• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dhalia
    Anonym0810 skrev 2021-02-14 08:01:27 följande:

    Jag har en jättestor reklambild som jag inte kommer förbi på den här sidan. Så har någon svarat på det jag skrivit så ber jag om ursäkt för att jag inte svarat. Är det någon som vet hur jag tar mig förbi reklamen? Finns inga kryss någonstans.:/

    Usch jag bara måste fråga, är så moloken, det känns i varenda fiber av mig att det inte tagit sig. Min kropp beter sig precis som innan jag brukar få mens. Är redan galet knäckt. Kan man så här på RD7 redan veta att det inte tagit sig? Någon annan som känt så starkt så tidigt? Förlåt om jag känns negativ men trodde inte jag skulle känna så här :(


    Asså ibland kan de kännas som om mensen ska komma fast man är gravid så behöver inte betyda och symtomen kan skilja sig från gång till gång också så ge inte upp än<3
    Maikward skrev 2021-02-13 22:59:27 följande:

    Jag blev så besviken efter att bara fått ut 4 ägg ur 10 äggblåsor, och bara 1 endaste ägg blev befruktat, så jag har hållit mig borta härifrån ett tag och inte vågat hoppas på en insättning. MEN!! Det endaste ägget var tydligen jättestarkt och superfint, så idag sattes det in! Nu startar ruvardagarna och jag har faktiskt stora hopp för den här :D Känns så skönt att komma ur den här negativa spiralen som man hamnar i och bara går och räknar ner timmarna, inte vet hur det går. Nu sitter embryot där inne och jag tillåter mig att känna mig gravid, så nu får det vara så ???? ser att många här inne har plussat, hur många är ni?? Och är det fler än jag som har ruvardagar? :D


    Förstår besvikelsen men låter ju jättebra så länge den ser fin ut. Allt som behövs är ju just det guldägget :) men man glömmer lätt och fokuserar på kvantitet istället:)
  • Annna84
    ace86 skrev 2021-02-13 21:02:03 följande:

    Jag går på Eliva, men hoppas verkligen de erbjuder detta på alla kliniker med tanke på att man får bekosta det själv. Vart går du?


    Vad spännande att du går på elivia! Är det genom landstinget? Och hur många försök har du gjort? Jag går på Sofiahemmet, jag ska höra om det är något som går att köpa.
  • Annna84
    Maikward skrev 2021-02-13 22:59:27 följande:

    Jag blev så besviken efter att bara fått ut 4 ägg ur 10 äggblåsor, och bara 1 endaste ägg blev befruktat, så jag har hållit mig borta härifrån ett tag och inte vågat hoppas på en insättning. MEN!! Det endaste ägget var tydligen jättestarkt och superfint, så idag sattes det in! Nu startar ruvardagarna och jag har faktiskt stora hopp för den här :D Känns så skönt att komma ur den här negativa spiralen som man hamnar i och bara går och räknar ner timmarna, inte vet hur det går. Nu sitter embryot där inne och jag tillåter mig att känna mig gravid, så nu får det vara så ???? ser att många här inne har plussat, hur många är ni?? Och är det fler än jag som har ruvardagar? :D


    Vad kul att höra! Och helt rätt att tänka positiva tankar, nu håller vi tummarna! Jag trodde att min 4e insättning skulle gå vägen, fick plus på BIM gick 6dagar över, men igår kom det blod och det blev minus. Försöker tänka att det iallafall var positivt att den fäste för första gången. Nu har vi ett embryo kvar i frysen som vi hoppas på.
  • Maikward
    Annna84 skrev 2021-02-14 13:44:49 följande:

    Vad kul att höra! Och helt rätt att tänka positiva tankar, nu håller vi tummarna! Jag trodde att min 4e insättning skulle gå vägen, fick plus på BIM gick 6dagar över, men igår kom det blod och det blev minus. Försöker tänka att det iallafall var positivt att den fäste för första gången. Nu har vi ett embryo kvar i frysen som vi hoppas på.


