• Anonym (Wtf)

    Han runkade när jag sov?

    Jag träffar en man och har gjort i några månader. Vi är kära i varandra och ses ofta, allt funkar fint. Har sex ganska ofta, nästan varje dag. Är nästan 40 båda två.

    I helgen när jag vaknade så var han inte kvar i sängen och jag behövde gå på toa så jag klev upp, och i vardagsrummet så sitter han vid datorn, tittar på en tjej i väldigt lite kläder med stora tuttar och runkar?


    Blev lite ställd så jag frågade vad han gjorde, men fortsatte in på toa och när jag sedan kom ut frågade jag igen vad han gjorde egentligen. Han sa då att han runkade. 
    Är inte detta lite knepigt?!

    Jag låg i sängen i rummet bredvid men han behövde ändå gå upp och kolla på porr? 
    Jag har ingenting emot att man onanerar eller tittar på porr om man nu gillar det ibland, jag gör det sällan själv men jag tror de flesta män tittar på porr ibland. Men måste man göra det när ens flickvän är där? Jag sa till honom att han får runka hur mycket han vill men han kan göra det när vi inte träffas... 

    Hur skulle ni reagera?

  • Svar på tråden Han runkade när jag sov?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Klocka) skrev 2020-09-22 11:35:58 följande:

    Jag hade tyckt det var jättekonstigt faktiskt. Det gör man ju om den andre inte vill kanske, i sin privata sfär.

    Jag hade sett det som en varningsklocka. Ni är nykära och han går hellre upp och runkar framför porr än att ligga i sängen med dig? Och mysa och ha sex med dig?

    En sån man går fetbort för mig.

    Han verkade dessutom tycka det var det mest naturliga i världen?


    Hur ska de kunna mysa och ha sex om hon sover?

    Att runka när man är kåt ÄR naturligt för både kvinnor och män. Att han sen blev påkommen med att göra det betyder inte att det helt plötsligt bli onaturlig.

    Kvinnor med dubbelmoral som per automatik känner sig kränkta när saker inte blir som de förväntat sig går fetbort för mig. Om jag skulle komma på min partner med att onanera så skulle jag utgå ifrån att hon var kåt och då skulle jag erbjuda henne sex istället för att känna mig kränkt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Wtf) skrev 2020-09-22 11:25:26 följande:
    Klart man får runka. Det var väl mest tillfället som var lite konstigt valt.

    Han får väl ligga varje gång jag också vill. Men jag är inte den som är den, alls. 99% av gångerna så är jag jättekåt också...
    Det första är väl en sanning med modifikation. Han får runka med bara när du tycker det är ok. Det är tex inte ok att runka när du sover.

    Fast detta var kanske den där 1% av gångerna då du inte var kåt oxå eftersom du sov?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (jaha) skrev 2020-09-22 11:45:36 följande:
    Han trodde kanske att du sov och ville inte väcka dig och förväntade sig då inte heller att du skulle dyka upp mitt i runkandet?

    Varför utgår du ifrån att ha gick upp tidigt ENBART i syfte att runka? Varför kan det inte vara så att han bara vaknade tidigt, var kåt men du sov, han ville inte väcka dig och därför drog han en runk istället?

    Ja det är väl alltid pinsamt att komma på någon eller bli påkommen med att göra intima saker. Men varför reagerade du automatiskt med att känna dig kränkt? OM du nu hellre ser att han har sex med dig än runkar varför erbjöd du inte honom att ha sex istället för att jan skulle runka klart på muggen?

    Du kan inte sätta dig själv som mall för alla, bara för att du inte skulle göra vissa saker så betyder inte det att andra inte gör det.

    Ja, visst, så kan det ha varit. 


    Jag tänkte väl som du skriver att han var kanske inte sugen på sex, och det blev en märklig situation. Jag blev lite ställd, inte kränkt. Och det kändes som ett konstigt läge att fråga om vi ska knulla istället... 

  • Man 78
    Anonym (Wtf) skrev 2020-09-22 11:58:16 följande:

    Ja, visst, så kan det ha varit. 


    Jag tänkte väl som du skriver att han var kanske inte sugen på sex, och det blev en märklig situation. Jag blev lite ställd, inte kränkt. Och det kändes som ett konstigt läge att fråga om vi ska knulla istället... 


    Vill han ligga varje gång du vill? Vem tar initiativ till sex? Funkar sexlivet och båda verkar nöjda?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Wtf) skrev 2020-09-22 11:58:16 följande:

    Ja, visst, så kan det ha varit. 


    Jag tänkte väl som du skriver att han var kanske inte sugen på sex, och det blev en märklig situation. Jag blev lite ställd, inte kränkt. Och det kändes som ett konstigt läge att fråga om vi ska knulla istället... 


    Jo det blir ju alltid "konstigt" när det uppstår en pinsam situation vilket det ofta gör när man kommer på folk med att göra intima saker. Så jag klandrar absolut inte dig för att ha sex var det första du tänkte på. Din kille var ju inte heller speciellt bra med att förklara sig och det beror förmodligen oxå på att situationen blev pinsam.

    Det jag ifrågasätter är varför du direkt drar negativa slutsatser när det enligt mitt tycke ligger närmast att han var kåt men inte ville väcka dig?

