• pandarinen

    Baka flicka 2020

    Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
    Och följas åt och se om vi lyckas :D
    Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste. 

  • Svar på tråden Baka flicka 2020
  • urba

    Läste precis om Dr Kuldeep Vermas uro biology att det är livmoderns hormonella miljö som bestämmer vilket kön det blir och att kvinnan har en pojkcykel och en flickcykel varannan månad. Genom att ta ett urinprov och skicka till dem i USA så kan de testa vilken cykel man är i av dessa. Vad tror ni om detta? Kanske är naiv men tycker det låter väldigt intressant och trovärdigt att det faktiskt kan vara så. Han menar att ingen annan metod fungerar, ingen diet, ställningar eller planerande av sex innan äl osv fungerar. Endast detta. Tror ni det är fejk?









    Whereas the gender of the baby is ?determined? by sperms, we discovered that women offer two types of hormonal environments which alternate with every menstrual cycle. These environments force the uterus to ?sort and select gender specific sperm? depending on the cycle she is in. Therefore, in one cycle she is ready to conceive a boy and in the immediate next one a girl. Conception in appropriate cycles is leading to the desired babies. So, whereas man provides both X and Y chromosome bearing sperms, woman selects either X or Y sperm depending upon the cycle she is in. Simply put, the uterus does the gender selection for you. You do not need any gimmick like gender diets, gender swaying kits, nutritional supplements, Shettles, sexual positions, douching with chemicals to ?raise the chances? of conceiving a boy or girl. These things may actually interfere with your natural ability to conceive because sperms and eggs are extremely sensitive cells.

    Our PreGender test will help align your conception effort and will advise you in which cycle to try and which to avoid to get you your baby boy or girl. In other words, now you are targeting the conception and the guess-work is gone. The days of just keep trying are over. Pregnancies are happening anyway, why not target it so as to have a small and balanced family?

     We are the FIRST AND ONLY ONE to discover the role of womens? reproductive system in gender selection. There is not a single scientific publication about what happens after the sperms are deposited with respect to gender selection.

    Amazingly, this has become the only program on earth which can get you the baby you want. We actually test something from you and guide rather than just remotely sell you kits, diets and calendars only to scam money.

  • pandarinen

    Finns många olika teorier, kanske stämmer det, kanske något företaget vill tjäna pengar på. Vad kostar det att skicka ett urinprov för att få reda på resultatet?

    Om man kan tänka sig att betala för att få en flicka eller pojke så går det att åka till cypern eller usa och på en mottagning så "centrifugerar" de mannens spermier och väljer ut det kön som önskas och befrukar ägg från kvinnan med. Sedan förs det befruktade ägget in i kvinnan. Men detta kostar en hel del.

  • pandarinen

    Instämmer med SML. Det är nog väldigt svårt att utesluta salt. Salt finns i allt, tom konserverade champinjoner. Jag äter också salt men undviker extra salt mat som pommes och chips tex.

    Men bra att du delar med dig av dina tankar.

    Dieten är väl inte bästa att leva på under en längre tid men de som tog fram metoden varnar också för detta, speciellt för de som kör pojkdiet och som ska äta mycket salt. Tror de rekomenderade max någon månad, för att inte skada njurar mm.


    SML89 skrev 2021-02-02 11:40:05 följande:

    Tack för dina tips och att du delar med dig av dina erfarenheter. Jag har aldrig hållit dieten helt och hållet. Har försökt så gott jag kunnat men salt får man i sig nästan var/varannan dag på ett eller annat sätt ändå. De har sin funktion i kroppen som ska inte uteslutas helt, det tror jag de flesta här förstår i alla fall.

    Jag har tagit till med många fler "oskyldiga" grejer i kosten som att öka intaget av mjölkprodukter, äta magnesium och tranbär. Undviker rött kött och salt så gott de går, men äter självklart fortfarande av båda (nötfärs och så kanske jag använder buljong istället för rent salt).

    Jättebra att du delar med dig, sen är de alltid upp till var och en vilka metoder de vill ta till :) tror de flesta gör en vettig bedömning. Jag har faktiskt fått ett bättre PH värde av mina förändringar i kosten.


  • urba
    pandarinen skrev 2021-02-03 19:24:48 följande:

    Finns många olika teorier, kanske stämmer det, kanske något företaget vill tjäna pengar på. Vad kostar det att skicka ett urinprov för att få reda på resultatet?

    Om man kan tänka sig att betala för att få en flicka eller pojke så går det att åka till cypern eller usa och på en mottagning så "centrifugerar" de mannens spermier och väljer ut det kön som önskas och befrukar ägg från kvinnan med. Sedan förs det befruktade ägget in i kvinnan. Men detta kostar en hel del.


    500usd skulle det kosta för att få testat urinprov 2 månader. Det borde ju då räcka om det nu visar sig att det är en tjejcykel så är ju nästa pojkcykel osv. Dock menar de att man ska ha sex hela cykeln och inte bara vid ägglossning. De säljer även hemmatest där man kan själv kan se extremt tidigt vilket kön det blir. Han har tydligen forskat på detta sedan 80-talet. Dyrt men betydligt billigare än på speciella kliniker där man kan välja kön.
  • urba
    pandarinen skrev 2021-02-03 19:29:28 följande:

    Instämmer med SML. Det är nog väldigt svårt att utesluta salt. Salt finns i allt, tom konserverade champinjoner. Jag äter också salt men undviker extra salt mat som pommes och chips tex.