    Tack! ? Åh vad tråkigt att den inte hängde sig kvar :( Men som du säger, positivt att det faktiskt fäste, och nästa gång kommer det att gå ännu bättre! Den i frysen kanske är guldägget!
  • ace86
    Annna84 skrev 2021-02-14 13:40:43 följande:

    Vad spännande att du går på elivia! Är det genom landstinget? Och hur många försök har du gjort? Jag går på Sofiahemmet, jag ska höra om det är något som går att köpa.


    Första IVF-försöket (genom Landstinget) :) ni då?
  • ace86
    Maikward skrev 2021-02-13 22:59:27 följande:

    Jag blev så besviken efter att bara fått ut 4 ägg ur 10 äggblåsor, och bara 1 endaste ägg blev befruktat, så jag har hållit mig borta härifrån ett tag och inte vågat hoppas på en insättning. MEN!! Det endaste ägget var tydligen jättestarkt och superfint, så idag sattes det in! Nu startar ruvardagarna och jag har faktiskt stora hopp för den här :D Känns så skönt att komma ur den här negativa spiralen som man hamnar i och bara går och räknar ner timmarna, inte vet hur det går. Nu sitter embryot där inne och jag tillåter mig att känna mig gravid, så nu får det vara så ???? ser att många här inne har plussat, hur många är ni?? Och är det fler än jag som har ruvardagar? :D


    Jag förstår verkligen hur du känner dig! Vi fick ut 10 ägg, 8 blev befruktade men bara 1 överlevde till frysen + den 2 dagars jag fick! Man kan inte alls vara förberedd på hur man reagerar, och alla känslor är ok! Hur dumt det än låter (för man tror ju inte på det när det är som tuffast) så behövs det ju faktiskt bara 1 friskt ägg.

    Jag är på RD8 idag. Du då? :)
  • Maikward
    ace86 skrev 2021-02-14 20:41:47 följande:

    Jag förstår verkligen hur du känner dig! Vi fick ut 10 ägg, 8 blev befruktade men bara 1 överlevde till frysen + den 2 dagars jag fick! Man kan inte alls vara förberedd på hur man reagerar, och alla känslor är ok! Hur dumt det än låter (för man tror ju inte på det när det är som tuffast) så behövs det ju faktiskt bara 1 friskt ägg.

    Jag är på RD8 idag. Du då? :)


    Ja precis, man vill ju ha en hel drös back-ups i frysen! Nu får man lägga hoppet på det man får istället. Men kvalité istället för kvantitet har man ju fått höra :) jag har bara RD1 idag, timmarna och dagarna går föööör sakta! När har du testdag?
  • Anonym0810
    Dhalia skrev 2021-02-14 12:49:16 följande:

    Asså ibland kan de kännas som om mensen ska komma fast man är gravid så behöver inte betyda och symtomen kan skilja sig från gång till gång också så ge inte upp än<3Förstår besvikelsen men låter ju jättebra så länge den ser fin ut. Allt som behövs är ju just det guldägget :) men man glömmer lätt och fokuserar på kvantitet istället:)


    Tack snälla du för dina tröstande ord<3 hoppas innerligt att du har rätt.
  • Anonym0810
    Dhalia skrev 2021-02-14 12:46:04 följande:

    Asså ibland kan de kännas som om mensen ska komma fast man är gravid så behöver inte betyda och symtomen kan skilja sig från gång till gång också så ge inte upp än<3


    Tack snälla du för dina tröstande ord<3 hoppas innerligt att du har rätt.
  • ace86
    Maikward skrev 2021-02-14 21:48:08 följande:

    Ja precis, man vill ju ha en hel drös back-ups i frysen! Nu får man lägga hoppet på det man får istället. Men kvalité istället för kvantitet har man ju fått höra :) jag har bara RD1 idag, timmarna och dagarna går föööör sakta! När har du testdag?


    Om en vecka :)

    Inget kul tips men försök att inte tänka på det under dagarna. Aktivera dig som vanligt, fast livet inte är som vanligt! Men dagarna kommer gå fortare och man behåller förståndet. Haha :) nu håller vi tummarna för oss båda!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021