    Ni kanske borde prata med varandra om det så ni båda kan förstå varandra bättre istället för att sitta på var sitt håll och gissa och spekulera? Det är alltid bättre att prata ut om saker än att älta det och låta småsaker blir stora och infekterade.

    NI kanske kan dra lärdom av det båda två...

    HAN: När en pinsam situation uppstår så är det bättre att prata och förklara sig än bara springa och gömma sig så man undviker missförstånd

    DU: Man behöver inte alltid dra negativa slutsatser av pinsamma situationer. Ganska ofta finns det fullt logiska förklaringar.

    BÅDA: Det är bra att prata med VARANDRA om pinsamma situationer.
  • Anonym (Rödluvan)

    [quote=80659977][quote-nick]Anonym (jaha) skrev 2020-09-22 11:51:19 följande:[/quote-nick]Hur ska de kunna mysa och ha sex om hon sover?

    Att runka när man är kåt ÄR naturligt för både kvinnor och män. Att han sen blev påkommen med att göra det betyder inte att det helt plötsligt bli onaturlig.

    Kvinnor med dubbelmoral som per automatik känner sig kränkta när saker inte blir som de förväntat sig går fetbort för mig. Om jag skulle komma på min partner med att onanera så skulle jag utgå ifrån att hon var kåt och då skulle jag erbjuda henne sex istället för att känna mig kränkt.[/q

    Tror han varit singel för länge...svårt att ändra sina vanor.

    Tycker det är ett stört beteende om hon är där om man ganska nyligen träffats.

    Hade inte porrfilmen varit inblandad är det ok. Inget konstigt alls.

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2020-09-22 13:59:44 följande:

    [quote=80659977][quote-nick]Anonym (jaha) skrev 2020-09-22 11:51:19 följande:[/quote-nick]Hur ska de kunna mysa och ha sex om hon sover?

    Att runka när man är kåt ÄR naturligt för både kvinnor och män. Att han sen blev påkommen med att göra det betyder inte att det helt plötsligt bli onaturlig.

    Kvinnor med dubbelmoral som per automatik känner sig kränkta när saker inte blir som de förväntat sig går fetbort för mig. Om jag skulle komma på min partner med att onanera så skulle jag utgå ifrån att hon var kåt och då skulle jag erbjuda henne sex istället för att känna mig kränkt.[/q

    Tror han varit singel för länge...svårt att ändra sina vanor.

    Tycker det är ett stört beteende om hon är där om man ganska nyligen träffats.

    Hade inte porrfilmen varit inblandad är det ok. Inget konstigt alls.


    Det tror inte jag, folk onanerar även i ett förhållande och som gifta i samma hus.
    Det är inte alltid man matchar exakt i när man blir kåt. Den ene kan vara kåt, den andra trött och sen tvärtom.

    Hon var där men sov. Att gå iväg till ett annat rum och runka i smyg när man tror att den andra sover är inte riktigt samma sak som att dra fram ballen under kräftskivan samtidigt som man sjunger helan går.

    Vad har porr med saken att göra? Skulle det vara bättre om man blundat och fantiserat om grannen istället? På vilket sätt gör det någon som helst skillnad för situationen som uppstod?
  • Anonym (Kimmo)

    Två äktenskap x 20 år, och har alltid haft två sexliv. Dels med min kvinna, dels med mig själv. Onanin har aldrig stört vårt gemensamma sexliv.

    Istället har det gjort att jag kan njuta av mig själv, att jag har en kropp och en snopp. Att jag är en egen person.

    Det har varit en ventil när jag har velat mer än henne, så att hon har fått vara ifred.

    Det har hjälpt mig att slappna av, stressa av, sova bättre.

    Skulle ändå vara pinsamt om jag satt och ruskade tupp och hon klev in i rummet. Hon vet nog att det sker ibland, men säger inget om det. Jag vet att hon putsar pärlan ibland - sällan - och det har jag inget emot.

  • Anonym (Wtf)

    För att förtydliga eftersom många verkar störa sig på det: Det är inget fel med att onanera. Det är inte det jag menar.

    Det som jag blev lite ställd över och tyckte var lite obekvämt var att han valde att gå upp ur sängen och in i ett annat rum, slå på en porrfilm och runka, då vi INTE bor ihop och inte har planer på det, och han är ensam flera dagar i veckan. 

    Jag vet att det INTE är samma sak att ha sex som att onanera. Jag onanerar själv men hade INTE valt att dra på en p-rulle och göra det när han är hemma hos mig. 
    Vi har ofta sex och det funkar jättebra, jag tror inte det är det som är problemet. Jag har bara aldrig varit med om detta beteende förr. Har ju haft förhållanden förr och det har aldrig hänt tidigare. Förstår ju såklart att de också runkat men inte så att jag sett det.

  • Anonym (A)
    Anonym (Klocka) skrev 2020-09-22 11:35:58 följande:
    Jag hade tyckt det var jättekonstigt faktiskt. Det gör man ju om den andre inte vill kanske, i sin privata sfär.

    Jag hade sett det som en varningsklocka. Ni är nykära och han går hellre upp och runkar framför porr än att ligga i sängen med dig? Och mysa och ha sex med dig?

    En sån man går fetbort för mig.

    Han verkade dessutom tycka det var det mest naturliga i världen?
    Håller med
Svar på tråden Han runkade när jag sov?