• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-09-29 23:07:40 följande:

    De var rätt små, men typ 6-7 på var sida. Trist att vänta mer för är så trött på denna eviga väntan.. längtar så till ägguttag!


    Men då finns det ett bra antal iallafall! Jo,denna väntan i allt vad som gäller i en ivf resa är väldigt mentalt påfrestande. Har jätte jobbigt med just det,är en väldigt otålig person av mig i grunden.
  • Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-09-30 06:15:51 följande:

    Gick tyvärr inte hela vägen denna gång. Men bara att försöka bli gravida på nytt igen ??


    Kramar till dig! <3
  • Carro9194
    Carro9194 skrev 2020-09-30 08:09:53 följande:

    Skönt att man inte är ensam om känslorna :)

    Ja, dom ska ringa upp 10:15, känns som att det enda man gör hela tiden är att vänta haha


    Dom ringde redan upp, får starta ikväll!!! Så spännande! Ultraljud 5/10 :)
  • Niila

    Äggplock just klart. Dom fick ut ett endaste ägg från nio blåsor. Så antingen är det guldägget med stor G eller så blir det inget av det här...:/ Försöker tänka positivt men skulle ljuga om jag sa att jag inte kände mig nedslagen. Funderar på om någon någonsin lyckats med bara ett ägg??

  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-30 08:07:21 följande:

    Nej vad tråkigt! Får jag fråga om du fick komma in på ultraljud eller hur du annars vet?


    Det va en kemisk graviditet det fastnade men inte tillräckligt för att stanna och då prudocerar man tydligen Hcg-nivåerna. Ja jag va inne inatt då jag hade riktigt ont i magen. Så inget missfall iallafall så nu ska vi börja om med äggplock och sprutor. Så nu går vi in på omgång 2 :)
  • GlitterLina


    Hej jag har ju testdag i helgen. Men smygtesta igår men då va det blankt. I morse fick jag detta, men tycker det är alldeles för svagt för att det ska va en bra graviditet :( va tror ni? Idag är ruvardag 9.
  • GlitterLina
    Thessan81 skrev 2020-09-30 06:15:51 följande:

    Gick tyvärr inte hela vägen denna gång. Men bara att försöka bli gravida på nytt igen ??


    Ånej :( i vilken ruvardag va du i nu?

    Kram
  • Thessan81
    GlitterLina skrev 2020-09-30 12:11:05 följande:

    Ånej :( i vilken ruvardag va du i nu?

    Kram


    Hej jag var i ruvdag 16
  • Tino
    GlitterLina skrev 2020-09-30 12:10:11 följande:

    Hej jag har ju testdag i helgen. Men smygtesta igår men då va det blankt. I morse fick jag detta, men tycker det är alldeles för svagt för att det ska va en bra graviditet :( va tror ni? Idag är ruvardag 9.


    Grattis! :)

    Man kan aldrig veta. Det kan vara ett embryo som implementerat sent. Dvs helt normalt. Det kan också vara ett "kemiskt missfall". Det innebär att embryot försökt fästa och kroppen börjat producera hcg, men att embryot av någon orsak inte fortsatt denna process. Jag tycker ändå det ser positivt ut. :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020