    Men bra att du delar med dig av dina tankar.

    Dieten är väl inte bästa att leva på under en längre tid men de som tog fram metoden varnar också för detta, speciellt för de som kör pojkdiet och som ska äta mycket salt. Tror de rekomenderade max någon månad, för att inte skada njurar mm.


    Ja men t ex i ekologisk grönsaksbuljong är det havssalt vilket då inte innehåller jod. Om man önskar en pojke är det vilket salt som helst som gäller då? Finns ju massor av olika salter i dag.
  • SML89
    urba skrev 2021-02-03 22:05:52 följande:
    500usd skulle det kosta för att få testat urinprov 2 månader. Det borde ju då räcka om det nu visar sig att det är en tjejcykel så är ju nästa pojkcykel osv. Dock menar de att man ska ha sex hela cykeln och inte bara vid ägglossning. De säljer även hemmatest där man kan själv kan se extremt tidigt vilket kön det blir. Han har tydligen forskat på detta sedan 80-talet. Dyrt men betydligt billigare än på speciella kliniker där man kan välja kön.
    Jätte svårt, som det nämns så finns det många olika teorier. Vem vet vad som faktiskt stämmer. Jag har lite svårt att tro 100 på detta, men inte möjligt att det finns en poäng i det.

    Jag tror främst att gener har en viss påverkan (mannens spermier kan bestå av fler x-kromosomer resp. fler y-kromosomer. Eller ungefär lika mycket av båda. De där är genetiskt. Och till viss del är det slumpen (vilken spermie som faktiskt "vinner" loppet om du förstår hur jag menar).

    Sedan tror jag att annat som underlivets/livmoderns miljö etc. kan vara påverkande faktorer som kan gymma en viss typ av spermie.
  • SML89

    Är på äl+10 idag (min bim - kort lutealfas) och testade total negativt. Känner mig inte ett dugg gravid utan snarare tvärtom så känns mensen på g. Så har lite gett upp hoppet på denna månaden. Går isf in på försök nr 6 och kommer säkert släppa lite ytterligare på flick försöket. Vill så gärna bara bli gravid nu!! =(

    Kommer fortsätta med mycket mejeriprodukter och undvika salt och rött kött i den mån de går (får ju som sagt i mig ändå). Magnesium fortsätter jag med, men kanske inte köper på fler tranbärskapslar. Lägger mest fokus på att äta produkter med kalcium och magnesium bara.

    Hur går de för dig pandar­inen?

  • urba
    SML89 skrev 2021-02-04 08:33:12 följande:

    Jätte svårt, som det nämns så finns det många olika teorier. Vem vet vad som faktiskt stämmer. Jag har lite svårt att tro 100 på detta, men inte möjligt att det finns en poäng i det.

    Jag tror främst att gener har en viss påverkan (mannens spermier kan bestå av fler x-kromosomer resp. fler y-kromosomer. Eller ungefär lika mycket av båda. De där är genetiskt. Och till viss del är det slumpen (vilken spermie som faktiskt "vinner" loppet om du förstår hur jag menar).

    Sedan tror jag att annat som underlivets/livmoderns miljö etc. kan vara påverkande faktorer som kan gymma en viss typ av spermie.


    Ja svårt att veta men detta är ju "etiskt omoraliskt" att vilja välja kön så därför menar läkaren att detta inte kommer att få ett stort genomslag heller. Men enligt honom är det 94% som det fungerar för. Dock menar han att kvinnor kan ha antingen lite mer östrogen i sig och har då lättare att bli gravida just de månader de är i flickcykeln och vissa har mer testosteron i sig och blir då lättare gravida i pojkcykeln. Intressant teori tycker jag.
  • Inteamanda
    SML89 skrev 2021-02-04 08:39:07 följande:

    Är på äl+10 idag (min bim - kort lutealfas) och testade total negativt. Känner mig inte ett dugg gravid utan snarare tvärtom så känns mensen på g. Så har lite gett upp hoppet på denna månaden. Går isf in på försök nr 6 och kommer säkert släppa lite ytterligare på flick försöket. Vill så gärna bara bli gravid nu!! =(

    Kommer fortsätta med mycket mejeriprodukter och undvika salt och rött kött i den mån de går (får ju som sagt i mig ändå). Magnesium fortsätter jag med, men kanske inte köper på fler tranbärskapslar. Lägger mest fokus på att äta produkter med kalcium och magnesium bara.

    Hur går de för dig pandar­inen?


    Förstår dig helt, i slutändan är ju ett barn det viktigaste - vare sig pojke eller flicka. Speciellt när det inte finns någon garanti för att det man gör fungerar ändå. Hejar på er! Hoppas det blir ett plus snart!!
Svar på tråden Baka flicka 2020