• Baconpie

    Försök med första barnet - BIM augusti 2020

    Tycker det varit fint att följas åt med andra första barns-försökare, så gör därför en ny tråd för augusti.

    Baconpie, 35 år, BIM 18/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:07
    30/7 Blanket, 34 år
    31/7 - 1/8 Kinder 32 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    18/8 Baconpie, 35 år
    BIM? Link92, 28 år
    Anonym (Tiima­) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:10
    30/7 Blanket, 34 år
    1/8 Kinder 32 år
    BIM 2/8, Darnell, 30 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    15/8 Anonym (Tiima­) 30 år
    15/8 Link92, 28 år
    18/8 Baconpie, 35 år

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-08-25 08:50:11 följande:

    Men åh, håller verkligen tummarna för er nu!! du tempar varje dag? Jag tempade imorse bara för att hahah. Hade 36.91 så vet ju iaf att jag haft ÄL men sen så får vi se vad som utvisar sig längre fram.

    Men vad glad jag blir du ser, skönt att det så fint ut och att ni vet att du har haft ägglossning och att slemhinnan såg fin ut. Jag är alltid så nervös för såna där utredningar/ultraljud för att jag är alltid rädd för vad man ska få för svar. Vi pratade lite igår och i februari 2021 har vi rätt till utredning. Vet inte varför då jag ändå lyckats bli gravid. Men ändå rädd att det var vår gyllene chans och att vi kommer ha problem nu. Så får vi se om vi hinner komma dit eller om vi hinner plussa innan dess.


    Tack fina du! Jag hade noll i hopp om denna cykeln innan tempdippen igår och ökningen idag, men vi får väl se om några dagar vad utgången blir detta försöket! Än så länge har jag tempar varje dag denna cykeln. Vad skönt att du fått din äl bekräftad iaf!

    Skulle egentligen lagt av efter helgen, men tänkte att jag tar bara en dag till och då kom ju dippen! Då kunde jag heller inte riktigt sluta utan att se att tempen vände uppåt igen. Så lättad över att den gjorde det, du kan inte ana! Nu tänker jag att jag tempar en dag till, tar en dags paus, tempar igen på fredag, men innan jag kikar på termometern så tänkte jag ta ett testa tidigt gravtest. Så beroende på vad gravtestet visar kommer jag kolla på termometern eller inte. Knasig plan? Hade ju varit fint att få en full kurva om det faktiskt är en graviditet! (suck, hoppet är tydligen det sista som lämnar mig!)

    Jag har sagt det tidigare, men tror verkligen ett plus kommer detta året! <3 Känner det på mig! Men skönt att ni ändå kan få tid för utredning i februari (om ni vill det?). Anledningen till att vi hoppade på utredningståget är ju för att vi är relativt gamla. Och ingen av oss har någonsin varit gravida tidigare, tydligen är det en faktor som talar emot att man är fertil Aja! Ska ändå fröjdas över min vackra livmoder och fina äggstockar Men jag håller med, var ju skitnervös! Och hade sådan huvudvärk igår kväll av alla spänningar, haha!
  • Jenzia
    Steeph skrev 2020-08-25 09:30:16 följande:

    Är på ÄL+8/9 då jag inte vet riktigt när ägget släppte är dock helt säker på att det inte blev något denna gång igen. Försöker att inte bli för ledsen eller orolig dock. Vi försökte verkligen ordentligt och det är ju tråkigt om vi ska ha stora problem nu.


    Åhh jag förstår dig så! <3 Tycker man kastas mellan hopp och förtvivlan! Tidigare i denna cykeln trodde jag ju inte ens att äl skulle komma. Och nu sitter jag här och hoppas att jag är gravid trots allt! Så knasigt.

    När vi var på utredningen igår så betonade läkaren att det är väldigt normalt att det tar 1 år att bli gravid. Det faktum att man lyckats tidigare talar för att det ska gå igen! Tänkte att det sista är positivt för dig!
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-08-25 12:42:48 följande:

    Tack fina du! Jag hade noll i hopp om denna cykeln innan tempdippen igår och ökningen idag, men vi får väl se om några dagar vad utgången blir detta försöket! Än så länge har jag tempar varje dag denna cykeln. Vad skönt att du fått din äl bekräftad iaf!

    Skulle egentligen lagt av efter helgen, men tänkte att jag tar bara en dag till och då kom ju dippen! Då kunde jag heller inte riktigt sluta utan att se att tempen vände uppåt igen. Så lättad över att den gjorde det, du kan inte ana! Nu tänker jag att jag tempar en dag till, tar en dags paus, tempar igen på fredag, men innan jag kikar på termometern så tänkte jag ta ett testa tidigt gravtest. Så beroende på vad gravtestet visar kommer jag kolla på termometern eller inte. Knasig plan? Hade ju varit fint att få en full kurva om det faktiskt är en graviditet! (suck, hoppet är tydligen det sista som lämnar mig!)

    Jag har sagt det tidigare, men tror verkligen ett plus kommer detta året! <3 Känner det på mig! Men skönt att ni ändå kan få tid för utredning i februari (om ni vill det?). Anledningen till att vi hoppade på utredningståget är ju för att vi är relativt gamla. Och ingen av oss har någonsin varit gravida tidigare, tydligen är det en faktor som talar emot att man är fertil Aja! Ska ändå fröjdas över min vackra livmoder och fina äggstockar Men jag håller med, var ju skitnervös! Och hade sådan huvudvärk igår kväll av alla spänningar, haha!


    Jag kikade på din kurva och oj vad jag blev nyfiken och hoppfull för er. Det ser väldigt bra ut med att kurvan går uppåt igen förstår dig hihi! Jag kanske tempar imorgon, vi får se.

    Åååh spännande! Jag kanske också tar ett test på fredag eller lördag. Förra månaden tog jag inte ett enda test hahah. Var så säker och är väl det nu med. Men det finns väl alltid lite hopp inom en.

    Har du några symtom??
  • Steeph
    Jenzia skrev 2020-08-25 12:46:00 följande:

    Åhh jag förstår dig så! <3 Tycker man kastas mellan hopp och förtvivlan! Tidigare i denna cykeln trodde jag ju inte ens att äl skulle komma. Och nu sitter jag här och hoppas att jag är gravid trots allt! Så knasigt.

    När vi var på utredningen igår så betonade läkaren att det är väldigt normalt att det tar 1 år att bli gravid. Det faktum att man lyckats tidigare talar för att det ska gå igen! Tänkte att det sista är positivt för dig!


    Ja jag vet, man är ju så känslig också mitt i allt. Jag får helt enkelt sitta lugnt i båten och se vad framtiden visar
  • Elvii91
    Steeph skrev 2020-08-24 16:14:02 följande:

    Hur går det för alla här inne?


    Jag är på äl+9 och imorse dippade min temp från 36,91 igår till 36,64 idag. Kan det vara en implantationsdipp? Hur stor brukar en sån dipp vara?

    Jag har ju inte tempat så länge så jag har bara förra månaden att jämföra med. Då hade jag förhöjd temp från äl till dagen efter mensen börjat. Jag försöker att inte bli allt för exalterad för man vet ju aldrig.

    Jag har BIM på fredag, vilket borde göra att jag är på BIM-3 idag om jag har räknat rätt?

    Hur går det för dig?
  • CairoCarro
    Myran1234 skrev 2020-08-25 06:32:52 följande:

    Första två månaderna testade jag innan BIM, sen gav jag upp det och tänkte att har mensen inte kommit testar jag på BIM +2. Nu denna 6:e gång tänkte jag nog testa innan bara för att inte gå och vänta och vara hoppfull i onödan.

    Haha, herregud vad negativ jag låter nu :D Jag vet inte vad som egentligen är bäst, förr eller senare kommer ju besvikelsen om man inte blivit gravid. :( Nu river jag nog av plåstret på ÄL +9 eller något. Sen kan det ju vara som för dig att det blir ett sent plus. Testade du negativt före BIM den månad du var gravid?

    Köpte massa billiga tester som får användas för mig innan BIM. Tidigare har jag bara använt CBs tester och det drar snabbt iväg om man knarkar graviditetstest. ;)


    Haha, jag fattar helt hur du tänker dock. Det är ju svårt att inte bli lite skeptisk även om man såklart även är hoppfull. Ja precis, jag började testa på BIM men fick bara negativt fram till BIM+3. Vet att min syster är låghormonare så jag tänkte att jag kanske är lika, men nu i efrerhand tänker jag att det kanske var något knas från början. Typ att implantationen inte blev 100% eller nåt och att hormonerna var så låga pga det.

    Bra med billiga test! Jag ville köpa ett gäng såna enkla stickor så att jag bara kunde köra på och dra av plåstret som du säger, men har inte hittat såna här :/ så det blir verkligen dyrt efter ett tag, haha.

