• Norrlänning86

    BIM september 2020

    Mensen kom idag så nu hoppar vi på ett tredje försök för att skaffa syskon till barnen.

    Så här kan vi samlas vi som har BIM i september.

    Lycka till allihopa. :)

  • Svar på tråden BIM september 2020
  • Soff

    För er som tidigare varit gravida. Hur tidigt kunde ni känna symptom? Jag är på BIM-7 och inbillar mig alla möjliga symptom (illamående, molande värk, konstig smak i munnen...)

  • Trean2021

    Kunde såklart inte hålla mig utan tog test idag, har BIM måndag eller tisdag. Negativt test tyvärr så känns inte som om det blev något denna månad heller.

  • Maramba
    Soff skrev 2020-09-03 11:14:51 följande:

    För er som tidigare varit gravida. Hur tidigt kunde ni känna symptom? Jag är på BIM-7 och inbillar mig alla möjliga symptom (illamående, molande värk, konstig smak i munnen...)


    Varit gravid två ggr varav en gång blev ett barn och en gång ett MA. störande nog var det dom gångerna som jag inte hade några symptom alls innan Bim. Ena gången kände jag en våg av illamående några minuter på själv bimdagen men det var också det enda.

    Nu när vi försöker igen så är det sjukt störande att det varit så för instinktivt känns ju molvärk, illamående och ömmande bröst som att det kan vara tecken på graviditet. Men för mig är det då snarare pms i så fall. Även om jag fattat att det kan skilja otroligt mycket från graviditet till graviditet. Känns som att du borde bli noll procent klokare av mitt svar, haha.
  • granitmuppen
    Trean2021 skrev 2020-09-03 11:22:01 följande:

    Kunde såklart inte hålla mig utan tog test idag, har BIM måndag eller tisdag. Negativt test tyvärr så känns inte som om det blev något denna månad heller.


    Vad synd :/

    Jag gjorde samma sak med samma resultat - har BIM söndag eller måndag. 

    Svårt att inte hoppas ändå, men försöker ställa in mig på att mensen kommer. 
  • Sertsb6688
    Maramba skrev 2020-09-03 11:12:26 följande:

    Tydligt plus ju! Stort grattis och håller tummarna att det håller sig kvar <3


    Tack vad du är gullig <3
  • Soff
    Maramba skrev 2020-09-03 11:23:30 följande:

    Varit gravid två ggr varav en gång blev ett barn och en gång ett MA. störande nog var det dom gångerna som jag inte hade några symptom alls innan Bim. Ena gången kände jag en våg av illamående några minuter på själv bimdagen men det var också det enda.

    Nu när vi försöker igen så är det sjukt störande att det varit så för instinktivt känns ju molvärk, illamående och ömmande bröst som att det kan vara tecken på graviditet. Men för mig är det då snarare pms i så fall. Även om jag fattat att det kan skilja otroligt mycket från graviditet till graviditet. Känns som att du borde bli noll procent klokare av mitt svar, haha.


    Okey! Ja alltså, jag försöker tänka att jag bara inbillar mig (för det har jag gjort dom andra gångerna vi försökt), men man kan ju inte låta bli att hoppas liksom.. så man slängs lite fram och tillbaka. Väntan känns sååå lång...

    Hahah! :p
  • Maramba
    Soff skrev 2020-09-03 11:42:01 följande:

    Okey! Ja alltså, jag försöker tänka att jag bara inbillar mig (för det har jag gjort dom andra gångerna vi försökt), men man kan ju inte låta bli att hoppas liksom.. så man slängs lite fram och tillbaka. Väntan känns sååå lång...

    Hahah! :p


    Hehe ja jag vet preciiiis hur det känns! Drygt är ordet
  • NiMi12
    Trean2021 skrev 2020-09-03 11:22:01 följande:

    Kunde såklart inte hålla mig utan tog test idag, har BIM måndag eller tisdag. Negativt test tyvärr så känns inte som om det blev något denna månad heller.


    Tog du testa tidigt? Är ju väldigt tidigt att testa än, så jag skulle inte säga att det är kört än :)
  • Sanssan
    Sertsb6688 skrev 2020-09-03 10:47:10 följande:

    Hej,

    Tack för alla hejarop <3

    Tog ett clearblue tidigt imorse. Absolut positivt om än fortfarande svagt. Jag har ju BIM idag utifrån min snitt cykel (29).

    Tappen har ändrat sig en del senaste. Och har mkt känningar i tjejmagen. Så jag känner mig ödmjuk inför hur detta utvecklas. Missfall är ju trots allt så väldigt vanligt & jag har varit skonad hitills... tar en dag i taget helt enkelt. Men idag är det positivt och ingen blödning så idag känner jag mig glad & tacksam.


    Jätte tydligt och fint streck! Grattis :)!!
  • Sertsb6688
    Sanssan skrev 2020-09-03 13:24:05 följande:

    Jätte tydligt och fint streck! Grattis :)!!


    Tack fina <3

    Håller tummarna för er andra med, så att vi kan följas i BF maj tråden <3
Svar på tråden BIM september 2020