• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf

    Va på andra VUL idag. 
    Är tydligen överstimulerad. :o 
    Gick från 12 äggblåsor i måndags (och en mängd mindre) till 25st idag och början till vätskeansamling. 
    Fick med mig en anna spruta än Ovitrellen hem att ta ikväll och så ÅP på fredag. 
    Blir ingen återföring nu utan i naturlig cykel längre fram. :( 

    Är både glad och ledsen. Glad för att jag kanske har så många ägg och ledsen för att jag får vänta med insättning och man vet ju inte om några alls överlever till femdagars för att frysas in. 
    Vet inte riktigt hur jag ska känna. Sambon tycker det låter som ett bra utfall och likaså min kompis och jag håller med om att det är positivt att jag svarar bra på hormonerna men är ändå lite besviken... 

  • Lalaeha

    Hoppar in i tråden... Har vetat sen dec att vi ska börja IVF nu under våren, (så här 2,5 år efter första besöket) men iom covid hade jag räknat med närmare sommaren. De ringde från kliniken för en månad sen och sa "nästa mens kör vi" så glad men så rädd.. Är på dag 5 med gonal-f nu, ska på ul imorgon för o se hur äggen växer.

  • Onemore2018
    Dhalia skrev 2021-03-03 19:59:43 följande:

    Ni kommer orka de finns bara en väg och de att kämpa på. Till

    T slut lyckas man! Men ja vet hur nedslagen man blir. Vid ett försök fick vi varken något tillbaks eller till frys. Innan vi ens började med IVF tänkte vi 3 försök är mycket och får man till frys så blir de hur många insättningar som helst men tyvärr blev de aldrig så för oss nu gör vi vårt 4e IVF dvs 4e äggplock. Helt plötsligt så var 3 försök ganska lite. Men efter man sörjt lite så kommer hoppet tillbaks igen och man fokuserar på nästa tag :) sen eftersom ni fick en del till frysen första gången så bådar det ganska bra inför nästa IVF så tänk så:)


    Tack för styrkan<3
  • Inalina
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-03 21:18:00 följande:

    Va på andra VUL idag. 

    Är tydligen överstimulerad. :o 

    Gick från 12 äggblåsor i måndags (och en mängd mindre) till 25st idag och början till vätskeansamling. 

    Fick med mig en anna spruta än Ovitrellen hem att ta ikväll och så ÅP på fredag. 

    Blir ingen återföring nu utan i naturlig cykel längre fram. :( 

    Är både glad och ledsen. Glad för att jag kanske har så många ägg och ledsen för att jag får vänta med insättning och man vet ju inte om några alls överlever till femdagars för att frysas in. 

    Vet inte riktigt hur jag ska känna. Sambon tycker det låter som ett bra utfall och likaså min kompis och jag håller med om att det är positivt att jag svarar bra på hormonerna men är ändå lite besviken... 


    Oj din stackare :/ bra att de såg det så pass tidigt så de hinner stoppa det i tid i alla fall, och ja många blåsor är ju bra för framtida insättning :)!! Förstår att du känner dig besviken ändå men det finns ju inget man kan göra åt det, alla har olika känsliga äggstockar helt enkelt..

    bra att du har positiva personer runtomkring dig!! Ta hand om dig och hoppas ÄP går bra på fre! Jag är på kliniken nu och gör mig redo :)
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-03-03 19:07:30 följande:
    hehe ja precis tiden går både fort o långsamt haha, kanske extra långsamt när man väntar med lite oro också ;) 

    Så bra att 2 av dina ägg befruktades!! och skönt att du ruvar nu, heja lilla embryot nu kör viiii!!

    Yes, definitivt en bra utgång med tanke på vad jag hade att jobba med, så nu hoppas vi den vill fastna! och att jag orkar vänta med o testa =) min sambo tycker vi ska vänta ut de 18 dagarna, jag tycker det är strunt och fjant hehe


    Lycka tilll! Hoppas allt går super idag <3


     


     

  • Dibella
    Dhalia skrev 2021-03-03 20:03:11 följande:
    Spännnande, håller tummarna :) kunde ni välja att sätta in två eftersom det blev så få eller är det första IVF ni gör?
    Det är första IVF, så vi fick inte välja en eller två :) 
  • Dibella
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-03 21:18:00 följande:

    Va på andra VUL idag. 
    Är tydligen överstimulerad. :o 
    Gick från 12 äggblåsor i måndags (och en mängd mindre) till 25st idag och början till vätskeansamling. 
    Fick med mig en anna spruta än Ovitrellen hem att ta ikväll och så ÅP på fredag. 
    Blir ingen återföring nu utan i naturlig cykel längre fram. :( 

    Är både glad och ledsen. Glad för att jag kanske har så många ägg och ledsen för att jag får vänta med insättning och man vet ju inte om några alls överlever till femdagars för att frysas in. 
    Vet inte riktigt hur jag ska känna. Sambon tycker det låter som ett bra utfall och likaså min kompis och jag håller med om att det är positivt att jag svarar bra på hormonerna men är ändå lite besviken... 


    Förstår det blir en besvikelse att inte få något insatt direkt, men förhoppningsvis får ni massa fina ägg som kommer kunna frysas och lyckoträff på första FET sen.


    Är sprutan till för att bromsa upp överstimuleringen? Hoppas att det håller sig lugnt och att allt går bra på plocket.

  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-03-04 08:12:46 följande:

    Oj din stackare :/ bra att de såg det så pass tidigt så de hinner stoppa det i tid i alla fall, och ja många blåsor är ju bra för framtida insättning :)!! Förstår att du känner dig besviken ändå men det finns ju inget man kan göra åt det, alla har olika känsliga äggstockar helt enkelt..

    bra att du har positiva personer runtomkring dig!! Ta hand om dig och hoppas ÄP går bra på fre! Jag är på kliniken nu och gör mig redo :)


    Hur har det gått idag? Håller tummarna för bra resultat!
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-03-04 12:14:32 följande:

    Hur har det gått idag? Håller tummarna för bra resultat!


    Hejsan! Det gick bra! Det kändes inte nervöst alls (har ju gjort detta 3 ggr nu..) och jag sov gott i en halvtimme :) kom precis hem nu och la mig i soffan för att ev vila upp mig någon timme ändå. De fick ut 13 ägg!! Så det känns lovande! De skulle köra ICSI på 9 st och vanlig IVF på 4, håller tummarna att man får något till frysen ifall första insättningen inte går vägen. Förmodligen återföring på tisdag, de ringer mig i morgon och berättar om befruktningen :)

    Hade en stark mensvärk när jag vaknat upp så får gå på Ipren nu några timmar men det ska ju gå bra :D tack för tumhållningen, det kanske hjälpte :)
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-03-04 08:16:41 följande:

    Yes, definitivt en bra utgång med tanke på vad jag hade att jobba med, så nu hoppas vi den vill fastna! och att jag orkar vänta med o testa =) min sambo tycker vi ska vänta ut de 18 dagarna, jag tycker det är strunt och fjant hehe

    Lycka tilll! Hoppas allt går super idag <3

     

     


    Hehe 18 dagar hade vart länge för mig att vänta, jag tycker att 14 dagar efter äggplock är att ta i men skulle väl kunna tänka mig att vänta så länge, kanske...;)

    Tack för stödet! Det gick fint idag, kunde inte önskat mig ett bättre utfall än så länge (13 ägg!!!) men allt hänger ju på befruktningen i morgon så får se när de ringer o berättar!!:)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021