• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-03-10 07:42:44 följande:

    Hur vanligt är det att man känner absolut nada på ruvardag 7 med en 2 dagars? Känns som varje cykel, både i kroppen och mentalt, PMS humöret börjar tränga sig på, samma dag som varje cykel.


    jag skulle tro att det är rätt vanligt faktiskt, närmare BIM är det väl mer troligt att man känner något, men inte då heller. Min molvärk och lite ryggvärk fick jag efter BIM förra gången. 
  • Inalina
    ace86 skrev 2021-03-10 08:11:05 följande:
    Hej, förlåt för min radiotystnad ett tag. I lördags fick jag ont i ena sidan, men som sedan strålande längre ner mot höftböjaren. Trodde det kunde vara träningen under dagen dock resulterade det i att jag fick en liten blödning på lördagkväll (bara blod) men som avtog helt på söndag morgon. Jag har varit i kontakt med kliniken och var på ett tidigt VUL igår. Tyvärr såg de ingenting??

    Har du varit med om detta tidigare? Eller någon annan här inne? Behöver solsken!!

    Borde vara i vecka 6+4 enligt räknesättet men grav.testet visade 3+ i måndags så skulle kunna vara vecka 5 + något också..

    Tror nämligen hon inte så någon gulesäck heller så är otroligt rädd för att det är utomkveds! :(

    Så tråkigt när jag samtidigt i lördags får mer sympton i bröst och illamående (typ känslan av att kroppen är ur balans mer än att jag mår illa och måste spy)

    Hoppas på positiva svar på blodprovet idag, samt ska lämna in ett till blodprov imorgon för uppföljning av hcg-värdet.

    Hur mår du?
    hej! förstår din oro, men kan inte råda annat än att göra ett VUL snart igen, jag tror de vanligtvis brukar göra ett i v 8 för att vara säker på att det är något där inne, de bokar inte in tidigare just av anledningen att man ibland inte ser så mkt alls innan. 

    håller med vad någon annan skrev, tror inte gravtester kommer hjälpa dig nu utan det är blodprov som kan visa på dina HCGhalter och om de ökar som de skaHjärta
    håller tummarna!
  • Dibella
    Asplövet18 skrev 2021-03-10 13:39:40 följande:

    Hoppar gärna in här! RD2 idag efter insättning av en blastocyst i måndags. Första ivf och et... är sååå spänd och nervös och kan inte slappna av. Kan inte sluta googla statistik eller hur många som plussar första försöket :( 


    Välkommen, både hit och till att ruva! Känner igen mig i att vara spänd och inte kunna slappna av. Sitter på jobbet och smyg-googlar statistik och lyckohistorier halva dagarna känns det som. Får hoppas att det går bra och ett plus dyker upp här om någon vecka Solig
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-03-10 14:00:22 följande:
    jag skulle tro att det är rätt vanligt faktiskt, närmare BIM är det väl mer troligt att man känner något, men inte då heller. Min molvärk och lite ryggvärk fick jag efter BIM förra gången. 

    Kanske är så att symtom kan komma efter BIM. Känns som det är så många som känner innan.


    Jag letar bara efter tecken hela tiden. Är nästan sugen på att testa redan nu på fredag, främst för att jag även ska ut med vänner som ska dricka och hade velat veta, men tror inte jag hade vågat dricka även om det var negativt haha. Så kanske lika bra att vänta, svårt att ha is i magen bara.


    Har du hunnit tänka något på testdag? Såg att det inte blev något till frysen, supertråkigt. Får verkligen hoppas på ruvarn nu då!

  • Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-10 13:55:41 följande:
    Hejsan! vad spännande med ruvning! jag är på dag 1 med blastocyst, den enda som överlevde till det stadiet!

    hur har er resa sett ut? fick ni några till frysen också Glad ? Håller tummarna att det ska gå hela vägen!! jag vet, man blir lite knäpp av all googling, jag fick höra på labbet att min hade Grading B vilket är rätt bra (man gradar A-D) så får hoppas det. Jag fick en dotter 2019 som också hade grading B så jag vet att det går ;)
    Heej, 

    Åh spännande! Så ni har ett barn redan via ivf? hur många försök tog det?

    Vi har varit ofriv. barnlösa i nästan 3,5 år. I maj 2019 upptäcktes pcos men nu inför ivf var mitt amh endast 0,9 pmol/l så det är diskrepans mellan mina många äggblåsor men låga amh, Läkarna vet inte varför. Letrozol har inte fungerat bra alls för oss, med för många växande äggblåsor som sedan tillbakabildats. Har aldrig någonsin fått ett plus...

