigt på fredag, äl+11/BIM-3 så jag slipper fundera på om mensen ska komma eller inte hela helgen.

    Vi startade också upp vår utredning igår! Min livmoder och slemhinna såg fin ut och jag hade haft äl från höger äggstock! Inte varje dag man få bekräftat äl via ultraljud, kändes galet lyxigt! Hade också massa fina äggblåsor i varje äggstock, så man blev ju lite stolt över sin kropp!!

    Hur är det med dig? Äl+9? Du var väl en dag före mig?
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-08-25 07:32:29 följande:

    Jag är på äl+8 idag och har precis fått upp hoppet igen för den här cykeln, hu jeda mig! Tempen dippade 0.2 grad igår och steg idag igen med 0.23 grad, så huvudet snurrar just nu på hoppets ångor! ;-p Bestämt mig för att ta ett testa tidigt på fredag, äl+11/BIM-3 så jag slipper fundera på om mensen ska komma eller inte hela helgen.

    Vi startade också upp vår utredning igår! Min livmoder och slemhinna såg fin ut och jag hade haft äl från höger äggstock! Inte varje dag man få bekräftat äl via ultraljud, kändes galet lyxigt! Hade också massa fina äggblåsor i varje äggstock, så man blev ju lite stolt över sin kropp!!

    Hur är det med dig? Äl+9? Du var väl en dag före mig?


    Men åh, håller verkligen tummarna för er nu!! du tempar varje dag? Jag tempade imorse bara för att hahah. Hade 36.91 så vet ju iaf att jag haft ÄL men sen så får vi se vad som utvisar sig längre fram.

    Men vad glad jag blir du ser, skönt att det så fint ut och att ni vet att du har haft ägglossning och att slemhinnan såg fin ut. Jag är alltid så nervös för såna där utredningar/ultraljud för att jag är alltid rädd för vad man ska få för svar. Vi pratade lite igår och i februari 2021 har vi rätt till utredning. Vet inte varför då jag ändå lyckats bli gravid. Men ändå rädd att det var vår gyllene chans och att vi kommer ha problem nu. Så får vi se om vi hinner komma dit eller om vi hinner plussa innan dess.
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-08-25 07:32:29 följande:

    Jag är på äl+8 idag och har precis fått upp hoppet igen för den här cykeln, hu jeda mig! Tempen dippade 0.2 grad igår och steg idag igen med 0.23 grad, så huvudet snurrar just nu på hoppets ångor! ;-p Bestämt mig för att ta ett testa tidigt på fredag, äl+11/BIM-3 så jag slipper fundera på om mensen ska komma eller inte hela helgen.

    Vi startade också upp vår utredning igår! Min livmoder och slemhinna såg fin ut och jag hade haft äl från höger äggstock! Inte varje dag man få bekräftat äl via ultraljud, kändes galet lyxigt! Hade också massa fina äggblåsor i varje äggstock, så man blev ju lite stolt över sin kropp!!

    Hur är det med dig? Äl+9? Du var väl en dag före mig?


    Är på ÄL+8/9 då jag inte vet riktigt när ägget släppte är dock helt säker på att det inte blev något denna gång igen. Försöker att inte bli för ledsen eller orolig dock. Vi försökte verkligen ordentligt och det är ju tråkigt om vi ska ha stora problem nu.
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020