• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Grustradgarden

    Gjort mitt andra plock idag. 8 ägg (fanns 12 blåsor på ul sist.) lite besviken, men känner ändå att det viktigaste är ju ändå befruktningen... Förra gången blev inget av 6 befruktade och därför får vi nu prova icsi! Hoppas att ni andra har det bra.

  • Clemmentina
    AnneP skrev 2020-08-25 10:06:22 följande:

    Jag är på rd8 idag och plussade i söndags (rd6) !

    Jag är jätte glad och jätte rädd. Men samtidigt så vill jag tro att det kommer gå vägen denna gången. Har helt andra symptom än sist då jag fick missfall. Har varit extremt anfådd och har världens yrsel.

    Hoppas att du får ett plus <3


    Åh vad roligt! Nu håller vi tummarna för att allt går bra. :) Lite skönt att symptomen är annorlunda.
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-08-25 15:18:15 följande:

    Gjort mitt andra plock idag. 8 ägg (fanns 12 blåsor på ul sist.) lite besviken, men känner ändå att det viktigaste är ju ändå befruktningen... Förra gången blev inget av 6 befruktade och därför får vi nu prova icsi! Hoppas att ni andra har det bra.


    Spännande! Håller tummarna för att icsi gör susen! Hur gick plocket? När får du besked om befruktning mm?
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-08-25 16:37:33 följande:

    Spännande! Håller tummarna för att icsi gör susen! Hur gick plocket? När får du besked om befruktning mm?


    :) Det gick helt okej. Känns som att jag fick lite mindre smärtstillande den här gången (somnade ordentligt förra gången).. Jag andades ordentligt så de frågade om jag gick på yoga (vilket jag gör en gång i veckan! :)) Efteråt mådde jag illa och fick ont på vänstersidan, så jag bad om en morfintablett som fungerade jättebra. De ska ringa imorgon om inget blivit befruktat (igen), annars är återföringen på torsdag. :) känner mig rätt negativ och har redan googlat runt på kliniker där man undersöker mig mer. Har på något sätt en känsla att något är fel på mig...
  • Ölandstoka
    AnneP skrev 2020-08-25 10:06:22 följande:

    Jag är på rd8 idag och plussade i söndags (rd6) !

    Jag är jätte glad och jätte rädd. Men samtidigt så vill jag tro att det kommer gå vägen denna gången. Har helt andra symptom än sist då jag fick missfall. Har varit extremt anfådd och har världens yrsel.

    Hoppas att du får ett plus <3


    Men åh vad härligt! Grattis :) Förstår din oro men försök att njuta av det här nu :)
  • Lunaymar

    Hade vårt första möte idag och läkaren såg 12 äggblåsor. Hon sa att det var OK. Vet ni andra hur många ni har haft? Och hur många ägg fick ni ut?

    Vi ska iaf börja nästa mensmånad och jag vill bara att tiden ska gå snabbt nu! :)

  • Lunaymar
    TildaP skrev 2020-08-25 09:19:34 följande:

    Hej alla, 

    Hoppar gärna in i tråden. :)

    Jag och min man håller på med ivf. Började under våren, överstimulerad vid äggplocket, fick 3 femdagars embryon till frysen, fick tillbaka ett i maj, men missfall i juli i slutet av v 9... :(

    Fick tillbaka ett nytt igår så hoppas nu det ska gå vägen. 

    Har en tjej på 6 år sen tidigare förhållande men vill så gärna ha en liten bebis och min dotter så gärna ett syskon. 

    Nu nervös väntan. Jobbigt med lutinus tycker jag, men bara att kämpa på.

    Heja alla er andra som också kämpar!


    Håller tummarna för dig!!

    Känner du av många biverkningar av lutinus? som tur är så handlar det bara om några veckor, och det kan man stå ut med :)
  • Lunaymar
    Ölandstoka skrev 2020-08-25 08:49:54 följande:

    Hur går det för alla ruvare? :)

    Jag är på dag 7 och har kommit in i den nervösa fasen. Men försöker ställa in mig på dåliga nyheter, ömheten i brösten har släppt och jag har lite som mensvärk, så det känns inte så lovande tyvärr. Hoppas att ni andra har bättre känningar :)


    Som jag har förstått det som kan ju symtomen ändras från dag till dag!! Så inget att vara orolig över än :)
  • Lunaymar
    AnneP skrev 2020-08-25 10:06:22 följande:

    Jag är på rd8 idag och plussade i söndags (rd6) !

    Jag är jätte glad och jätte rädd. Men samtidigt så vill jag tro att det kommer gå vägen denna gången. Har helt andra symptom än sist då jag fick missfall. Har varit extremt anfådd och har världens yrsel.

    Hoppas att du får ett plus <3


    Grattis!! Satte de in en blastocyst då? Eller är det vanligt att en plussar så tidigt som rd6? Hursom, massa grattis!!! :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020