    Detta är vår första runda och fick ut 5 ägg, varav 4 blev fina blastocyster och fick 3 till frysen Glad Var förtvivlad först över att det bara var 5 ägg men nu när vi fick så fint resultat känns det lite bättre. Men är så himla nervös och kan inte föreställa mig att det skulle vilja fästa. Denna väntan ger mig grov ångest och blir både stressad och ettrig av att behöva vänta så länge haha. De sa ingen grading till mig, men de sa att det var ett perfekt embryo och väldigt vacker (?) Foten i munnen

    Hur ser er resa ut?  :) <3 
  • Asplövet18
    Inalina skrev 2021-03-10 13:55:41 följande:
    Hejsan! vad spännande med ruvning! jag är på dag 1 med blastocyst, den enda som överlevde till det stadiet!

    hur har er resa sett ut? fick ni några till frysen också Glad ? Håller tummarna att det ska gå hela vägen!! jag vet, man blir lite knäpp av all googling, jag fick höra på labbet att min hade Grading B vilket är rätt bra (man gradar A-D) så får hoppas det. Jag fick en dotter 2019 som också hade grading B så jag vet att det går ;)
    Heej, 

    Åh spännande! Så ni har ett barn redan via ivf? hur många försök tog det?

    Vi har varit ofriv. barnlösa i nästan 3,5 år. I maj 2019 upptäcktes pcos men nu inför ivf var mitt amh endast 0,9 pmol/l så det är diskrepans mellan mina många äggblåsor men låga amh, Läkarna vet inte varför. Letrozol har inte fungerat bra alls för oss, med för många växande äggblåsor som sedan tillbakabildats. Har aldrig någonsin fått ett plus...

    Detta är vår första runda och fick ut 5 ägg, varav 4 blev fina blastocyster och fick 3 till frysen Glad Var förtvivlad först över att det bara var 5 ägg men nu när vi fick så fint resultat känns det lite bättre. Men är så himla nervös och kan inte föreställa mig att det skulle vilja fästa. Denna väntan ger mig grov ångest och blir både stressad och ettrig av att behöva vänta så länge haha. De sa ingen grading till mig, men de sa att det var ett perfekt embryo och väldigt vacker (?) Foten i munnen

    Hur ser er resa ut?  :) <3 
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-10 13:07:19 följande:

    tack :) ja men det blev inget till frysen så utfallet på denna IVF:en är inte toppenbra direkt. jag antar att man gör en uppföljning när man vet hur det gått nu och ser hur man går vidare sen. för skriva ner alla funderingar jag har och ev. ta dem med kliniken om det inte skulle gå vägen nu, men det ska det!!!

    Hur mår du?


    Nej va tråkigt :( blir ytterligare press på lillen, men den ska stanna nu ja!! Hade ni kvar fler vi landstinget eller gör ni privat. Sorry om du sagt innan, svårt att ha koll ibland på alla.

    Ruvar nu på en 2dagars som var 4 celler, den såg bra ut och fick betyg 1 av 3. Vi hade totalt 8 befrukade av 12 normala ägg. Så resten odlas vidare, dem kunde inte säga hur prognosen ser ut, dag 2 är ju så tidigt. Brukar ju skita sig för oss härefter i utvecklingen, men hoppas att allt kosttillskott ska hjälpa något och att någon kan frysas.
  • Asplövet18
    Dibella skrev 2021-03-10 14:36:20 följande:
    Välkommen, både hit och till att ruva! Känner igen mig i att vara spänd och inte kunna slappna av. Sitter på jobbet och smyg-googlar statistik och lyckohistorier halva dagarna känns det som. Får hoppas att det går bra och ett plus dyker upp här om någon vecka Solig
    Tusen tack!

    Ja precis så är det. Jobbar hemma dessutom så alldeles för lätt att bli distraherad av allt annat än just jobb i dessa väntans tider. Vill så gärna lyckas på första när de sagt att embryona såg så fina ut. Men är så orolig och har en magkänsla att det ändå inte kommer gå :( 
  • Iväntanpåivf
    Inalina skrev 2021-03-10 13:02:06 följande:
    Hej! nej det är synd att man inte får mer info, man är ju väldigt spänd/nyfiken på hur det går liksom under tiden! är tanken att de ska ringa dig på fredag? eller ska du läsa nåt på 1177?
    tanken är att de ska ringa mig på fredag. Jag går in på 1177 hela tiden och kollar om det hänt nåt där men än så länge inget. 

    Tur jag har så mycket att göra på jobbet så en stor del av dagen hinner jag inte tänka på det. :) 
  • Dhalia
    Dhalia skrev 2021-03-10 15:19:13 följande:

    Nej va tråkigt :( blir ytterligare press på lillen, men den ska stanna nu ja!! Hade ni kvar fler vi landstinget eller gör ni privat. Sorry om du sagt innan, svårt att ha koll ibland på alla.

    Ruvar nu på en 2dagars som var 4 celler, den såg bra ut och fick betyg 1 av 3. Vi hade totalt 8 befrukade av 12 normala ägg. Så resten odlas vidare, dem kunde inte säga hur prognosen ser ut, dag 2 är ju så tidigt. Brukar ju skita sig för oss härefter i utvecklingen, men hoppas att allt kosttillskott ska hjälpa något och att någon kan frysas.


    Kom på nu du gjorde väl privat i Schweiz haha :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021