    Har du testat att tempa också? Jag tycker min är så hög nu även under mens (inte lika hög som i lutealfasen dock), plus att jag fick en dipp på ÄL+8 senast och en höjning igen på ÄL+9, men det blev ju ändå inget, så jag funderar på att bara kassera tempandet nu. Nu är det jag som låter negativ, haha. :D
  • Steeph
    Elvii91 skrev 2020-08-25 15:09:24 följande:

    Jag är på äl+9 och imorse dippade min temp från 36,91 igår till 36,64 idag. Kan det vara en implantationsdipp? Hur stor brukar en sån dipp vara?

    Jag har ju inte tempat så länge så jag har bara förra månaden att jämföra med. Då hade jag förhöjd temp från äl till dagen efter mensen börjat. Jag försöker att inte bli allt för exalterad för man vet ju aldrig.

    Jag har BIM på fredag, vilket borde göra att jag är på BIM-3 idag om jag har räknat rätt?

    Hur går det för dig?


    Jadu jag tror det kan skilja sig faktiskt och att det inte riktigt finns några regler kring det. Tänker dock att om tempen går upp idag så kan det mycket väl vara en implantationsdipp. Nej det här med graviditet verkar vara ytterst olika för alla och resan till plus även det.

    Hur lång lutealfas har du?

    Jag känner mig så negativ denna månad också så vet inte om jag ska ta något test om några dagar. Är på ÄL+8/9, ytterst oklart. Har du några symtom annars?
  • Elvii91
    Steeph skrev 2020-08-25 16:29:34 följande:

    Jadu jag tror det kan skilja sig faktiskt och att det inte riktigt finns några regler kring det. Tänker dock att om tempen går upp idag så kan det mycket väl vara en implantationsdipp. Nej det här med graviditet verkar vara ytterst olika för alla och resan till plus även det.

    Hur lång lutealfas har du?

    Jag känner mig så negativ denna månad också så vet inte om jag ska ta något test om några dagar. Är på ÄL+8/9, ytterst oklart. Har du några symtom annars?


    Då får jag se imorgon bitti om tempen har gått upp igen. Lite spännande ändå!

    Ja, väldigt olika.. Vi har försökt ett tag nu och det vill sig bara inte.. detta är försök 11 tror jag och jag längtar verkligen efter att få ett plus!

    Jag har lutealfas på 11 dagar.

    Okej, då hade vi äl typ samtidigt då. När har du BIM? Har du några symptom?

    Mina bröst är svullna och ömma som blåmärken typ.. Sedan har jag humörsvängningar också men det brukar jag ha innan mens dock inte så här många dagar innan men jag brukar ändå ha det. Så det kan lika gärna vara tecken på att mensen är på g. Lite oklart.
  • Anonym (Spottings bruden)

    Hej tjejer,

    Jag har bim idag och har haft spottings i några dagar och haft stickningar i vänster äggstock (tror jag) i två dagar.

    Jag skulle såklart bli SÅ glad om jag var gravid men försöker tänka att det inte är möjligt. Hur länge kan man ha spottings innan mensen kommer?

  • Steeph
    Elvii91 skrev 2020-08-25 19:30:51 följande:

    Då får jag se imorgon bitti om tempen har gått upp igen. Lite spännande ändå!

    Ja, väldigt olika.. Vi har försökt ett tag nu och det vill sig bara inte.. detta är försök 11 tror jag och jag längtar verkligen efter att få ett plus!

    Jag har lutealfas på 11 dagar.

    Okej, då hade vi äl typ samtidigt då. När har du BIM? Har du några symptom?

    Mina bröst är svullna och ömma som blåmärken typ.. Sedan har jag humörsvängningar också men det brukar jag ha innan mens dock inte så här många dagar innan men jag brukar ändå ha det. Så det kan lika gärna vara tecken på att mensen är på g. Lite oklart.


    Åh jag förstår, jag ska nog inte klaga. Vi blev gravida på 2a försöket men fick ma. Nu är vi på 5e försöket efter och det verkar inte vilja ta sig. Även fast jag är mer nyttig nu så det faller sig verkligen olika.

    Åh härligt, ömma bröst brukar ju annars vara en indikator på en liten hoppas hoppas för er skull!!

    Nej jag har endast lite kramper av och an i tjejmagen samt känt mig frusen både igår och idag. Men tror att det bara är pms då jag har haft samma kramper de andra månaderna utan plus.
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020