• Ju mer ju bättre

    Regeringens el-fiasko

    I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.

    Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.

  • Svar på tråden Regeringens el-fiasko
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2021-12-19 21:56:51 följande:

    Helt makalöst. S/MP-regeringens politik har i år lyckat skapa ved-brist(!) i Sverige.

    www.aftonbladet.se/minekonomi/a/Eam0xA/vedlarmet-infor-jul-alla-tillverkares-lager-ar-tomda

    Tack och lov att man har sin egen ved, huggen och staplas sedan länge.


    Jodå, förrådet är fullt och det.ligger en rejäl trave stockar som ska sågas och klyvas när det.blir plats i någon bod. Retarderingen från helvetet... Jag har kört 2 bilar på E85 tidigare, men det.är slut med det, de har lyckats få upp priset så det kostar mer redan vid pumpen...

    En granne är.förtvivlad, änkling och pensionär, försöker sälja sitt hem sedan 50 år...

    Fan ta den här retarderingen som vanstyrt i 7 år.
    Socialdemokraterna är det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk.
  • Friger
    Rataxes skrev 2021-12-19 22:18:33 följande:
    Jodå, förrådet är fullt och det.ligger en rejäl trave stockar som ska sågas och klyvas när det.blir plats i någon bod. Retarderingen från helvetet... Jag har kört 2 bilar på E85 tidigare, men det.är slut med det, de har lyckats få upp priset så det kostar mer redan vid pumpen...

    En granne är.förtvivlad, änkling och pensionär, försöker sälja sitt hem sedan 50 år...

    Fan ta den här retarderingen som vanstyrt i 7 år.
    Är också hamster.

    Bra grundregel med ved är att:
    "tror man att man har ved så att det räcker. Då har man på tok för lite ved. Man ska vara helt säker på att man kan smälta bort en istid. Då är det lagom."

    Bor man på en plats lär man väl uppleva någon 10 och 20 -års vinter. Blir det i år?
  • Padirac
    Rataxes skrev 2021-12-19 22:18:33 följande:
    Jodå, förrådet är fullt och det.ligger en rejäl trave stockar som ska sågas och klyvas när det.blir plats i någon bod. Retarderingen från helvetet... Jag har kört 2 bilar på E85 tidigare, men det.är slut med det, de har lyckats få upp priset så det kostar mer redan vid pumpen...

    En granne är.förtvivlad, änkling och pensionär, försöker sälja sitt hem sedan 50 år...

    Fan ta den här retarderingen som vanstyrt i 7 år.
    Rataxes skrev 2021-09-30 09:57:35 följande:
    Det primitiva nyttjandet av tillmälen, från forumets vänsterpopulister och från deras Mästare i Partiet, får en att minnas skolgårdens maktlogik. Den som visar sig ogilla ett tillmäle kommer att få höra det hela läsåret.
    Vänsterpopulist eller? smile2.gif
  • nattuw
    Rataxes skrev 2021-12-16 21:19:40 följande:
    Det är bara att titta på hur det ser ut i Markbygdens industriområde utanför Piteå...
    Här är det på sin plats med en bild på den gröna drömmen: vt.se/artikel/l60z0n9l
  • Flash Gordon
    nattuw skrev 2021-12-20 16:12:19 följande:
    Här är det på sin plats med en bild på den gröna drömmen: vt.se/artikel/l60z0n9l
    Som referens - notera de vanliga högspänningskablarna/kraftledningarna som löper nerifrån vänster i bild.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Rataxes
    Friger skrev 2021-12-19 22:47:10 följande:

    Är också hamster.

    Bra grundregel med ved är att:

    "tror man att man har ved så att det räcker. Då har man på tok för lite ved. Man ska vara helt säker på att man kan smälta bort en istid. Då är det lagom."

    Bor man på en plats lär man väl uppleva någon 10 och 20 -års vinter. Blir det i år?


    På ett vis hoppas jag ju på en 20 årsvinter eller värre, men samtidigt har jag empati för alla dessa som får avstå julfirande till förmån för elräkningen. En empati som retarderingen från helvetet och deras stövelslickande aktivister på forumet, Twitter m.m. helt saknar.
    Socialdemokraterna är det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko