• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-31 10:26:56 följande:

    hej!! är det idag du får besked? ringer de dig? 


    Ja! :) De ringde mig! Två blastocyster till frysen. Hoppas de klarar att tinas. Preliminär återföring i mitten av maj.
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-03-31 22:41:45 följande:
    Ja! :) De ringde mig! Två blastocyster till frysen. Hoppas de klarar att tinas. Preliminär återföring i mitten av maj.
    Härligt! :)
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-03-31 22:41:45 följande:
    Ja! :) De ringde mig! Två blastocyster till frysen. Hoppas de klarar att tinas. Preliminär återföring i mitten av maj.
    Men åh vad skönt!!!! Grattis!!!Hjärta väldigt ovanligt att de inte skulle klara uptining så där skulle jag inte oroa migSolig njut av en fin påsk!
  • Dibella
    Nafplion skrev 2021-03-31 11:03:46 följande:

    Hej! 


    Jag har följt tråden sen den startade och såg nu min chans att hoppa in :)


    Vi har försökt i 2,5 år. Våra värden ser också bra ut, så ingen förklaring för oss heller. 


    Vi har gått igenom 3 inseminationer som inte ledde till något. I fredags gjorde jag mitt första äggplock som resulterade i 16 ägg, 5 blev befruktade, idag är det första insättningen. Försöker sänka mina förhoppningar så att fallet blir lägre. 


    Det är de jag tyckt varit jobbigast under denna processen, ständig hopp och förtvivlan. Hormoner, sprutor, undersökningar har jag inte tyckt varit några problem. Jag har inte tyckt att något gjort ont eller varit obehagligt, snarare spännande och att det är så skönt att få hjälp och precis som du säger kunna påverka på något sätt. 


    Min sista månad innan kort protokoll passade jag på att släppa skiten och leva som vanligt vilket jag inte gjort på väldigt länge. Jag har ändrat min kost och levnadssätt mycket för att optimera chanserna. Så jag hade nya krafter att ge mig in i detta steget :) 


    Ska bli spännande att följa dig och din resa!


    Välkommen och lycka till med första insättningen! Får hoppas det också blir enda insättningen som behövs Solig
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-03-31 22:41:45 följande:
    Ja! :) De ringde mig! Två blastocyster till frysen. Hoppas de klarar att tinas. Preliminär återföring i mitten av maj.
    Va gott med två stycken blastisar! {#emotions_dlg.flower} Nu hoppas vi tiden går fort så maj kommer med förhoppning om ett starkt plus!
  • Inalina
    Nafplion skrev 2021-03-31 11:03:46 följande:

    Hej! 


    Jag har följt tråden sen den startade och såg nu min chans att hoppa in :)


    Vi har försökt i 2,5 år. Våra värden ser också bra ut, så ingen förklaring för oss heller. 


    Vi har gått igenom 3 inseminationer som inte ledde till något. I fredags gjorde jag mitt första äggplock som resulterade i 16 ägg, 5 blev befruktade, idag är det första insättningen. Försöker sänka mina förhoppningar så att fallet blir lägre. 


    Det är de jag tyckt varit jobbigast under denna processen, ständig hopp och förtvivlan. Hormoner, sprutor, undersökningar har jag inte tyckt varit några problem. Jag har inte tyckt att något gjort ont eller varit obehagligt, snarare spännande och att det är så skönt att få hjälp och precis som du säger kunna påverka på något sätt. 


    Min sista månad innan kort protokoll passade jag på att släppa skiten och leva som vanligt vilket jag inte gjort på väldigt länge. Jag har ändrat min kost och levnadssätt mycket för att optimera chanserna. Så jag hade nya krafter att ge mig in i detta steget :) 


    Ska bli spännande att följa dig och din resa!


    Hej o välkommen till tråden!!! stort lycka till nu!

    Spännande att du är ruvare nu för första gången! Fick ni även något ägg till frysen? Nu är du faktiskt gravid tills motsatsen bevisats Hjärta
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-04-01 08:51:35 följande:

    Men åh vad skönt!!!! Grattis!!! väldigt ovanligt att de inte skulle klara uptining så där skulle jag inte oroa mig njut av en fin påsk!


    Tack! Visst är det så. 90 % klarar upptining har jag hört. Glad påsk! <3
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-04-01 09:13:23 följande:

    Va gott med två stycken blastisar!  Nu hoppas vi tiden går fort så maj kommer med förhoppning om ett starkt plus!


    Eller hur! :) Snabbspolning nu tack så att vi alla är igång igen. Glad påsk!
  • Aya2019

    Japp idag fick jag tillbaka blastocyst (kläckning). Läkaren sa att det var bra positivt att blastocyst hade kläckts. Men de gjorde de 2 försöken också. Blev inget då :D

    Detta är 3 försöket får hoppas ännu en gång att det leder till positivt, testdagen är 14 /1 :)

    Hela ivf grejen tar verkligen all kraft :/

  • Buggan

    Gjort första ägguttag och fick ut 6 ägg. Det var den enda infon vi fick, och att återföring ska ske om 5 dgr, dvs på tisdag. Kliniken sa att de ansåg det alltid bättre att återföra efter 5 dgr så att de gör det rutinmässigt.

    Vad har ni för erfarenheter av detta? Har era läkare samma uppfattning?

    Av 6 ägg som ska försökas befruktas med mikroinjektion - är oddsen att 50% befruktas och att man i så fall sätter in ett och fryser resterande? 

    Är det risker med att frysa och sedan tina ägg?

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021