• Anonym (Babymama)

    Någon mer som har bebisverkstad nu

    Hej!

    Vi är i full gång att försöka bli gravid under ÄL som är i mitten på veckan. 9e-10e sept ungefär.

    Någon mer därute? Eller lite senare! Skulle vara kul att följas åt.

  • Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu
  • barnlängtan2021
    Anonym (Första) skrev 2022-05-05 19:03:42 följande:

    Det gör vi verkligen!

    Jag kämpar på fortfarande. Vi har försökt i över 1,5 år nu med första med inte lyckats än. Jag har nyss fåt reda på att jag har endometrios som kan vara en bidragande orsak till varför det inte vill sig. Samt att jag har en cysta som sitter just vid livmodertappen som kanske blockerar vägen. Jag ska om någon vecka få tömma den och se om det blir bra annars operera bort den helt senare. 


    Vi måste försöka själva fram till augusti 2023 innan vi får hjälp via landstinget med IVF så vi kämpar på och hoppas varje månad att det ska bli våran tur Glad


    Åh, men ?skönt? att ändå veta några saker som det eventuellt kan bero på.  


    jag håller tummarna för er!! 

  • Anonym (Första)
    barnlängtan2021 skrev 2022-05-05 21:17:07 följande:

    Åh, men ?skönt? att ändå veta några saker som det eventuellt kan bero på.  


    jag håller tummarna för er!! 


    Oja! Jag har märkt att jag tar varje misslyckad cykel bättre och bättre med tanke på detta. Det var jobbigare direkt efter fertilitetsutredningen då allt så bra ut, sa dom, även fast problemen fanns redan då men det lades det ingen vikt vid då. 
    Tack så gulligt av dig Hjärta
  • barnlängtan2021
    Anonym (Första) skrev 2022-05-05 21:31:41 följande:
    Oja! Jag har märkt att jag tar varje misslyckad cykel bättre och bättre med tanke på detta. Det var jobbigare direkt efter fertilitetsutredningen då allt så bra ut, sa dom, även fast problemen fanns redan då men det lades det ingen vikt vid då. 
    Tack så gulligt av dig Hjärta
    Verkar som mensen kom idag? Men känns lite konstigt när jag fick så stark äl test i onsdags
  • Anonym (Första)
    barnlängtan2021 skrev 2022-05-08 10:08:08 följande:
    Verkar som mensen kom idag? Men känns lite konstigt när jag fick så stark äl test i onsdags
    Det va ju väldigt konstigt ja.
  • Anonym (Babymakeing)

    För en vecka sen kom vår andra lilla tjej Hjärta Min magkänsla va rätt även denna gång om vad vi väntade =) 


    Mycket bättre förlossning denna gången än första också. Bortsett från att man såklart är jättetrött så har jag mått oförskämt bra fram till igår, nu börjar babybluesen kicka in tror jag. Mycket för att det varit en tuff dag när äldsta inte viljat sova och humöret va därför högt och lågt och jag va själv med båda i 3h för första gången. 


     

  • Anonym (Första)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-05-12 16:07:37 följande:

    För en vecka sen kom vår andra lilla tjej Hjärta Min magkänsla va rätt även denna gång om vad vi väntade =) 


    Mycket bättre förlossning denna gången än första också. Bortsett från att man såklart är jättetrött så har jag mått oförskämt bra fram till igår, nu börjar babybluesen kicka in tror jag. Mycket för att det varit en tuff dag när äldsta inte viljat sova och humöret va därför högt och lågt och jag va själv med båda i 3h för första gången. 


     


    Stort GRATTIS!! HjärtaBaby
  • Anonym (Hallongrotta)

    Påbörjat nu. Gissar på mens vilken dag som helst :(

  • Anonym (Lillskrutten)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-05-12 16:07:37 följande:

    För en vecka sen kom vår andra lilla tjej Hjärta Min magkänsla va rätt även denna gång om vad vi väntade =) 


    Mycket bättre förlossning denna gången än första också. Bortsett från att man såklart är jättetrött så har jag mått oförskämt bra fram till igår, nu börjar babybluesen kicka in tror jag. Mycket för att det varit en tuff dag när äldsta inte viljat sova och humöret va därför högt och lågt och jag va själv med båda i 3h för första gången. 


     


    Fantastiskt stort grattis!!! Skrattande Häftigt att du kände på dig det!Hjärta
  • Anonym (Babymakeing)

    Såklart dröjde det bara en halvtimme efter jag skrev senaste inlägget till att saker började gå snett.


    En störtblödning som fyllde en mindre förlossningsbinda innan jag hann springa från soffan till badrummet. Tog tid innan det slutade blöda men tillslut så. Sen kom en till blödning senare på kvällen som slutade snabbare men bara en halvtimme senare kom en till massiv som inte slutade. Blev att ringa till akuten och ta taxi in. Blev omhändertagen omgående när jag kom dit, de tog lite tester, kopplade upp mig på dropp. Läkare konstaterade rester från fosterhinnan och gav mig cytotec och nån medicin för att minska blödningen. Inget av dom fungerade så under natten blev det akut upp på operation och skrapning.


     


    Det va en hemsk upplevelse alltihop. Dels att på akuten bli stucken av massa olika personer för att sätta en infart utan att någon lyckades. Tillslut lyckades en narkossköterska på andra försöket. Sen en bm som inte verkade ha koll på hur man vägde en förlossningsbinda så de höll på att missa hur mycket jag verkligen blödde (tack och lov va det en uska som hade koll och lärde upp bm). Sen på operation bestämde narkosläkaren att spinal va bättre än sövning och då brast det och jag bröt ihop totalt när han stack mig. Fy i helvete va ont det gjorde. En narkossköterska lyckades lugna mig och höll mig i handen hela tiden. 


    Fick en blodtransfusion på uppvaket sen medans jag väntade på att kunna röra mina ben igen. Efter det fick jag åka tillbaka till förlossningen.. Så mycket känslor i kroppen och ångest över att vara ifrån min nya lilla bebis. Ångesten över att om blödningen börjat senare på natten att jag kanske inte skulle ha vaknat igen och lämnat man och två barn med ett blodbad istället. Kommer nog ta lite tid att bearbeta detta tror jag..  Blev visst långt detta. 


    Min så gott som perfekta förlossning och att jag fått må så bra efteråt också bara vände och blev pannkaka av alltihop :(

  • barnlängtan2021

    Igårkväll började jag få äl flytningar men äl testet igår em visade negativt. Tycker det verkar lite konstigt! Har dock inga känningar på äl heller men 

Svar på tråden Någon mer som har bebisverkstad nu